Loading...
dk

Nyt 85 Kwh batteri | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Jul 8 '20
Det batteri du taler om, var det det, som blev rapporteret en amerikaner havde fået i for ca seks måneder siden. Har ikke hørt noget om dette batteri siden denne ene ejer. Kan du fortælle noget mere.
jensk2
jensk2 Jul 8 '20

Hmmm, ABRP rapporterer 69 kW ved 40% for en S70 - min S70D Dec 2015 ladede i Februar 2020 på Slagelse og Køge med:

98Kw ved 14%
94kW ved 16%
67kW ved 39% 

Så Soc + kW > 112, 110, 106. Passer rigtig godt med ABRP, men jeg har aldrig Supercharget ret meget!

jensk2
jensk2 Jul 8 '20

PS: Ovenstående forbrug er usædvanligt for min dyt, men det var Regn + Vestenvind og fra Birkerød til Odense.

På nedenstående set gennemsnits vinter forbrug ved hjemkørsel, som var normalt omkring 200-220 Wh/km, men ved hjemturens ladning på Slagelse var genemsnitsforbrug fra Odense til Slagelse på 349 Wh/km! 

Det skyldes nok denne oplevelse på Motorvejen mellem Odense og Storebælt ved 111 km/h - i små tre minutter og over 3 kilometer var forbrug skyhøjt og helt udenfor skala, trods mine konstante 111 km/h på Piloten - måske testede Tesla mit batteri?

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 Jul 8 '20
MOS
MOS Jul 13 '20

Det ser mildest talt mystisk ud - nærmest som en bug! Ud fra talværdierne, så tyder det på, at den i ca. 3 km har peaket med en effekt på ca. 300 kW eller et forbrug på ca. 3000 Wh/km. Det svarer vel til sømmet helt i bund og måske lidt til...

Hvis det overhovedet hænger sammen, må den have brugt ca. 10-12% af batteriet på de 3 km. Lagde du mærke til, om der pludselig var forsvundet så meget fra batteriet? Var der evt. et meget stejlt fald på grafen på trip-fanebladet?

Har du en idé om, hvad det kan skyldes?

RUNE2
RUNE2 Jul 18 '20

Er din samlede batterikapacitet faldet med omkring 7kWh?

Sider: « 1 2