Loading...
dk

Tesla 3 - noget for mig? | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 21 '20
Nej det gør der ikke
bskaarup
bskaarup Oct 21 '20

Ifølge https://www.tesla.com/da_DK/support/charging-connectors så gør det. 

Der står "Type 2 kablet, som giver adgang til offentlige ladestandere bliver leveret sammen med alle nye modeller fra Tesla. ... Bemærk venligst at disse afhænger af tilgængelighed, hvorfor de muligvis først kan leveres efter din leveringsdato."

jramskov
jramskov Oct 21 '20

Der fulgte et Type 2 kabel med da vi fik vores i marts 2019.

PL
PL Oct 21 '20

Vi fik vores eftersendt i april 2019.

HemligNemlig
HemligNemlig Oct 21 '20
Ok det er nok kun nye så, de gamle fik intet med.
Ice2EV
Ice2EV Oct 21 '20

Jo de gjorde, de var bare i retsordre, og Tesla var ikke direkte opsøgende i at sende dem. Så hvis du aldrig har fået, så ring til dem, so kommer det 2 dage efter.

Vi ventede i 5 måneder, så skrev jeg på APP og fik straks svar at de sendte med det samme.

jonsiii
jonsiii Oct 21 '20

Jeg fik heller ikke et med, da jeg hentede 2 timer før Ice2EV. =) Der gik en uges tid før det blev tilsendt. Senere tog det dog længere tid, så jeg lånte mit ud til en forumbruger, der skulle på weekendtur til Hamborg, da han efter et godt stykke tid stadig ikke havde modtaget sit eget.

Et hint: Første gang du starter ladningen, så hold godt øje med din tavle og tarifsikringerne (hvis du har sådan nogle - de er typisk 25 A), hvis elektrikeren ikke er der på selve dagen. Havde en kollega, der også havde fået en fin ny gruppe sat op til bilen, og det virkede sådan set også fint nok. Men de oldgamle 25 A sikringer blev så varme han han ikke kunne røre ved sikringsholderne. Der kom nogle friske i, og så forsvandt problemet.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii Oct 21 '20
rossoneris
rossoneris Nov 2 '20

Fik mit røde 3 fasede stik idag og fandt en UMC lader 3 faset til billige penge. Men - jeg har nok overset en væsentlig ting - kan man på nogen måder sætte start tidspunkt på ladning på en eller anden måde ?. Kan se True Energy kræver ladeboks den skal kommunikerer med, men troede egentlig bare man kunne få en tredje parts tesla app hvor man kunne sige lad fra x til x færdig - men det findes måske ikke ?

MOS
MOS Nov 2 '20

Hvis du har en Tesla, så gå ind på lademenuen på bilens centerskærm. Der kan du vælge, om den skal starte opladning med det samme, eller du kan vælge "Scheduled charging" og indstille hvilket klokkeslæt, den skal starte opladning. Du kan også vælge "Departure" og indstille hvilket klokkeslæt du skal køre næste gang, så sørger den for at lade op, så den er færdig lige inden afgang. Kræver naturligvis at stikket er sat i, så den er klar. Den husker også dine indstillinger, så du ikke skal indstille på ny hver gang, du kommer hjem med bilen.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 2 '20
AllanOlesen
AllanOlesen Nov 3 '20

True Energy kræver ikke en ladeboks. De kan tale direkte med bilen.

Men som MOS skriver, kan det også gøres på bilens skærm. Det kan desværre ikke gøres i Tesla-appen.

jramskov
jramskov Nov 3 '20

Stats app'en (IOS) kan vist også bruges til at schedulere opladning, men jeg har ikke brugt den til det.

AllanOlesen
AllanOlesen Nov 3 '20

TeslaFi kan også. Jeg har lige haft det til at køre i nat. Men TeslaFi står så selv for at starte og stoppe opladningen - den ændrer ikke bilens egen indstilling for ladetidspunkt.

Jeg gætter på, at det samme er tilfældet med Stats, da der sikkert ikke API-adgang til at ændre tidspunkt. 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9