Loading...
dk

Sove i Tesla s | Tesla Forum

ollos
ollos Jan 10 '20
Er der nogen der har erfaring i at overnatte i Tesla S ?
Bianco
Bianco Jan 10 '20

Tesla-Bjørn på Youtube

ollos
ollos Jan 11 '20
Tak Jacob. Tror jeg vil prøve det på en tur til Sverige/Norge i foråret.
MOS
MOS Jan 13 '20

Jeg har overnattet i min Model S en del gange.

Når bagsæderyglænet er slået ned, så er der en lodret kant i bunden af ryglænet. Den kant udligner jeg med et tykt vattæppe, som jeg folder, så det ligger i 1-3 lag, således at det bedst muligt udligner niveauforskellen over et stykke.

Jeg er 1,87 m høj, så hvis jeg ligger udstrakt, skal forsæderne køres godt frem og forsæderyglænene vippes lidt forover. Mit hoved kommer til at ligge omkring bagsædernes nakkestøtter, som buer lidt nedad, hvilket giver en meget ubehagelig liggestilling. Derfor har jeg lavet en plade, der dækker området fra bagsædernes nakkestøtter (der, hvor de begynder at bue nedad) og frem til forsæderyglænene. Bagtil støtter pladen på bagsæderyglænet, ude i siden støtter den på to lodrette lægter, der funger som ben ned i fodrummet ved bagsæderne, og forrest i midten støtter pladen direkte på det bageste stykke af midterkonsollen.

Pladen er lidt for stor til, at den kan ligge i bagagerummet, når bagsæderyglænet er slået op. Pladen er skåret ud i facon og størrelse, så den lige netop kan opbevares med bunden i vejret, liggende på gulvet i fodrummet til bagsæderne, når den ikke er i brug i dagtimerne. Benene/lægterne stikker op, men med lidt god vilje kan man sagtens sidde på bagsæderne alligevel. Det er dog sjældent, jeg har haft brug for at have plads til bagsædepassagerer, når jeg har pladen med til overnatning.

Oven på vattæppet og pladen bruger jeg selvoppustelige liggeunderlag og sovepose.

Hvis bilen er parkeret på vandret underlag, kommer man til at ligge forholdsvist højt med hovedet, da bagsæderyglænet hælder lidt. Det resulterer i, at man i løbet af natten kommer til at glide ned imod fodenden/bagenden af bilen. Derfor foretrækker jeg at finde et sted, der ikke er helt vandret og så parkere bilen med forenden nedad, f.eks. med forhjulene nede i en lille fordybning. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jan 13 '20
ollos
ollos Jan 13 '20
Tak MOS. Det er meget nyttige oplysninger.
Nikola
Nikola Jan 13 '20

Hvad er anledningen til at sove i bilen? 

Hvor, er det bare på en tilfældig rasteplads?

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jan 13 '20
ollos
ollos Jan 14 '20

Nikola. Kan være nyttigt som ekstra soveplads, hvis mange gæster i sommerhuset f.eks.

Nikola
Nikola Jan 14 '20
Citat fra ollos

Nikola. Kan være nyttigt som ekstra soveplads, hvis mange gæster i sommerhuset f.eks.

Ok. Sommerhuset skulle da godt nok været trangt, før jeg valgte bilen, frem for gulvet i stuen eller lignende....

Forummets indlæg er redigeret af Nikola Jan 14 '20
webercarbmann
webercarbmann Jan 14 '20

Jeg har flere gange foreslået min kone at vi skulle overnatte i bilen og prøve "Romance mode"   Suk - hun vil på hotel. Synes ellers at det er et top romantisk forslag......

ollos
ollos Jan 14 '20
Nikola. Jeg tror faktisk at børnebørnene, når de var med i sommerhuset, ville synes det kunne være spændende at overnatte i en Tesla !!
MOS
MOS Jan 15 '20
Citat fra Nikola

Hvad er anledningen til at sove i bilen? 

Jeg har flere gange sovet i bilen, når jeg har været på langtur. Jeg er ofte for nærig til at give 1000 kr. for en hotelovernatning og det er ikke altid lige til at finde et godt hotel på ruten, hvis man ikke på forhånd ved præcist, hvor dagsetapen ender. Jeg kan godt lide fleksibiliteten ved bare at køre af sted og så overnatte i bilen uden at skulle planlægge noget eller være begrænset af et bestilt hotelværelse, hvis man nu f.eks. gerne vil køre kortere eller længere den dag. Eller bare en anden rute.

Hvor, er det bare på en tilfældig rasteplads?

Ja. Eller bedre lidt afsides i en skov, hvor der er fred og ro og lidt naturskønt. Eller ved en sø eller strand, hvor man kan hygge med madlavning på Trangia eller bål og måske tage en frisk morgendukkert. 

ollos
ollos Jan 15 '20

Nicola. Man kan jo låse bilen indefra, så ingen kan komme ind, og så sætte AC på. Så burde det være så godt som sikkert.

Nikola
Nikola Jan 17 '20

Kan udmærket se ideen i at sove i bilen, hvis man er alene på langtur og bare skal have nogle timer på langs inden turen fortsætter.

Men bilen frem for stuen i sommerhuset eller lignende er nok ikke lige mig. Men smag og behag :-)

koden
koden Jan 22 '20

Husk en nødhammer til at smadre ruden. Bør man egentlig generelt have i bilen.

ollos
ollos Jan 22 '20
Koden: Ganske rigtigt !