Loading...
dk

Supercharger har forskellig pris i DK? | Tesla Forum

bskaarup
bskaarup Jan 7 '20

Når jeg klikker på de forskellige superchargere i DK på skærmen i bilen står der en pris pr. kilowatt. Den pris varierer mellem kr. 2.82 og kr. 2.94.

Er det korrekt at der er forskellig pris eller er prisen kr. 2.90 som Tesla skriver på hjemmesiden?

Ice2EV
Ice2EV Jan 7 '20

Er det ikke et spørgsmål om øst og vest danmark?

 

El markedet er jo delt.

bskaarup
bskaarup Jan 7 '20

Køge var dyrest da jeg så efter, men der var stationer i Jylland der var dyrere end Slagelse.

Bianco
Bianco Jan 8 '20

Så skulle Tesla hellere gøre som eon - 99,-/måned + 5,55/kWh...

Ice2EV
Ice2EV Jan 8 '20

@BOF trækker du så ikke en ledning rundt og leverer til 2,32, jeg skal til Svendborg i nær fremtid, så kunne det være rart med en ladning, inden jeg skal hjem til AAL igen.

Det koster jo alt andet lige lidt at lave en SuC, og det skal vel tjenes hjem igen. På den anden side så kunne Tesla jo bare indføre et tillæg på eks 50.000 ved køb, så har du free supercharging.

 

Men kan det betale sig? Vi har brugt for samlet 1400 kr i ladning udenbys på 25.000 km. Så kan jeg ikke umiddelbart se ideen i free supercharging. Af de 1400 er de første 700 fra ny og 3 uger frem, til vi fik garagen klar. 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 8 '20
selsoe
selsoe Jan 8 '20

Hvis du skal til Svendborg, så er der lige kommet gratis 50kw standere i byen!

https://faa.dk/artikel/julegaver-med-stik-el-selskab-donerer-fire-ladestationer-til-el-biler

selsoe
selsoe Jan 8 '20

Jeg bruger supercharging for lidt til at jeg gad betale ekstra for det ved køb eller månedligt. Knap 3 kr er ca 30% mere end jeg kan tanke for derhjemme men på den anden side kun det halve af hvad Eon og Clever skal have. Den sjældne gang jeg har brug for det går det nok.

jramskov
jramskov Jan 8 '20

Vi bruger godt nok også sjældent andet end laderen herhjemme. Vi har EON abonnement da det godt kan betale sig for os og de får gange vi har kørt fra Aarhus til København og tilbage, har vi derfor benyttet Clever / EON's UFC ladere.

Ice2EV
Ice2EV Jan 9 '20
Quote from selsoe

Hvis du skal til Svendborg, så er der lige kommet gratis 50kw standere i byen!

https://faa.dk/artikel/julegaver-med-stik-el-selskab-donerer-fire-ladestationer-til-el-biler


Ja men jeg bemærker at brugere har noteret at de ikke kunne starte den 50 kW lader i Svendborg. Samtidig med det er 2 km fra hvor vi skal til møde.
Ice2EV
Ice2EV Jan 9 '20
Quote from jramskov

Vi bruger godt nok også sjældent andet end laderen herhjemme. Vi har EON abonnement da det godt kan betale sig for os og de får gange vi har kørt fra Aarhus til København og tilbage, har vi derfor benyttet Clever / EON's UFC ladere.


Hvorfor er de der EON/Clever UFC ikke aftegnet i EON's app. Jeg ved godt de er i Nyborg og Fredericia, men jeg kunne ikke finde dem i App'en igår.
Kigger jeg så på plughsurfer, så er de noteret.
skyblue
skyblue Feb 11 '20
Har lige ladt op i Hjørring. 207kr for ca, 400km. Plejede det ikke at være væsenligt billigere? Havde forventet nærmere 30øre per km. Men det er måske elfgifter der er blevet forhøjet?
P85DK
P85DK Feb 11 '20

Du betaler pr. kWh du får på, så kig på hvor mange kWh du ladet med for at beregne prisen, km siger intet

CaptainChaos
CaptainChaos Feb 11 '20
Citat fra skyblue Har lige ladt op i Hjørring. 207kr for ca, 400km. Plejede det ikke at være væsenligt billigere? Havde forventet nærmere 30øre per km. Men det er måske elfgifter der er blevet forhøjet?
Tesla er begyndt at tage penge for alt den strøm de levere inklusiv tab, før i tiden betalte du kun for den mængde strøm batteriet modtog
selsoe
selsoe Feb 11 '20
Og inkl strøm brugt til A/C, underholdning osv. altså al strøm leveret til bilen