Loading...
dk

Sikkerhedsseler smitter af på hvidt interiør | Tesla Forum

kzil
kzil Jan 19 '20

Andre herinde med hvide sæder, som oplever at sikkerhedsselerne smitter af? Efter 1 måned er sædet under sikkerhedselen på bagsædet brunligt/smudsigt. Umuligt at få af.

Ice2EV
Ice2EV Jan 19 '20

Man kan få sådan nogle magic svampe, de fjerner nærmest alle former for afsmitning på hvidt. 

Husejerne i Lalandia kunne hente dem gratis i teknisk afdeling, men har aldig set dem selv i løs handel her hjemme. 

I spanien kan de købes i de fleste "kina bikse"

kzil
kzil Jan 19 '20
Jeps, Magic Erasers - melamin-svampe. Fås bl.a. hos Nemlig.com og mange andre steder. De er gode, men tager ikke det her. Det er nærmest bagt ind i det hvide kunststof. Isopropylalkohol hjælper heller ikke. 
Ice2EV
Ice2EV Jan 19 '20

Mener at have hørt at isopropylalkohol ikke er at foretrække på plastiksæder. Men kan være jeg blander det sammen med andet sprit.

Gustavsfar
Gustavsfar Jan 19 '20
Optimum leather protectant kan muligvis også fjerne/beskytte dem
Vildgut
Vildgut Jan 19 '20
Jeg har haft en smule... Men det kom fint af med baby whipes. Har ikke set det igen siden. 
kzil
kzil Jan 19 '20
Tesla anbefaler vist selv 70% iso. Det virker også fint på andet skidt, men ikke det her. Jeg skal lige tjekke de der babywipes ud, men de er vist også mest alkohol, så jeg tror ikke det gør den store forskel fra iso. 
kzil
kzil Jan 23 '20

Update: Tesla har bedt mig om at få service til at kigge på det. Skal alligevel derud med en dugget baglygte og en skæv liste, så måske kan de give et svar.

Vildgut
Vildgut Jan 24 '20
Duggede baglygter... Er det ikke bare helt normal...? Eller er det noget jeg også bør nævne til service center? Bilen er fra sidst i december 2019.
Twinauto
Twinauto Jan 25 '20
Dug i baglygter afvises, der skal være reelt vand i lygten...
kzil
kzil Jan 25 '20

Det blev registreret som fejl/mangel ved udlevering af bilen, så jeg regner ikke med problemer med at få det fikset. Der er meget dug – den er tydeligvis utæt.