Loading...
dk

Tesla killer aquitted of all charges | Tesla Forum

skyblue
skyblue Jan 5

Mercedes EQC har kun solgt 55 stk. i Tyskland.

https://www.teslarati.com/tesla-killer-mercedes-benz-eqc-flops-germany/

PeterE
PeterE Jan 5
Er solgt og leveret det samme? Pas nu på at Tesla-fan’en ikke tager over. Cybertruck flopper også, der er solgt (dvs leveret...) nul :)))
skyblue
skyblue Jan 5

Jeg ER kæmpe Tesla fan. :)

Når det så er sagt, så forekommer det mig at de tyske bilfabrikanter er langt bagud. Jeg vil hellere have min model 3 end den der mercedes. Men jeg er også fan :)

lauz
lauz Jan 5

Ingen tvivl om at tyskerne har fundet ud af det ikke er så nemt som antaget at skifte hest. Men samtidig så er der også en interesse i at holde lidt igen. EU strammer emissions-reglerne i 2021. Kravene til bilproducenterne bliver beregnet som et gennemsnit fra 2020 og frem. Så alle lav-emissionsbiler solgt i 2019 ville blot gøre livet sværere for dem senere pga. et lavere udgangspunkt. https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

Twinauto
Twinauto Jan 5
https://m.youtube.com/watch?v=hcXjVxaKzv4 Fantastisk dokumentar, brug tiden på det
PeterE
PeterE Jan 5
Citat fra skyblue

Jeg ER kæmpe Tesla fan. :)

Når det så er sagt, så forekommer det mig at de tyske bilfabrikanter er langt bagud. Jeg vil hellere have min model 3 end den der mercedes. Men jeg er også fan :)

Tesla er jo bare 10 år foran :)
jth
jth Jan 6
Tysken har heller ikke købt mange Tesla’er.

Så vidt jeg kan se er der solgt 85 EQC’er i Norge mod >4000 e-tron — den må gøre ondt
selsoe
selsoe Jan 6

Det lyder helt vildt. Det må vel være fordi Mercedes ikke kan levere? Jeg synes personligt at EQC er langt mere attraktiv end e-Tron. Og så er den også billigere.

jramskov
jramskov Jan 6
Citat fra lauz

Ingen tvivl om at tyskerne har fundet ud af det ikke er så nemt som antaget at skifte hest. Men samtidig så er der også en interesse i at holde lidt igen. EU strammer emissions-reglerne i 2021. Kravene til bilproducenterne bliver beregnet som et gennemsnit fra 2020 og frem. Så alle lav-emissionsbiler solgt i 2019 ville blot gøre livet sværere for dem senere pga. et lavere udgangspunkt. https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en

Ja, når man lige læser det giver det god mening:

"The binding emission targets for manufacturers are set according to the average mass of their vehicles, using a limit value curve. This means that manufacturers of heavier cars are allowed higher emissions than manufacturers of lighter cars. The curve is set in such a way that the targets for the EU fleet-wide average emissions are achieved."

Men det har bare betydet at udviklingen er gået i stå eller ligefrem gået i den forkerte retning fordi producenterne så vil have nemmere ved at nå målene for 2020 og frem #facepalm

Men dem der ikke har forstået at elbiler er fremtiden ender som Kodak og Nokia - fuldstændig ubetydelige i fremtidens marked. Det virker til at VW har forstået det, forhåbentligt har BMW og Mercedes også fattet det.

SuneH
SuneH Jan 6

Det er endnu værre end beskrevet. Ikke nok med at producenterne har en interesse i at holde salget at EV's tilbage - de har endda en interesse i at booste salget af de modeller, som bruger mest brændstof, fx SUV'erne. Et øget salg at biler med højt brændstofforbrug nu betyder nemlig, at de får nemmere ved at undgå bøder senere. Så i princippet kan det betale sig at sælge store ICE SUV'er med tab nu, for at undgå bøder senere.

Helt vanvittigt, og klilmaet betaler prisen.

BKC
BKC Jan 6
Enig i at det er skidt for klimaet her og nu, men på den lange bane, så vinder klimaet ved at EU presser ICE producenterne til at udvikle bedre forbrændingsmotorer og elbiler. I kombination med Teslas fremstormende salg og teknologiske forspringet , tvinger dette yderligere ICE producenterne til at komme i gang med omstillingen.

Er overbevist om at TESLA har skubbet elbil udviklinger 10 år frem. Uden dem havde ICE producenterne bare leveret halvdårlige elbiler og satset på forbrændingsmotoren, det de er bedst til.

Selvom man ikke må håbe at nogen af bil producenterne går konkurs, vil det fryde mig at se et par styrker af de store selskaber "svede" lidt i omstillingen til elbiler. 
Forummets indlæg er redigeret af BKC Jan 6
MartinPedersen
Blir spændende at se hvordan det kommer til at gå for Fisker, de har præmiere i aften på deres nye elbil. https://www.inputmag.dk/...cerer-sin-nye-elbil/
Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Jan 6
selsoe
selsoe Jan 6

Det var i går aftes:

https://ww.electrek.co/2019/11/27/fisker-electric-suv-start-379-month/

Ser fin ud, men jeg er meget skeptisk omkring at den bliver til noget. Manden har prøvet at lancere en elbil siden 2013 uden held. Men held og lykke til Herik Fisker.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Jan 6
Twinauto
Twinauto Jan 6
Fsva Fisker, så går der mange år før jeg personligt vil sætte mine sparepenge i en af hans biler - han får meget travlt, kom lige i tanke om et af hans gamle statements:-): Fisker was originally aiming at 2023 production, but its scientists are making such rapid advances that the company is now targeting 2020. "We're actually ahead of where we expected to be," Fisker says. "We have built batteries with better results quicker than we thought." The company is setting up a pilot plant near its headquarters. Så han får travlt i 2020, både bil OG solid state - Tesla må jo ryste i bukserne:-))
Noogi
Noogi Jan 9
Citat fra selsoe

Det var i går aftes:

https://ww.electrek.co/2019/11/27/fisker-electric-suv-start-379-month/

Ser fin ud, men jeg er meget skeptisk omkring at den bliver til noget. Manden har prøvet at lancere en elbil siden 2013 uden held. Men held og lykke til Herik Fisker.

Enig. Han er generelt dygtig til at designe biler men jeg tror hans elbilsambitioner er mest realistiske enten som coachbuild eller hvis han bliver hyret som designer af en velfungerende organisation. Udover floppet med Fisker Karma har han kun produceret prototyper.

skyblue
skyblue Jan 9

Fisker's bil stinker. F.eks. ideen om at have solceller på taget så man kan få 1600km strøm om året.. I Californien. I dk koster 1600km ca. 500kr. på superchargere. Det kan næppe løbe rundt med solceller i forhold til hvad de koster at producere.

PeterE
PeterE Jan 9
Pyha, var janteloven ikke afskaffet? Fisker prøver og prøver og prøver - og er en dygtig designer og en mindre heldig iværksætter. Men skulderklap herfra for hans ihærdighed.
skyblue
skyblue Jan 9

Hans biler er fantastisk flotte.... Men, det er også vigtigt at de kan sælges og kan køre.

PeterE
PeterE Jan 9
Citat fra skyblue

Hans biler er fantastisk flotte.... Men, det er også vigtigt at de kan sælges og kan køre.

Jo, og det er vigtigt at samlekvaliteten er på plads - at p-bremser er bygget til nordisk vinter - at software er gennemtestet - at ladehastighed overholder hvad man lovede kunderne. Osv osv. Det er svært at ramme den lige i r.... i første  forsøg. Ikke kun for Fisker.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 9
Sider: 1 2 »