Loading...
dk

Modstrøm modpris | Tesla Forum

P85DK
P85DK Jan 10
Citat fra baldur 178 Wh/km over 21.099 km siden april. LR AWD med boost tilkøbt.

Så får den boost da ikke rigtigt noget at spise ;-)

Vildgut
Vildgut Jan 10
Quote from jramskov

Held og lykke med at komme til at køre mere økonomisk :P 

Haha... Ja lige nu ser jeg det heller ikke lige for mig :D! 
baldur
baldur Jan 10
Citat fra P85DK
Citat fra baldur 178 Wh/km over 21.099 km siden april. LR AWD med boost tilkøbt.

Så får den boost da ikke rigtigt noget at spise ;-)

Jo kraftig acceleration er ikke dyrt i energi (men muligvis i dæk). Det der koster er høj hastighed på motorvej og for kraftige opbremsninger (forspildt mulighed for regen). Jeg holder mig næsten altid til hastighedsgrænsen og i denne del af Danmark er alle motorveje 110 km/t. Har dog været i Sydtyskland, Holland etc og testet max hastighed på Autobahn.

Ice2EV
Ice2EV Jan 11

Ligger på 199 Wh/km over 25.000 km siden april. Inden vinteren lå vi på 184 Wh/km.

Har tænkt mig at nulstille 12 April, når den er 1 år. 

Hvordan folk får den længere ned med bare lidt tung fod er mig en gåde. Mestendels kører vi pænt, men den får lov at accellere fra stop.  Det hænder også den får lov at spadserer i flot tempo. Ligger sjældent på 110 på motorvejen, men gerne 122-125(det er afslappende og gjorde det også i vores ICE'r før) og af og til 135-140 hvis forholdene er til det og man skal regne på fejlvisning  ;-)

jonsiii
jonsiii Jan 11

Ja jeg fik også samme dag som Ice2EV, og jeg må ha kørt totalt økokørsel. =) Ligger på 163 Wh/km over 17207 km. Normalt 110 kmt på motorvejen og 80 kmt på landevejen. 50% landevej og 50% motorvej. Ikke ret mange småture. Der var dog lige en Belgienstur på 1800 km, hvor den fik noget høvl. ;)

Nå, må hellere få ladet til tirsdagsturen her i nat. Elprisen ligger på ca. 13-15 øre/kWh (ex moms og evt. spottillæg) fra lørdag kl. 22 til søndag kl 8. Vindmøllerne leverer pt. 4700 MW ud af forbruget på 4400 MW, så den kan godt prygles med god samvittighed. =)

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jan 11
Ice2EV
Ice2EV Jan 11

Woho glemte lige jeg var jo ved Modstrøm i sommers og skiftede for 6 måneder siden.

Modstrøm ringede igår og hørte om ikke jeg kunne tænke mig at komme tilbage.

De ville tilbyde 20% rabat på deres administrationsgebyr og spot pris i tidsrummet 6-24 og NUL i tidsrummet 00-06.

Selvfølgelig med de grundlæggende takster, som man ikke kan komme uden om.

Nu skal man nok være en større nørd (ment på den sødeste mulige måde) hvis jeg skulle napse divers udskrifter fra tidligere ladning og hooke op med hvad man kunne tro fremtiden måtte bringe i et excell eller sheets ark. Men tænker hvis 5500 kW på spotpris til huset og 6000 kW til raketten til nulpris, så må det alt andet lige blive mindst halv takst af en fastpris aftale, der er trodsalt også et forbrug på huset om natten, lille, men det er der.

jonsiii
jonsiii Jan 11

Det ville jeg da takke ja til. Der er nok mindst 25 øre/kWh at spare om natten i snit, så det er da de første 1500 kr. Fastpris er generelt også for dyrt, så det giver nok også mindst en 500-las mere på resten af huset. Abonnementet koster så måske en 50'er mere i måneden, men det er der jo råd til.

Ice2EV
Ice2EV Jan 13

Så fik jeg aftale med Modstrøm med yderligere 20% rabat altså 20%+20% rabat på administrationsgebyret. 

Men tænker jeg ikke er helt sikker på det er helt fantastisk. Altså 69 kr om måneden for at  hente strøm til nul kr om natten og hvis man antager at strømmen i tidsrummet 00-06 ligger på et gennemsnit på 15 øre. Så skal man lade rundt 400 kW før de 69 kr er tjent hjem.

Men så er der selvfølgelig den glæde at det i et eller andet omfang er klimavenligt.

selsoe
selsoe Jan 13

Strømmen bliver vel ikke mere eller mindre klimavenlig uanset hvem du køber din strøm hos?

Ice2EV
Ice2EV Jan 13

Næh men de skriver et eller andet om klimareducerende tiltag:

https://www.modstroem.dk/privat/klimapakken/

selsoe
selsoe Jan 13

Ja, meget vagt formuleret og så vidt jeg kan se ikke fulgt op af dokumentation nogle steder.

I det hele taget synes jeg Modstrøm er lidt en skummel biks. Jeg har ikke meget fidus til at de ingen steder skilter med hvad strømmen koster hos dem. Man skal pines af en eller anden telefonsælger for at få et tilbud. I deres introtilbud skriver de at man efter 6 mdr går over til deres grundpriser, men der er ingen information om hvad de priser er. 

jonsiii
jonsiii Jan 13

Ja der laves vist en del julenumre. Her var en artikel fra ingeniøren i fredags:

https://ing.dk/artikel/skrappere-krav-skal-komme-falsk-groen-stroem-livs-231410

I nat er der igen gode tilbud i DK-Vest:

Tid   Øre/kWh
01-02 12,331
02-03  6,644
03-04  1,136
04-05  1,181
05-06 10,560

Ice2EV
Ice2EV Jan 13

@Selsoe Jeg spurgte ind til prisen efter bindings perioden. Den skulle væer spotpris plus deres administrationsgebyr på 8 eller 12 øre(8 øre er jo med de der 40% rabat, så nu kommer jeg lige i tvivl om det fortsat er med den rabat når perioden er slut, men får jeg et bedre bud, så springer jeg bare på det senere)

@Jonsii ja der kan du bare se , der er gennemsnittet langt under 15 øre fra 00-06, og så betyder det man skal lade langt over 400 kW før gebyret er tjent hjem. 

jonsiii
jonsiii Jan 13

@Ice2EV Ja jeg holder mig også til de laveste mulige abonnementspriser. Nu hvor alligevel havde alle data smækket i databasen, så kunne jeg jo lave et træk på gennemsnitspriserne fra kl 00-06 for 2019:

UgeDag    AvgPriceExMoms
1    21.2622821128832
2    23.4100911819335
3    24.0631827809681
4    25.0588781918471
5    25.5896025315309
6    22.435919855184
7    19.375512861661

Det billigste døgn er i snit på dag 7 (natten til søndag). Der kan laves mange sjove udtræk. =)

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Jan 13
Ronbis
Ronbis Jan 17

Så lige et Newbie spørgsmål til Wh/km :-)

Som alle andre første gangs elbil ejer, så kigger jeg undren til hvordan kilometrene bare rasler ned. Har dog efter at have læst herinde besindet mig og fået tæmmet min panik angst. Men hvad med Wh/km, hvordan får I det tal - jeg har det samlet antal jeg har kørt, men kan jeg nogen steder i bilen eller app'en se hvor mange KWH jeg har hældt på til dato? 

(har ikke fået min EVSE lader endnu så har ikke et målertal at kigge på, har hentet Stats igår, men mangler så stadig KWH data fra før der)

Vh Ronnie

Forummets indlæg er redigeret af Ronbis Jan 17
Diversion
Diversion Jan 17

@Ronbis

Hvis du i din Model 3 swiper fra venstre mod højre nederst i skærmens venstre hjørne, så vil du kunne hive en lille infoskærm frem hvori bilens triptæller og forbrug står. I den lille infoboks kan du i øvrigt rulle mellem flere sider op og ned ved at swipe.

Ronbis
Ronbis Jan 17

@Diversion

Der var den. Tak for hurtigt svar

Sider: « 1 2 3