Mercedes EQC har kun solgt 55 stk. i Tyskland.
https://www.teslarati.com/tesla-killer-mercedes-benz-eqc-flops-germany/
Mercedes EQC har kun solgt 55 stk. i Tyskland.
https://www.teslarati.com/tesla-killer-mercedes-benz-eqc-flops-germany/
Jeg ER kæmpe Tesla fan. :)
Når det så er sagt, så forekommer det mig at de tyske bilfabrikanter er langt bagud. Jeg vil hellere have min model 3 end den der mercedes. Men jeg er også fan :)
Ingen tvivl om at tyskerne har fundet ud af det ikke er så nemt som antaget at skifte hest. Men samtidig så er der også en interesse i at holde lidt igen. EU strammer emissions-reglerne i 2021. Kravene til bilproducenterne bliver beregnet som et gennemsnit fra 2020 og frem. Så alle lav-emissionsbiler solgt i 2019 ville blot gøre livet sværere for dem senere pga. et lavere udgangspunkt. https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en
Tesla er jo bare 10 år foran :)Jeg ER kæmpe Tesla fan. :)
Når det så er sagt, så forekommer det mig at de tyske bilfabrikanter er langt bagud. Jeg vil hellere have min model 3 end den der mercedes. Men jeg er også fan :)
Ingen tvivl om at tyskerne har fundet ud af det ikke er så nemt som antaget at skifte hest. Men samtidig så er der også en interesse i at holde lidt igen. EU strammer emissions-reglerne i 2021. Kravene til bilproducenterne bliver beregnet som et gennemsnit fra 2020 og frem. Så alle lav-emissionsbiler solgt i 2019 ville blot gøre livet sværere for dem senere pga. et lavere udgangspunkt. https://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars_en
Ja, når man lige læser det giver det god mening:
"The binding emission targets for manufacturers are set according to the average mass of their vehicles, using a limit value curve. This means that manufacturers of heavier cars are allowed higher emissions than manufacturers of lighter cars. The curve is set in such a way that the targets for the EU fleet-wide average emissions are achieved."
Men det har bare betydet at udviklingen er gået i stå eller ligefrem gået i den forkerte retning fordi producenterne så vil have nemmere ved at nå målene for 2020 og frem #facepalm
Men dem der ikke har forstået at elbiler er fremtiden ender som Kodak og Nokia - fuldstændig ubetydelige i fremtidens marked. Det virker til at VW har forstået det, forhåbentligt har BMW og Mercedes også fattet det.
Det er endnu værre end beskrevet. Ikke nok med at producenterne har en interesse i at holde salget at EV's tilbage - de har endda en interesse i at booste salget af de modeller, som bruger mest brændstof, fx SUV'erne. Et øget salg at biler med højt brændstofforbrug nu betyder nemlig, at de får nemmere ved at undgå bøder senere. Så i princippet kan det betale sig at sælge store ICE SUV'er med tab nu, for at undgå bøder senere.
Helt vanvittigt, og klilmaet betaler prisen.
Det var i går aftes:
https://ww.electrek.co/2019/11/27/fisker-electric-suv-start-379-month/
Ser fin ud, men jeg er meget skeptisk omkring at den bliver til noget. Manden har prøvet at lancere en elbil siden 2013 uden held. Men held og lykke til Herik Fisker.
Enig. Han er generelt dygtig til at designe biler men jeg tror hans elbilsambitioner er mest realistiske enten som coachbuild eller hvis han bliver hyret som designer af en velfungerende organisation. Udover floppet med Fisker Karma har han kun produceret prototyper.
Fisker's bil stinker. F.eks. ideen om at have solceller på taget så man kan få 1600km strøm om året.. I Californien. I dk koster 1600km ca. 500kr. på superchargere. Det kan næppe løbe rundt med solceller i forhold til hvad de koster at producere.
Hans biler er fantastisk flotte.... Men, det er også vigtigt at de kan sælges og kan køre.
Jo, og det er vigtigt at samlekvaliteten er på plads - at p-bremser er bygget til nordisk vinter - at software er gennemtestet - at ladehastighed overholder hvad man lovede kunderne. Osv osv. Det er svært at ramme den lige i r.... i første forsøg. Ikke kun for Fisker.Hans biler er fantastisk flotte.... Men, det er også vigtigt at de kan sælges og kan køre.