Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Feb 13

@Kiefer- Når det kommer til stykket, tror jeg at vi er meget enige. Derfor bør FDM også informeres om gruppen her, og jeg mener også at gruppens kommende ledelse skal søge samarbejde med FDM, for som P85DK skriver, er det meget vigtigt, at de optager alle medlemmers sager (evt. som gruppesøgsmål). FDM har også bedre muligheder for at trænge igennem (både til Tesla, presse og andre organisationer) - muligheder og magt, som vi som gruppe slet ikke kan mønstre. 

Men mon ikke P85DK finder ud af, hvordan FDM foretrækker at køre og administrere sagen. Måske er de også interesseret i at komme til vores møde (eller senere møder). Jeg vil bede P85DK koordinere med HemligNemlig, da han har nogle lignende ideer. Jeg afventer tilbagemelding med spænding.

Andre fra gruppen har eller har haft sager vedr. Tesla.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 13
ElPeter
ElPeter Feb 13

Jeg ringede til FDM forrige uge (er medlem) fordi jeg havde fået det indtryk at de allerede havde en sag kørende. Jeg mener det blev nævnt her for et halvt års tid siden. Men det fik jeg at vide at der ikke var.

Jeg var så hos Tesla i går for at få udskiftet airbag og spurgte til det med hurtigladningen. Meldingen var at de gerne undersøgte bilen mod et beløb hvis der ikke blev fundet fejl, men at de med vilje havde sænket ladehastigheden for at passe på batteriet og de gav ikke udtryk for at der var udsigt til at den ville blive hævet igen - så intet nyt her.

I det daglige er det jo slet intet problem, men godt nok træls når man en gang imellem er på langtur. For mit vedkommende er det 3-4 gange om året der måske giver samlet en-to timers længere ladetid per gang så ikke værd at udskifte bilen med en nyere pga det.

Hilbert
Hilbert Feb 13

Mig bekendt har FDM dec.19 reklameret til Tesla over reduceret ladehastighed og rækkevidde (på vegne af 4 Teslaejere). Men FDM betragter det vist ikke som en egentlig sag - endnu!. Allerede nu mener jeg, at vi har bedre dokumentation og overblik over omfanget, så jeg mener ikke at den sag bør stå alene. Så gruppen har nok at tage fat på (forhåbentlig sammen med FDM).

Vedr. gener: Også regenereringen og accellerationen er reduceret især ved koldere temperaturer. Selv med 11 kW opladning begrænses denne ved lavere temperaturer (fra ca. 5 gr.C og ned). Hvad med bilens salgsværdi? For nogle opfattes generne minimale for andre store. Selvfølgelig værst for de som dagligt har brug for hurtigladning.

Ledsager
Ledsager Feb 13

@EIPeter: Vi er mange der bruger SUC hver uge. Og tænk på sommerferien til Sydeuropa. Det kommer jo til at koste en ferIedag mere med de langsomme ladetider. 

Hilbert
Hilbert Feb 14

OPDATERING især til gruppemedlemmer:

Se nyt midterste afsnit og sidste linje under Gruppeoverskriften.

Ser gerne nogle flere mailadresse og evt. telefonnumre (til indkaldelse til møde og intern kommunikation). Mangler 14 mailadresser.

Ledsager
Ledsager Feb 14

Skriv også gerne om du har fri opladning i forbindelse med købet af bilen, når du sender kontaktoplysninger til @Hilbert.

Hilbert
Hilbert Feb 14
Så længe jeg står for at administrere gruppen og skal registre/samle oplysninger her, beder jeg venligst om at det går igennem mig. Jeg kan ikke se formålet med oplysning om fri SuC pt. Hvis du synes, er du velkommen til at bede gruppemedlemmerne om at sende oplysningerne til dig dig selv (PM).
Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 14
PeterE
PeterE Feb 14
Citat fra Hilbert Så længe jeg står for at administrere gruppen og skal registre/samle oplysninger her, beder jeg venligst om at det går igennem mig. Jeg kan ikke se formålet med oplysning om fri SuC pt. Hvis du synes, er du velkommen til at bede gruppemedlemmerne om at sende oplysningerne til dig dig selv (PM).
Enig, fri opladning - jeg kalder det forudbetalt opladning - har intet med dette at gøre. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 14
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 14

Om det er relevant eller ej kommer vel an på hvor paranoid man er når det kommer til vurderingen af Teslas håndtering af deres kunder...

Ledsager
Ledsager Feb 14

Jeg er vel bare interesseret i at vide om det tilfældigvis kun er os med forudbetalt opladning, der er ramt af de langsommere ladetider. Så det kunne være rart at høre fra en model S fra 2016 eller 2017, om de har samme problemer og samtidig forudbetalt opladning. 
Mit batteri er nemlig relativt nyt fra maj 19 med nyeste elektronik mv og kan vel derfor ikke være ramt af den ‘slidtage’ som en anden nævner at have fået som forklaring. 
Og ja jeg er forbeholden over for Teslas intentioner når valget står mellem relationer til kunder og en hulens masse batterier der evt burde udskiftes. 
For god orden skyld skal jeg nævne, at det var mig der startede denne tråd, så svar gerne på dette spørgsmål på denne tråd i stedet for at skrive i gruppen. 

fmm1000
fmm1000 Feb 15
Der er en belgisk youtuber med en p100d, der også er ramt. Søg på tesla pieters battery. Så finder du den nok.
MOS
MOS Feb 15

Jeg tror heller ikke, det har noget med fri/betalt SuC at gøre. Sliddet på batteriet er vel alt andet lige det samme og kun afhængigt af, hvordan man bruger batteriet og hvor ofte man lader på SuC.

Der kan så være forskelle på, hvor hårdt de forskellige batterityper er ramt, da der sikkert er forskel på kemien i cellerne.

Jeg er dog af den opfattelse, at det er alle 85 kWh batterierne fra 2015 og ældre (og muligvis også andre batterityper), der er ramt og at dette netop er sket med FW 2019.16 opdateringen.

Hvis jeg har ret, så er det altså en generel softwarebegrænsning på ladehastigheden, som Tesla har rullet ud med FW 2019.16. Det kan så godt være, at batterierne også er slidte, men de kunne altså godt lade hurtigt alligevel umiddelbart før FW 2019.16 opdateringen.

Hvis der er nogle, der kan afkræfte dette og har et 85 kWh batteri fra 2015 eller ældre, kører på FW 2019.16 eller nyere og ikke oplever nedsat ladehastighed på SuC, så må de meget gerne skrive her.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 15
Ledsager
Ledsager Feb 15

@MOS Det vil kun glæde mig hvis vi kan ‘begrænse’ vores anke til at det er en generel nedsættelse af ladehastigheden uanset årgang og model S og X, eller at det kun handler om modeller før 2015, som jo tilfældigvis også har inkluderet gratis opladning. Så lad os håbe på noget mere feedback fra andre model S og X ejere med biler efter 2015. 

HJJ
HJJ Feb 15
70D samme problem
12/2015
Forummets indlæg er redigeret af HJJ Feb 15
Hilbert
Hilbert Feb 15

Kurverne fra: https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/30-tesla-supercharging-summer-2019-update/ dækker alle årgange, så for mig ser det ud, som alle 70 og 85 kWh er ramt af lavere ladeeffekt, men i forskellig grad. Men i øvrigt enig med MOS.

Jeg overvejer at arrangere et eftermiddagsmøde på Comwell, Middelfart eller Sunset Boulevard, Hedensted (så deltagere længere fra kan lade imens).

Desværre ved jeg ikke, hvor gruppemedlemmerne bor (Ø/V DK). Men hvis mange fra øst finder det for langt at køre, kunne de evt. arrangere parallelt møde på Sjælland. Så må der koordineres og vælges styregruppe senere.

Der er nu tilmeldt 40 til gruppen - 10 mailadresser mangler.

MOS
MOS Feb 15
Citat fra Hilbert

Kurverne fra: https://forum.abetterrouteplanner.com/blogs/entry/30-tesla-supercharging-summer-2019-update/ dækker alle årgange, så for mig ser det ud, som alle 70 og 85 kWh er ramt af lavere ladeeffekt, men i forskellig grad. Men i øvrigt enig med MOS.

Ja, det ser ud til, at alle 70 og 85 kWh batterierne er ramt.

75 og 90 kWh batterierne har kun fået marginale ændringer.

100 kWh batteriet har fået lidt hurtigere opladning under 50% SoC og lidt langsommere opladning over 50% SoC. Så man kan diskutere, om det samlet er en forbedring eller en forringelse - for 100 kWh modellerne.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Feb 15
MOS
MOS Feb 15
Citat fra Hilbert

@MOS- Din sidste sætning kunne måske misforstås til at gælde alle typer. 70 og 85 kWh batterierne (som er dem gruppen omhandler) kan vel næppe diskuteres.

Enig. Det kunne godt misforstås. Jeg har redigeret mit indlæg, så det forhåbentlig er mere tydeligt nu. 

Ledsager
Ledsager Feb 15

Tak for ladekurven @Hilbert. Den sætter fokus på problemet. Min ladekurve er dog endnu dårligere. 
Ved 15% maks 93 Kw og ved 25% 65 Kw. Ved 50% 51 Kw. Og det er med optimal batteriopvarmning forud. 

Kunne være interessant om der blev lavet kurver for vinterladning også. Har ikke kunne finde nogen. 

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 15
TBElvogn
TBElvogn Feb 15

Hey alle med nedsat ladehastighed.. Jeg bliver også nød til at være med.. Plejer ikke at Supercharger ret meget... så har ikke tænkt over det...men igår blev vi nød til at lade i Rødekro på vej hjem..

Kom ind med 123 km tilbage varm bat (alle gule streger Var væk) startede med at lade med ca 80 kw. Allerede ved 152 km=49 KW, ved 213 km=40 KW, ved 228km= 37 KW, ved 255 km= 33 KW, ved 267 km= 31 KW Jeg tog billeder løbende fra app...mens vi stoppede MC D i halsen... hvis det forsætter med denne lave hastighed på Supercharger, så er der ingen el bil til mig næste gang der skal handles bil... selvom jeg sælger el fra vindmøller.. Go dag til alle,.. 

PeterE
PeterE Feb 15
Citat fra TBElvogn

Hey alle med nedsat ladehastighed.. Jeg bliver også nød til at være med.. Plejer ikke at Supercharger ret meget... så har ikke tænkt over det...men igår blev vi nød til at lade i Rødekro på vej hjem..

Kom ind med 123 km tilbage varm bat (alle gule streger Var væk) startede med at lade med ca 80 kw. Allerede ved 152 km=49 KW, ved 213 km=40 KW, ved 228km= 37 KW, ved 255 km= 33 KW, ved 267 km= 31 KW Jeg tog billeder løbende fra app...mens vi stoppede MC D i halsen... hvis det forsætter med denne lave hastighed på Supercharger, så er der ingen el bil til mig næste gang der skal handles bil... selvom jeg sælger el fra vindmøller.. Go dag til alle,.. 

Velkommen i klubben, og ja det er virkelig trist - Tesla har rundt regnet 3500 2015 pænt dårlige Model S ambassadører kørende rundt bare i DK. Og det er virkeligt skidt - specielt fordi de fleste jo faktisk er rent glade for deres Model S.  

At p-bremserne ikke holdt var een ting, og at MCU’en heller ikke er designet til at holde over 4-5 år er noget andet - men at en el-bil til omkring en million ikke kan oplades på SuC ved bare en tålelig hastighed er skidt. Virkeligt skidt.
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »