Loading...
dk

Erfaringer med Car-Maxx i Hamborg lufthavn | Tesla Forum

Tayfun
Tayfun Jan 29

Hej.

Er der nogen der har prøvet at bruge firmaet Car-Maxx i Hamborg lufthavn til deres TM3?

Jeg har tidligere prøvet dem til den gamle Mondeo med tilfredshed, men ved ikke om de kan/vil køre Tesla'er, uden instruktion?

Mvh

Preben

selsoe
selsoe Jan 29

Er det et valet parking firma? Det burde vel være let at instruere dem i. Husk at slå valet mode til. Det begrænser topfart, acceleration etc og låser handskerummet.

PeterE
PeterE Jan 29
Jeg har brugt dem i min TMS, og for dem er Tesla bare en bil. Ligesom det er det for ‘we park, you fly’ i Kastrup. Og ja, slå valet til hvis du vil. Jeg gør det aldrig. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 29
Tayfun
Tayfun Jan 30

Super, tak for jeres input :-)
Jeg tror jeg prøver her til Påske.

rossoneris
rossoneris Feb 10

Nu kender jeg ikke lige car-maxx, men rigtig mange af de hente/bringe servicer der er i Hamborg (hvem ved måske også andre steder) smider ofte bilerne inde i byerne hvor der er fri parkering. 

Så det de skilter med at de opbevare den på egen grund under opsyn osv skal man ikke kun tage for god vare. Ihvertfald ikke hos alle de der services, for dem der rejser har ikke en chance for at tjekke op på hvor bilerne reelt holder

PeterE
PeterE Feb 10
Citat fra rossoneris

Nu kender jeg ikke lige car-maxx, men rigtig mange af de hente/bringe servicer der er i Hamborg (hvem ved måske også andre steder) smider ofte bilerne inde i byerne hvor der er fri parkering. 

Så det de skilter med at de opbevare den på egen grund under opsyn osv skal man ikke kun tage for god vare. Ihvertfald ikke hos alle de der services, for dem der rejser har ikke en chance for at tjekke op på hvor bilerne reelt holder

Er der bare snak eller noget du kan dokumentere? Det er vel en halvalvorlig påstand.
VH
VH Feb 10

Har før brugt Car-maxx, uden problemer, du kan jo holde øje med bilen via appén. Det er også muligt at få ladet bilen. Det er dog billigere at parkere hos en af de  andre udbydere der ar shuttle service.

Ice2EV
Ice2EV Feb 10
Quote from PeterE
Citat fra rossoneris

Er der bare snak eller noget du kan dokumentere? Det er vel en halvalvorlig påstand.

Det var rimelig meget frem i medierne sidste sommer, at lokale havde punkteret en hel række biler på privat vej. Just fordi det var en lyssky valet service der benyttede lokale villaveje til opbevaring af rejsendes biler
https://jv.dk/artikel/k%C3%A6mpeh%C3%A6rv%C3%A6rk-ved-hamborg-lufthavn-ogs%C3%A5-danske-biler-er-%C3%B8delagt

PeterE
PeterE Feb 10
Citat fra Ice2EV
Quote from PeterE
Citat fra rossoneris

Det var rimelig meget frem i medierne sidste sommer, at lokale havde punkteret en hel række biler på privat vej. Just fordi det var en lyssky valet service der benyttede lokale villaveje til opbevaring af rejsendes biler
https://jv.dk/artikel/k%C3%A6mpeh%C3%A6rv%C3%A6rk-ved-hamborg-lufthavn-ogs%C3%A5-danske-biler-er-%C3%B8delagt

Jeg læser det nok forkert, men ret mig bare - det handler om private bilister der parkerer og holder i vejen for lokale?  

Fair nok at hænge valet selskaberne ud, men da kun hvis der er grund til det. 
rossoneris
rossoneris Feb 11

Jo Private parkerer også i byerne for at slippe for at betale parkering.

Men kender tilfældigvis flere der har benyttet afhentning service, hvor politiet pludselig har ringet mens de er på ferie og sagt deres bil har smadret vinduer eller lign.  Hvor dem på ferie så siger det ikke kan være deres bil, da deres bil holder på lukket grund ved firmaet der har afhentet deres bil(troede de). Men ja, hvis der er gps i så kan man selvfølgelig se hvor den er og noget man nok også skal gøre det firma opmærksom på man. benytter, at man altså holder øje med hvor bilen holder

Forummets indlæg er redigeret af rossoneris Feb 11
Tayfun
Tayfun Feb 12
Citat fra VH

Har før brugt Car-maxx, uden problemer, du kan jo holde øje med bilen via appén. Det er også muligt at få ladet bilen. Det er dog billigere at parkere hos en af de  andre udbydere der ar shuttle service.

Noget af ideen med Car-Maxx, er netop at man er fri for shuttle overhovedet. Man afleverer og henter lige uden for terminal 2.
Og ja, jeg kan jo følge med på app eller TeslaFi, så vækker jeg den ikke unødigt :-)

PeterE
PeterE Feb 12
Citat fra Tayfun
Citat fra VH

Noget af ideen med Car-Maxx, er netop at man er fri for shuttle overhovedet. Man afleverer og henter lige uden for terminal 2.
Og ja, jeg kan jo følge med på app eller TeslaFi, så vækker jeg den ikke unødigt :-)

Netop, og det handler vel også - til dels - om tillid. Hvis man er på den fede ferie, hvem gider så sidde med sin app og kontrollere om bilen nu holder det rigtige sted?