Loading...
dk

Modstrøm modpris | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Jan 7 '20
Hej

Nogen som har erfaring med dette intro tilbud:


Så vidt jeg kan se er det intet max forbrug i 6 mdr ved intro tilbuddet. 
Ice2EV
Ice2EV Jan 7 '20

Hvis du klikker på pilen under Vilkår og betingelser så fremkommer der et max på 7000 kW om året.

 

Havde modstrøm lige da vi fik raketten, det virkede fint, men siden er forbruget jo steget en del. vi ligger vel samlet omkring 10-11.000 kw, hvor vi før lå på 5-5500

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 7 '20
Vildgut
Vildgut Jan 7 '20
Quote from Ice2EV

Hvis du klikker på pilen under Vilkår og betingelser så fremkommer der et max på 7000 kW om året.

 

Havde modstrøm lige da vi fik raketten, det virkede fint, men siden er forbruget jo steget en del. vi ligger vel samlet omkring 10-11.000 kw, hvor vi før lå på 5-5500

Suk. Jeg havde ledt efter det med Max men syntes ikke jeg så det... Tak fordi du lige pointerer det. Er du evt bekendt med et godt tilbud uden Max et sted? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jan 7 '20
Vildgut
Vildgut Jan 7 '20
Det her er uden Max så Vidt jeg kan se:


Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jan 7 '20
bskaarup
bskaarup Jan 7 '20

Brug http://elpris.dk/ og angiv et stort tal. Bemærk at nogle af selskaberne kun giver lav pris i 4 måneder, andre i 6 måneder.

Vildgut
Vildgut Jan 7 '20
Quote from bskaarup

Brug http://elpris.dk/ og angiv et stort tal. Bemærk at nogle af selskaberne kun giver lav pris i 4 måneder, andre i 6 måneder.

Jeg tænker egentlig at de skriver fx Max 7000...hvis jeg kun er der i 6 mdr... Så holder jeg mig jo under. Kigger de på mit forrige års forbrug er det endnu lavere da vi ikke havde fået ellerten endnu på det tidspunkt. 
Ice2EV
Ice2EV Jan 7 '20

Jeg vil tro de både kigger på dit tidligere årsforbrug samt kigger på dine månedsafregninger. Bruger du 1200 kWt om måneden, så spiller det jo ikke sammen med 7000 om året.  

Ved eks et 6 måneders abonnement vil du jo kun have eks 3500 kWt til rådighed, og de er brugt på 3 måneder i vinterhalvåret.

KimT
KimT Jan 7 '20

De trække oplysninger fra data hub'en hos energinet : https://eloverblik.dk/Customer/login

Under fanebladet Leverandørskift kan de se hvilken leverandør du har, samt hvilke du har haft tidligere.

Under Detaljer -> Stamdata står der et forventet årsforbrug

CaptainChaos
CaptainChaos Jan 7 '20
Jeg kiggede en del på modstrøm mm på elpris.dk jeg forstår ærlig talt ikke elpris.dk da jeg betaler mindre hos Ørsted end modstrøms intro tilbud hvor man kun skal betale afgifter, levering men ikke noget for strømmen.
Vildgut
Vildgut Jan 7 '20
Hmm ja jeg har været inde på datahub, og vores elforbrug lå omkring 2500 per år. Men med den nye bil bruger vi nok en 10000 mere årligt. 

Kan så se at vi har en rimelig lav el pris i dag hos nrgi spot vest. 

Jeg har også kigget lidt på Barry. Deres app virker vildt lækker og tror man får et kanon overblik.




XOffer
XOffer Jan 8 '20
Citat fra Vildgut Hmm ja jeg har været inde på datahub, og vores elforbrug lå omkring 2500 per år. Men med den nye bil bruger vi nok en 10000 mere årligt.    Kan så se at vi har en rimelig lav el pris i dag hos nrgi spot vest.    Jeg har også kigget lidt på Barry. Deres app virker vildt lækker og tror man får et kanon overblik.  

Jeg jagtede også introtilbud til at begynde med, men er gået over til barry. Har ikke fortrudt det. Det virker virkelig godt ! Jeg kan normalt ikke få timeaflæsning endnu, men barry kan tilbyde det alligevel.

Jeg bruger barry sammen med teslafi.com, så jeg kan lade om natten, sørge for at have bilen fuldt opladet lige inden jeg kører om morgenen og selvfølgelig have kabinen varmet op. Det er vigtigt for mig at have 97-100 % charge state, når jeg kører hjemmefra her om vinteren, da jeg kommer hjem med 1-3 % tilbage og jeg vil helst ikke lade bilen stå med 100 % i for lang tid.

Har sparret 289 kr i alt de forrige tre måneder i forhold til Nordpool dagsgennemsnit, da elprisen typisk er lavere om natten. Det har nok mest udviklet sig til en hobby at lade billigt og tracke det og her er barry super med deres let tilgængelige data.

Det var her på forummet, hvor jeg blev henvist til barry. Husk at bruge en henvisningskode, så får begge parter 200 kr. (min er "#CHRISTOFFER314")

Vildgut
Vildgut Jan 8 '20
Quote from XOffer
Citat fra Vildgut Hmm ja jeg har været inde på datahub, og vores elforbrug lå omkring 2500 per år. Men med den nye bil bruger vi nok en 10000 mere årligt.    Kan så se at vi har en rimelig lav el pris i dag hos nrgi spot vest.    Jeg har også kigget lidt på Barry. Deres app virker vildt lækker og tror man får et kanon overblik.  

Jeg jagtede også introtilbud til at begynde med, men er gået over til barry. Har ikke fortrudt det. Det virker virkelig godt ! Jeg kan normalt ikke få timeaflæsning endnu, men barry kan tilbyde det alligevel.

Jeg bruger barry sammen med teslafi.com, så jeg kan lade om natten, sørge for at have bilen fuldt opladet lige inden jeg kører om morgenen og selvfølgelig have kabinen varmet op. Det er vigtigt for mig at have 97-100 % charge state, når jeg kører hjemmefra her om vinteren, da jeg kommer hjem med 1-3 % tilbage og jeg vil helst ikke lade bilen stå med 100 % i for lang tid.

Har sparret 289 kr i alt de forrige tre måneder i forhold til Nordpool dagsgennemsnit, da elprisen typisk er lavere om natten. Det har nok mest udviklet sig til en hobby at lade billigt og tracke det og her er barry super med deres let tilgængelige data.

Det var her på forummet, hvor jeg blev henvist til barry. Husk at bruge en henvisningskode, så får begge parter 200 kr. (min er "#CHRISTOFFER314")

Hej

Mange tak for input. Jeg tænker jeg skiftet til Barry så... Og jeg har mulighed for time aflæsning. 

Jeg bruger din kode så. 

God dag. 


Johannelund
Johannelund Jan 8 '20

Timeafregning vil kun virke hvis både kabel ejer og elselskab tillader det, så hvis barry supporter det og kabelejer ikke, kan det vel ikke lade sig gøre, det var det min kabelejer fortalte

selsoe
selsoe Jan 8 '20

SVJV er det eneste det kræver en timeaflæst måler (smart meter). Det skal alle have installeret inden udgangen af 2020. Kabelejer har ikke noget at skulle have sagt som jeg forstår det. Hele pointen i at alle skal have smart meters er at gøre timeafregning mulig for alle.

Kiefer
Kiefer Jan 8 '20

Sjovt, Barry skriver de klimakompenserer ved at plante et træ, så med alle de æble- og kirsebærtræer vi plantede i vores have her til efteråret, så har vi en negativ CO2 på over 20 tons CO2 i 2019 :)

Gælder det mon også når man flytter et træ, altså graver det op og "planter" det igen?

Det med at påstå man kan være CO2 neutral ved at plante et træ er vist noget værre fis, man har jo stadig haft udledningen uanset hvor meget aflad man betaler...

 

jonsiii
jonsiii Jan 8 '20

Det er næsten rigtigt. Dit netselskab skal understøtte det, så det er ikke helt nok med timeaflæst måler. Det hele kan tjekkes på

 

https://eloverblik.dk

 

Her kan du finde din måler, og under "Stamdata" kan du se om den er flexafregnet. Det blev min først her til oktober og det havde denne betydning:

Jeg skiftede til spot-afregning allerede til juli, men det kom aldrig til at passe. Først fra oktober passer regningen på 5. decimal (det koster 2 øre/kWh ex moms i spottillæg).

Og tjek også på eloverblik, hvad dit netselskab har sat op. Nu er mit årsabonnement steget med 75 kr., til gengæld er tariffen uden for kl. 17-20 faldet med 12 øre/kWh. Bilen får derfor sparet stigningen hjem efter kun 625 kWh.

Du kan også hente alle dine timeaflæsninger i excel- eller csv-format på eloverblik.dk. Derefter lidt copy&paste fra Nordpool på

https://www.nordpoolgroup.com/historical-market-data/

Filtrér efter "Elspot Prices" og så kan du hente alle spotpriser i DKK for 2019.

Hilbert
Hilbert Jan 8 '20

På elpris.dk fremgår Barry heller ikke som klimavalg (ingen oprindelsessertificater) - derfor fortsætter jeg med Vindstød, som iøvrigt også er lidt billigere (abonnement=0 kr). Og ren spotpris.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Jan 8 '20
Hilbert
Hilbert Jan 8 '20

Eksempel på timeafregning:

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Jan 8 '20
RUNE2
RUNE2 Jan 8 '20
Modstrøm her. Har lige aktiveret klimapakken for 69,- om måneden, der giver gratis strøm om natten, hvor bilen jo lader og varmepumper kører mest.
jonsiii
jonsiii Jan 8 '20

@Rune2 Det var egentlig en smart pakke! Har lige lavet et træk hvor jeg regner gennemsnitsprisen ud, hvis jeg har brugt mere end 2 kWh i en time, i tidsrummet 22-07, for det sidste halve år. Den beregning har fanget 90% af min opladning (2100 kWh). Det giver en gennemsnitlig pris på ca. 80 kr pr. måned. Hmm.. Det skulle jo nok kunne svare sig. Især i vindfattige måneder er det også meget svært at få natprisen under 25 øre/kWh.

Havde jeg et større forbrug så var det helt sikkert noget jeg ville skifte til.

Sider: 1 2 3 »