Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

KimT
KimT Feb 28

Jeg fik lige kikket data igennem. Mit arbejde er jo ikke så langt fra en SuC. Jeg testede på et tidspunkt at have SuC som destination når jeg kørte hjem. Da jeg forlod arbejdet var batteritemp. 6,1grader. Efter ca 1min starte batterivarmeren. Og i løbet af 12min får den hævet gns.temp til 12,5grader (dvs. 6,4grader). Det er så ved bykørsel dvs. 50-70km/h, dvs. det er ikke meget varme den får fra motor.

Hvis man ikke har SuC som destination tror jeg ikke varmeren ville have været blevet tændt, mener den skal nogle grader længere ned.

Ledsager
Ledsager Feb 29

Gns. ladeeffekten er faldet fra 75 Kw til under 50 Kw uanset batteritemperatur hvis jeg sammenligner med et år tilbage. 

Hilbert
Hilbert Feb 29

Interessant information, Kim. Jeg håber at vi i forbindelse med vores møde kan få nogle brugbare målinger fra de først ankomne 8 teslaer. Så hvis vi sikrer os, at de har kørt mindst i 1 time eller 80 km på motorvej inden ankomsten, med destinationen valgt og frit ladepar - mon så ikke den målte ladetid skulle være brugbar? Ankomst med max. 20% SoC. Det vigtigste er at finde ladetiden fra 20-80%, da det jo er i dette interval man oftest lader.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 29
ElPeter
ElPeter Feb 29
Jeg lavede en måling i går hvor jeg gjorde alt for at batteriet skulle være varmt nok, jeg mener hvis ikke nedenstående er tilstrækkeligt hvad er så:
Udetemperatur 5 grader C. Dec 2015 85D, 94.000 km, lader sjældent på SuC.

Startede hjemmefra med 30% SoC, satte med det samme Køge SuC som destination og kørte en omvej ad motorveje så jeg ankom med 4%. Alene på laderpar.
Beklager formatet (eller mangel på samme), jeg skriver på en iPad:

Minut, SoC, effekt
1, 5, 114
5, 13, 94
10, 22, 82
15, 30, 72
20, 37, 68
25, 45, 62
30, 51, 55
35, 56, 49
40, 62, 44
45, 67, 41
50, 71, 39
55, 75, 36
60, 79, 34

Det ligner meget ladekurven fra indlæg 186 synes jeg. Det er lang tid siden jeg sidst har set effekt på > 100 kW, men hvis SoC er tilstrækkelig lav kan den altså - i meget kort tid.
Hilbert
Hilbert Feb 29

Interessant, Peter.

Det giver vist 50 min. ladetid fra 20% til 80% SoC.

Teslas salgskurve (#4) giver 33 min. fra 20% til 80% SoC. Altså 52% forøgelse af ladetiden!

Tesla skriver, at de nye sw-opdateringer siden sommeren 2019 giver en SVAG forøgelse af ladetiden.

Tesla Århus skriver til mig: "Der er ingen fejl på bilen og 50 min. må betragtes som normalt". Det er rent Kafkask! 

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Mar 1
lauz
lauz Feb 29

Tesla’s salgskurve i #4 angiver 40 minutter fra 10%-80%. Så det er 37,5% forskel. Ikke 66% Og det forudsætter man ignorere den lille detalje skrevet med småt nederst. Actual May...

Bianco
Bianco Feb 29

I gamle dage lå min Supercharging kW+batteriprocent på 125-130. Nu ligger den på 105-110 :-(

Hilbert
Hilbert Mar 1

@lauz- Hvordan ser du at kurven starter ved 10%? Teksten med småt siger det vel ikke, og hvis det er tilfældet, så er det en meget unormal/misvisende kurve (hvor x-aksen skulle skære y-aksen ved 10%).

Selv om vi så antager dette bliver ladetiden fra 20-80% 35 min. og dermed en forøgelse af ladetiden på 43%.

Hvis vi opfatter kurven som en normal kurve der starter i 0;0, så er tiden fra 20-80% de nævnte 33 min. og forøgelsen af ladetiden 52%. Men tak for at du fik korrigeret de 66%, som var en fejl, som nu er rettet (i #206). De 66% gælder min bil, som jeg har målt til 55 min. fra 20-80%.

Det korte af det lange er vel, at selv en forøgelse på 43% er helt uacceptabelt.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Mar 1
Ehlers
Ehlers Mar 1
Hej er der nogen mulighed for at se hvilken version af softwaren man havde installeret før sin nuværende? FDM spørger mig i forbindelse med sagen om nedsat ladehastighed.
HRH
HRH Mar 1

Disse forlængede ladetider, må vel kraftigt medvirke til kødannelser på Superchargers til sommer, når ferietrafikken kommer!?

PeterE
PeterE Mar 1
Citat fra HRH

Disse forlængede ladetider, må vel kraftigt medvirke til kødannelser på Superchargers til sommer, når ferietrafikken kommer!?

Tjah, det kommer vist an på hvormange der helt opgiver at køre på den lange elbilssommerferie pga utålelige ladetider. Virkeligt trist.
Ledsager
Ledsager Mar 2
På denne hjemmeside fremgår de enkelte updates. Om man på den enkelte bil kan se hvornår den er opdateret og med hvilken version ved jeg ikke. https://www.reddit.com/...wiki/softwareupdates
MOS
MOS Mar 2
Citat fra Ledsager På denne hjemmeside fremgår de enkelte updates. Om man på den enkelte bil kan se hvornår den er opdateret og med hvilken version ved jeg ikke. https://www.reddit.com/...wiki/softwareupdates

Hjemmesiden lister en række forbedringer af softwaren, men tilsyneladende ikke forringelser (f.eks. nedsat ladehastighed, reduceret batterikapacitet, AP nag, automatisk vognbaneskift restriktioner, AP reduceret evne til at tage skarpe sving m.m.).

På den enkelte bil kan man vist umiddelbart kun se, hvilken version, den kører på lige p.t.

Dec14
Dec14 Mar 2

@ Ehlers

Har ikke opdateret siden 5/19. Kører på vers. 2019.16.1.1

Har ikke oplevet forringelser af ladehastighed

KimT
KimT Mar 2

Hastigheden blev nedsat med FW efter 2019.16.1 - dvs. 2019.20.1

Med FW 2019.16.1 var der nogen der mistede rækkevide da cellespændingen blev nedsat fra 4.2V til 4.1V

Dec14
Dec14 Mar 2

Såfremt det tjener fælleskabets sag og gør en forskel for FDM kan min bil jo bruges som reference hvor vi måler på den, opdaterer og måler igen. Dette forudsætter jo selvfølgelig at jeg ikke får den nye meddelelse med update or die - i så fald bliver jeg nok nødt til at opdatere ret omgående.

I  er velkomne til at kontakte mig via PM såfremt ovenstående skulle have ingen interesse.

Dec14
Dec14 Mar 2

Beklager

ingen= nogen

migselv
migselv Mar 2

@Dec14

Prøv at høre Hookmaker (via personlig besked) om der stadigvæk søges en Model S som kan testes før og efter en opdatering under kontrollerede forhold.

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 2
Dec14, flot tilbud men for pokker vær hellere glad for du ikke har den nyere fw!
P85DK
P85DK Mar 2

@Dec14 - prøv under alle omstændigheder at få så omfattende dokumentation af din ladehastighed på 2019.16.11

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »