Ja, der står "mindre end 50km". Vores havde vist kørt omkring 20km.
Har gennem tiden købt nogle nye vogne. De har alle haft mindst 7 km og mest 27 km. Fabrikken skal alt andet lige have muligheden for at teste den, køre på transporter, kører af tranporter, trilles på båd trilles af båd, køres til final fitting, trilles på tansporter og af transporter, køres rundt til klargøring og ind i udstilingen. Mange bække små bliver hurtigt til 5-20 km.
Jeg forventer at vores taber 40-45% på 3 år. Bliver det mindre så er det positivt. Bliver det mere, så er det alligevel begrænset hvad 2-3% af 462.000 kr bliver når afskrivningen lægges ud på 3-4-5 år.
Taber 5% om året? Det mangler mindst en 1-tal foran og jeg vil forvente at en M3 taber 40-50% de første 3 år. Desværre. At tro andet er naivt.En Model 3 du selv bygger og bestiller vil også have kilometer på sig ved levering. Den skal trods alt transporteres fra fabrikken til Danmark med adskillige mindre ture ind imellem lokationer. Mener at huske at min havde 9 km på sig da jeg modtog den.
Du kan sikkert se nogle priser på bilbasen men ellers havde electrek.co fornyelig en artikkel om at Model 3 holder værdien meget godt og taber omtrent 5% om året i værdi. Det siger dog næppe det store om de danske brugtpriser.
Jeg er enig med PeterE. De fleste biler taber ca. 40-50% de første 3 år. Værditabet er størst i starten og flader mere ud efterhånden. Så det er nok ikke helt hen i skoven at regne med 15-20% værditab det første år, naturligvis afhængig af kørte km, hvor pænt velholdt bilen er osv. Man kan godt argumentere for, at en M3 skulle holde værdien lidt bedre end andre biler, men 5% om året lyder alligevel urealistisk lavt i mine ører.
Taber 5% om året? Det mangler mindst en 1-tal foran og jeg vil forvente at en M3 taber 40-50% de første 3 år. Desværre. At tro andet er naivt.En Model 3 du selv bygger og bestiller vil også have kilometer på sig ved levering. Den skal trods alt transporteres fra fabrikken til Danmark med adskillige mindre ture ind imellem lokationer. Mener at huske at min havde 9 km på sig da jeg modtog den.
Du kan sikkert se nogle priser på bilbasen men ellers havde electrek.co fornyelig en artikkel om at Model 3 holder værdien meget godt og taber omtrent 5% om året i værdi. Det siger dog næppe det store om de danske brugtpriser.
Gengiver blot hvad Electrek har skrevet og som nævnt var det ikke møntet på Danmark men du kan jo eventuelt kontakte dem med dit synspunkt ;-)
For god ordens skyld bør det nævnes at de 5% var det første år og ikke nødvendigvis løbende igennem flere år:
https://electrek.co/2020/02/18/tesla-model-3-leads-value-retention/
Min havde gået 16km ved levering i KBH dec.2019 og var ladet op til 50%.
Enig, det minder desværre bare lidt om Elons udsagn om at TMS ville have positive afskrivninger - dvs stige i værdi :)
Gengiver blot hvad Electrek har skrevet og som nævnt var det ikke møntet på Danmark men du kan jo eventuelt kontakte dem med dit synspunkt ;-)
For god ordens skyld bør det nævnes at de 5% var det første år og ikke nødvendigvis løbende igennem flere år:
https://electrek.co/2020/02/18/tesla-model-3-leads-value-retention/
Forventer en rigtig god byttepris hos Tesla når vi køber en Model Y så :DDet er god Tesla-humor :)
Den der myte om at man ikke kan handle med prisen, hvor kommer den egentlig fra? Vi hører det igen og igen, og alle - herinde - gentager blot hvad de har hørt andre - herinde - sige.Så lige hvad tesla har på lager
https://www.tesla.com/da_DK/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=&range=0
Men det giver jo ikke rigtig mening i min verden de sælger biler der har været brugt til samme pris som jeg kan sammensætte en ny. Og i og med der ikke findes tesla forhandlere kan men jo ikke engang handle på prisen
Nej, du kan ikke handle om prisen, hvis det er et krav, så skal du enten finde en brugt Tesla eller kigge efter et andet mærke.
Du kan nok forvente at leveringstiden på lagerbilerne er kortere end hvis du bestiller en ny, men du har ret i at prisen er den samme. Det skyldes nok at de biler du ser derinde, er nye biler som lige er kommet ind med båden i Holland.Og husk en referal når du bestiller. Så får de 1500 km gratis Supercharge km med
Mit spørgsmål er så hvordan man kan handle med dem når de kun kan købes i deres webshop?Den der myte om at man ikke kan handle med prisen, hvor kommer den egentlig fra? Vi hører det igen og igen, og alle - herinde - gentager blot hvad de har hørt andre - herinde - sige.Så lige hvad tesla har på lager
Men det giver jo ikke rigtig mening i min verden de sælger biler der har været brugt til samme pris som jeg kan sammensætte en ny. Og i og med der ikke findes tesla forhandlere kan men jo ikke engang handle på prisen
Nej, du kan ikke handle om prisen, hvis det er et krav, så skal du enten finde en brugt Tesla eller kigge efter et andet mærke.
Du kan nok forvente at leveringstiden på lagerbilerne er kortere end hvis du bestiller en ny, men du har ret i at prisen er den samme. Det skyldes nok at de biler du ser derinde, er nye biler som lige er kommet ind med båden i Holland.Og husk en referal når du bestiller. Så får de 1500 km gratis Supercharge km med
Rolf var ikke ren, og det er sket og set at Tesla har handlet biler med afslag.PS 1: Nåh ja, så kommer historien om at ansatte hos Tesla bliver fyrede hvis de giver rabat. Really? ;)PS 2: Jeg har en kopi af en slutseddel med klar indikation af ‘Price adjustment’ og lad os så lukke den her...
På en ny Model 3 er det nok nærmest umuligt at få nogen som helst form for rabat. Bestil din bil og nyd den når du får den :)))Mit spørgsmål er så hvordan man kan handle med dem når de kun kan købes i deres webshop?Den der myte om at man ikke kan handle med prisen, hvor kommer den egentlig fra? Vi hører det igen og igen, og alle - herinde - gentager blot hvad de har hørt andre - herinde - sige.Så lige hvad tesla har på lager
Rolf var ikke ren, og det er sket og set at Tesla har handlet biler med afslag.PS 1: Nåh ja, så kommer historien om at ansatte hos Tesla bliver fyrede hvis de giver rabat. Really? ;)PS 2: Jeg har en kopi af en slutseddel med klar indikation af ‘Price adjustment’ og lad os så lukke den her...
Tænker nu der ikke som sådan findes tesla forhandlere men kun show room hvad gør man så hvis man har en fejl på tesla´en, hvor skal man så køre hen ?
Er der nogle få officielle værksteder Tesla har i DK eller ? og i givetfald hvor
Tesla har værksted i forbindelse med showroom i kjøvenhavn og Århus.
Dertil har de værksted i Vejle pt.
Der rygtes om muligt værksted nord på, men det kan have lange udsigter.
Dertil har Tesla nogle approved værksteder som hedder Autoskadestuen, men de er ikke til garantisager, mere bodywork in case of accidents.
De benytter også mobil service mere og mere hvor mekanikeren kommer til dig hvis det er en mindre ting.
Har ikke selv endnu prøvet Tesla men har set nogle holde rundt omkring og tænker lidt om den måske er i den lille ende rent familie mæssigt.
Hvad med Tesla S som så vidt jeg kan se rent udseende mæssigt minder meget om hinanden men dog er noget dyrere, men med mere stationcar bagagerum.
Men det er jo alligevel knap 250000 forskel ca på tesla 3 og S, men nogen der ellers kan sige hvad primære forskel er. ?
Der er kun en vej - ud at prøve en tur.
Spørg evt her om der bor nogen i nærheden som vil lade dig prøve deres :-)
Jep ud og prøv dem :D! Vil dog lige sige at afhængigt af din familie kan en 3'er godt fungere...evt køb den med anhængertræk så du har mulighed at udvide pladsen skulle det blive nødvendigt:)
Vi er 2 voksne og 2 børn(1,5 og 3,5) og har endnu ikke været i pladsproblemer. Og det med barnevogn, gæsteseng, ikea barnestol og kfufferter mm i bilen.
Du kan sikkert også finde en fin brugt model S til samme pris som en ny 3'er hvis du absolut skal bruge en masse plads:)!