Prøv lige at hør et uafhængig værksted. Hvis prisen er drevet af arbejdsløn kan det være billigere.
- R
En brugt motor på ebay koster små 800 kr., ved ikke lige hvor let den er at komme til
Jeg er også interesseret i at høre, om der er nogen der har erfaringer med af reparere soltaget, både i forhold til at skifte en motor og smøre skinnerne... mit tag nægter at åbne og er ret sikker på at Tesla tager en ganske voldsom pris for at reparere det (er uden for garanti...)
Det er NØJAGTIG den situation jeg er i. Og nu forhaler de mht. at give mig et nyt estimat fra Tesla - så jeg tænker at de enten ikke alligevel vil give mig noget rabat, eller håber jeg bare "forsvinder". :(
UPDATE:
Efter at have fået et quote på alt mellem 0 og 50.000 kroner for at reparerer mit tag gik jeg i dialog med Tesla. De var ikke til at hugge eller stikke i ifht. ansvaret......for jeg syntes fortsat dette er en design-/fabrikationsfejl. Den bør ikke kunne stå af på den måde.
Jeg endte derfor med at aftale med dem, at Tesla i Kastrup tog den ind til en vurdering. Efter vurderingen kom de retur med en pris på "op til 25.000 kr"....som jo var halvpris ifht. det oprindelige. Jeg invilget mig, og lod dem fikse den. Da de fik kigget den ordentlig efter, kunne de genbruge en del af tingene, og jeg endte med at give cirka 12.000kroner for at få den fikset. Jeg er stadigvæk olm over at jeg skal betale for et soltag bliver fikset liiiiiiige udenfor garanti.....og som ikke er blevet misvedligeholdt. MEN...når det skulle være, så var det jo trods alt billigere end de 50.000 kroner de første meddelte.
Årsagen til at det skete var, at den ikke var anvendt nok.....så der kom modstand iform af størknet smørelse grundet manglende brug, og hvor de (svage og skrøbelige) motorer ikke kunne klare den. I min bog....en fejl i konstruktionen / designet. Men nu er den fikset. ;)
Model S årgang 2015, kørt 88.000 km. Vores soltag er nu er repareret for 21.500 kr. Begge trækmotorer samt kabler m.m. blev skiftet (jeg valgte selv at få begge skiftet). Reservedele udgjorde ca. 10.500 kr. arbejdsløn ca. 11.000 kr. Det er et soltag vi meget sjældent har brugt. Det var ikke noget med et bagvindue som skulle skiftes, som nævnt overfor. De havde den bagerste rude ude, men satte den samme ind i igen. Fejlen skulle skyldes at nogle puder bagtil gav en utilsigtet modstand i rudetrækket.
Tjae, - det er dyrt at køre Tesla, men lortet ska jo virke.
Jeg ved ikke hvad Tesla skulle have for reparationen, jeg orkede simpelthen ikke bøvlet med dem.
Arbejdet blev udført af Ketner Teknik (Nordjysk Dieselelektro) i Aalborg, som i øvrigt håber at blive aut. Tesla værksted i Aalborg. Det vil jo være dejligt med Tesla værksted på de her kanter, som er til at kommunikere med.
jeg er egentlig også glad for at det ikke findes i den nye model S.
Når nu Tesla ikke kan finde ud af at lave det ordentligt.
Tænkte tit på det i den gamle S, at den reperation ville komme på et tidspkt. og længe før end den ville i min gamle Audi.
Jeg brugte det i øvrigt heller aldrig eller meget sjældent.
For et års tid siden fik vi skiftet glastaget på vores bil, da der var kommet en revne fra et stenslag. Før udskiftningen kørte taget ikke så "smooth" frem og tilbage, det kørte ligesom i små ryk. Jeg havde forsøgt at smøre men uden held. Efter udskiftning hos Autoskadestuen kører taget frem og tilbage som da det var nyt. Jeg tror at de har smurt et hemmeligt sted..... Hvor ved jeg ikke, men måske vil de fortælle om det.