Heh ja jeg har også 4 børn (12, 9, 5, 5), og skiftede fra VW Sharan til Model3, da vi efterhånden sjældent kom op på fuld oppakning. Da tvillingerne små var det fint nok, da man jo skulle have utrolige mængder af skrammel med på ferier. Jeg savner da nogen gange det store bagagerum og sæderække 3, men her efter de blev 4-5 år, kunne der gå måneder mellem at vi brugte række 3. Vi har stadig Skoda Citigoen, så nu kører vi bare i 2 biler, de 5-6 gange om året hvor alle skal med til et eller andet tamtam. På skiferien endte jeg med at leje en VW Caravelle til 7k for 10 dage for 1000 km.
Jeg var træt af at skulle køre i et stort skrummel 28500 km om året, bare fordi vi skulle bruge den til 1000 km på skiferie og 500 km småkørsel. Nåja, og så var jeg også træt af NOx-bokse, Adblue-følere, vandpumper, DSG-gearolie og gammelt kort i navigationen fra 2011. ;)
Eneste ærgelse er at jeg ikke fik den med træk, men det blev først "opfundet" 1 måned efter jeg fik 3'eren hjem.
Det er faktisk en MEGET vigtig point. Man skal købe bil efter det primære behov. Ikke den ene gang i sommerferien.
Jeg bliver også tit spurgt, hvad jeg gør, når vi skal på ferie (Ift opladning). Tjae, så kommer jeg de to timer senere til Innsbruck. Det overlever jeg nok to gange om året.
Og i guder, hvor er det rigtigt, at det er befriende ikke at skulle bekymre sig om AdBlue-pumper, EGR-ventiler og Nox-sensor. Fik det hele skiftet på ét år på den gamle bil. Suk...