Loading...
dk

Firmware 2020.4.1 nu med danske menuer | Tesla Forum

hhb
hhb Jan 29 '20

Har i dag installeret firmware 2020.4.1, der ser ud til for første gang giver mulighed for at vælge dansk som sprog i menuer og øvrige brugergrænseflader.

Mahler
Mahler Jan 30 '20
Er der nogen det ved hvordan man får stemmestyring til at virke på Dansk? Hvis jeg siger kør hjem genkendes kommandoen men der sker ikke noget, Har prøvet Både hard og softboot!
bskaarup
bskaarup Jan 30 '20

Har haft danske menuer i min M3 siden jul og den har samme problem med stemmestyringen. Selvom man siger en af de kommandoer der står i release notes så forstår den intet.

Mahler
Mahler Jan 30 '20
Nogen som har klaget til Tesla?
MikaelH
MikaelH Jan 31 '20

Jeg er ret sikker på at release notes blot er oversat fra engelsk til dansk. 

P85DK
P85DK Jan 31 '20
Citat fra Mahler Er der nogen det ved hvordan man får stemmestyring til at virke på Dansk? Hvis jeg siger kør hjem genkendes kommandoen men der sker ikke noget, Har prøvet Både hard og softboot!
 

Korrekt, intet sker. Men det er en perfekt transcript der kommer på skærmen, så selve talegenkendelsen virker

skinke
skinke Jan 31 '20

Ved i om den nulstiller bilens indstillinger når man skiftet til dansk sprog?

Triptæller,driver profil, navigations indstillinger mm.?

P85DK
P85DK Jan 31 '20

Gør den ikke

MikaelH
MikaelH Jan 31 '20
Quote from JacobKbhS Nope, det er ganske rigtigt menuer og al tekst, der er oversat til dansk... TMS 2015

Lad mig præcisere: Mener at releases notes ikke er tilpasset hvilket sprog de er på. Det er blot oversat fra engelsk. Så beskrivelse af talekommandoer virker ikke nødvendigvis på dansk :) 

Mahler
Mahler Jan 31 '20
Oversættelsen er ikke korrekt. Hvis man vælger Telefonopkald og Kontakter viser den stadigvæk “Contacts” på vindues overskriften. Favoritter er desværre heller ikke kommet med. Det mangler jeg virkelig meget. Nu kan jeg heller ikke ringe op vha. stemmestyring. Det bliver da være og være synes jeg!
Twinauto
Twinauto Feb 2 '20
Der er intet åbenbart nyt, danske menuer kom ved juletid og talegenkendelse virker kun pp den måde, at den gebgiver hvad du siger, men den virker stadigvæk ikke.
Mahler
Mahler Feb 25 '20
Nu virker det pludseligt. Det er bare dejligt— Fx Kør til Nørregade 2 i Åle... 
Twinauto
Twinauto Feb 25 '20
Har oplevet det samme i min M3, "skru op for varmen" og den justerede temp med 1,5 gr
tintin
tintin Jun 30 '20

Er denne opdatering kun til "nyere Tesla S"?

https://www.youtube.com/watch?v=gjFpKnb6B8o&feature=youtu.be

bskaarup
bskaarup Jun 30 '20
Citat fra tintin

Er denne opdatering kun til "nyere Tesla S"?

https://www.youtube.com/watch?v=gjFpKnb6B8o&feature=youtu.be

Her står at det kræver v3 hardware, så ja. Desuden er de funktioner ikke slået til i EU.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jun 30 '20