Loading...
dk

Dinitrol soundproofing or not? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 8

Hej Gutter

Har bestilt en dinitrol behandling idag. Centeret i AAL sagde de havde lavet en københavner bil hen over jul, som fik lydbehandlingen, men de havde ikke talt med ejeren efterpå, om det havde været noget han kunne mærke.

Skulle han tilfældigvis være her på forum eller en anden der har prøvet lyddæmpning med Dinitrol på en model 3 og hvad var resultatet isåfald?

Mvh

Jess

ElPeter
ElPeter Jan 9

Ikke en model 3, men jeg har fået lavet det på de fleste af min ICE biler gennem tiden og synes det har en god effekt. Det var rustbeskyttelse, ikke direkte lydbehandling, men effekten er vel lidt den samme.

På min Model S har jeg selv lyddæmpet med Dinotrol i hjulkaserne, men ikke under hele vognbunden da jeg tænker at batteriet er så massivt at det allerede tager det meste.

Twinauto
Twinauto Jan 9
Det Dinitrol der benyttes til lyddæmpning er ikke det samme som til undervognsbehandling. Jeg er slet ikke i tvivl om at begge dele er en god ide, dog er jeg ikke sikker på at Tesla mener det samme - der har været dialog mellel Dinitrol og Tesla uden det store held, med mindre de er kommet tættere på hinanden det sidste års tid
Ice2EV
Ice2EV Jan 9

Jeg tænker eftersom den er mestendels i stål, så er det nok en nødvendighed med dinitrol over tid. Har ligeledes gjort det på de foregående ICE'ere. 

Men ikke prøvet lyddæmpningen hidtil.

Tænker heller ikke battterikassen bliver sprøjtet af hensyn til køl. Men hvis en hjulkasse omgang kunne tage lidt dækstøj, så ville de jo være fedt...... Det er nu mest vindstøj jeg oplever at bemærke.

Dinitrol AAL siger de har lavet 3 model 3'er men kun en af dem med lyddæmpning.

Men når man lige er blevet vandt til lydniveau og synes det larmer i raketten, så må man lige over i ICE et par dage.

Ice2EV
Ice2EV Jan 16

Så har vi fået en olieret raket tilbage. Den har en umiskendelig duft/lugt/stank afhængig af næsen der lugter.

Den har fået lyddæmpning fra Dinitrol. 

Hvad tænker jeg så om det. Har jo ikke en decibel måling at hænge det op på. Men tænker den måske er blevet lidt mere "mørk" i lyden. Det er nærmest kun vindstøj.

Er jo velsignet med Michelin A5 vinterdæk som siger meget begrænset i forvejen.

Bemærkede en svagt trillende fløjtelyd ved 77 kmt. Datteren på 12 siger så den har hun hørt længe! Nu har jeg jo levet 25 år i ventilations og motorstøj til søs, så måske jeg kun hører det nu fordi anden lyd er væk.

Næste trin er at få monteret det ekstra sæt gummilister jeg købte i december. Men det bliver nok først til marts.

Så overvejer jeg at smække tape på glassamlingerne på taget for at se om det fjerner vindstøj eller ej.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 16
jramskov
jramskov Jan 17

Vi har fået vores undervognsbehandlet ved Dinitrol Risskov, men ikke lyddæmpning. En anden Model 3 ejer der også har været forbi Dinitrol i Risskov fik at vide at det ikke var pengene værd.  

Jeg har installeret gummilister og bilder mig ind at det har gjort en lille forskel, men det kan sagtens bare være indbildning :) I det mindste bliver den lidt mindre beskidt.

MOS
MOS Jan 17
Citat fra Ice2EV

Så overvejer jeg at smække tape på glassamlingerne på taget for at se om det fjerner vindstøj eller ej.

Hvis du oplever vindstøj fra kanten af glastaget, så ville jeg helt klart prøve med noget alm. klar tape. Specielt den kant, der går på tværs lige over forruden og måske også den næste kant på tværs over bagruden kan skabe turbulens, hvis der er lidt niveauforskel og/eller en fordybning i mellemrummet mellem glasdelene. Og så er tape nok den billigste og nemmeste gør-det-selv løsning, hvor man får mest value for money ever! Måske er det nemmest at få lagt tapen pænt og glat på plads, hvis man er to personer, der hjælpes ad - én på hver side af bilen.

Jeg er spændt på at høre din mening om resultatet.

voersaa
voersaa Jan 17

Spændt på at høre hvad opevelsen er med tape på kanter af glasset. Jeg har installerede gummilisterne på dørene for 3 uger siden og jeg oplever absolut en forskel. Mindre møg i dørrammerne, og en bedre oplevelse/lyd når dørene lukkes. Støjen er også blevet reduceret markant ved lavere hastighed. Når jeg kommer på motorvej er der dog anden vindstøj der tager over og der oplever jeg ikke nogen forskel i støjniveau.

Nu skal jeg lede efter nogle lister til baggagerummet. Den lyd når det lukkes er simpelthen så træls.

MOS
MOS Jan 17
Citat fra voersaa

Nu skal jeg lede efter nogle lister til baggagerummet. Den lyd når det lukkes er simpelthen så træls.

Kan det tænkes, at det er nummerpladen/-holderen, der rasler, når du lukker bagsmækken? Jeg har hørt nogle Model 3, hvor det lyder som om, lyden kommer derfra.

MOS
MOS Jan 17

Til jer, der vil eksperimentere med tape på kanten af glasset for at dæmpe vindstøj: Kan I ikke tage nogle før og efter nærbilleder og lægge op her (evt. i en separat tråd), så man kan se overgangen, fordybningen og niveauforskellen? Det vil være guld værd ift. at vurdere resultaterne.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 17
Ice2EV
Ice2EV Jan 17

Tænker ikke det er en permanent løsning med tape, men det var mere for at få en indikering af om det hjælper.

Grunden til jeg ikke tænker det er permanent, er der helt sikkert vil komme fugt/regn og møg ind under tapen efter få km. 

voersaa
voersaa Jan 17
Citat fra MOS
Citat fra voersaa

Kan det tænkes, at det er nummerpladen/-holderen, der rasler, når du lukker bagsmækken? Jeg har hørt nogle Model 3, hvor det lyder som om, lyden kommer derfra.

Umiddelbart vil jeg sige nej men jeg havde ikke overvejet at det kunne være det. Det skal jeg lige have undersøgt i weekenden.

Lyden som jeg oplever virker som tyndt metal der smækkes henover et stort tomt rum. Meget "blikagtig" og billig lyd.

Ice2EV
Ice2EV Jan 17

@voersaa hvis du kigger i begge sider hvor bagklap "rammer" kofanger, hvis der er lette mærker deri, så er det fordi din bagklap rammer kofangeren når den smækkes. 

Det har været diskuteret før på forum, og kan afhjælpes med en aftale hos tesla eller hvis man er lidt fiks, så skuer man de 2 "fjedre" der sidder på bagsiden af bagklapen omgang eller 2 ud. Så forsvinder lyden.

canel
canel Jan 17

jeg har lagt et lille stykke skumplast bag ved nummerpladen, i hver ende, og der har taget en blik lyd, som kom en gang imellem.

MOS
MOS Jan 18
@Ice2EV Hvis man er omhyggelig med at sætte tapen på, så den slutter tæt, burde der ikke komme noget vand eller snavs ind under. Men der vil måske sætte sig noget snavs uden på tapen.
Ice2EV
Ice2EV Jan 18

@MOS tænker problemet ligger i at samlingen mellem A stolpe og forrude vil være fri, og derfor kan vand trække op den vej og ind under.

Vil man så tape denne samling, så bliver det lidt besværligt for neden. Så skal man være mere fingernem end jeg.

MOS
MOS Jan 18
En lille klat elefantsnot el.lign. oppe i hjørnet af forruden...?
Danbra56
Danbra56 Jan 18

Hvad er elefant snot?

canel
canel Jan 18

elefant snot kan købes i en boghandel el.lign.
det bruges til at hænge billeder op med uden at bore huller, og kan fjernes igen.
det rigtige navn er stikkytack

Danbra56
Danbra56 Jan 18

@voersaa har lige fået monteret auto liftgate med kick censor det spiller ,bagklappen bliver trukket ned det sidste stykke så ingen konflikt med kofanger mere. Autoskadestuen i Vejle har tilbud måneden ud. 

Sider: 1 2 »