Loading...
dk

Boost LR AWd, nogen som vil dele erfaringer her et par uger efter? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Jan 12
Hej

Nu formoder jeg et par stykker herinde har haft boost tilkøbt et stykke tid så ville gerne høre deres erfaringer. 

Jeg ville gerne vide om der fx nogen ændring i generel kørsel, samt forbrug?/range?  Eller er ENESTE forskel blot at bilen er hurtigere fra 0-100...så Man stort set kun mærker det når man tramper pedalen i bund. 

bskaarup
bskaarup Jan 12

Jeg synes den er blevet mere aggressiv på fartpilot når man holder for rødt eller i kø. Når den der holder foran begynder at køre så går der lige et øjeblik hvorefter den accelererer meget kraftigt for at følge efter. Som jeg husker var det mildere før. Jeg foretrak som det var før.

Jeg har ikke lagt mærke til ændringer i forbrug.

baldur
baldur Jan 12

Ja det virker som om at autopilot accelerer kraftigere end før. Den kører nok efter en algoritme der beregner accelerationen i procent af maksimum.

Ellers er der ikke nogen forskel.

Vildgut
Vildgut Jan 12
Tak for svarene. 
Hmm er det ikke noget man slå fra? Mindes at have læst man fik muligheden for sport... Udover chill og normal? Men det påvirker måske ikke acc når man har autopilot på? 
P85DK
P85DK Jan 12

Find en som ikke har fået installeret boost mode og så prøv at lave et par forskellige mellemaccelerationer, så skulle du forhåbentlig også opleve at den er hurtigere fra fx. 70-120 km/t

bskaarup
bskaarup Jan 12
Citat fra Vildgut Udover chill og normal?

Normal findes ikke længere. Der er chill og sport (det er vist det samme som på en Performance)

Men hvem gider sidde og klikke frem og tilbage mellem de to setting? Jeg gør ikke.

Bilen burde kun  bruge performance opgraderingen når man træder på speederen. Ikke når bilen selv bestemmer. 

Twinauto
Twinauto Jan 12
Adskillige test på youtube, igsp mellemacc hvor boost stikker af fra ikke boost.