Loading...
dk

Tilvalg/fravalg af udstyr (Interiørpakke, 21" fælge m.m.) | Tesla Forum

LarsH
LarsH Oct 31 '14

Jeg er så småt i sidste face af mine overvejelser vedr. en S85D. Senest fik jeg indhentet et forsikringstilbud pålydende 4403,- årligt med max. 10.000 km.
Det kan man vel ikke tillade sig at klage over :-)

Nu sidder jeg igen og leger med konfiguratoren, men kan dælme ikke se, hvad jeg det udvidede nappalæderindtræk gør, altså hvor der vil komme læder, som normalt ikke vil være i kabinen - er der nogen herinde, der kan fortælle mig det?

Jeg har tænkt mig at tilvælge lydpakken, da den prismæssig er fin og forhåbentlig en lille forbedring i forhold til standard. Men kan man streame sin musik fra f.eks. en iPhone og til bilens anlæg/højtalere via bluetooth eller skal man bruge et 3.5 mm jack kabel?

Sidst men ikke mindst :-) Jer der kører på 21" fælge, hvordan er komforten her? Kan man mærke, at man har så store fælge på og har du/I valgt at nedgradere til f.eks. 19" el. 20"?

kajakaj
kajakaj Oct 31 '14

Godt forsikringstilbud, men det bliver nok svært at nøjes med 10.000 km i sådan en lækker bil - ikke mindst fordi det ikke koster ret meget pr. km. Der er ingen 3,5 mm jack-indgang, men du kan streame via bluetooth fra tlf. eller fra USB-memorystick. Udvidet nappalæder er ægte læder i stedet for kunstlæder på instrumentbord, midterarmlæn og indvendig på dørsider. Jeg kører på 19" fælge og er godt tilfreds med det. Jeg har ikke udvidet lydpakke - godt tilfreds med standardpakken.

LarsH
LarsH Oct 31 '14
Citat fra kajakaj

Godt forsikringstilbud, men det bliver nok svært at nøjes med 10.000 km i sådan en lækker bil - ikke mindst fordi det ikke koster ret meget pr. km. Der er ingen 3,5 mm jack-indgang, men du kan streame via bluetooth fra tlf. eller fra USB-memorystick. Udvidet nappalæder er ægte læder i stedet for kunstlæder på instrumentbord, midterarmlæn og indvendig på dørsider. Jeg kører på 19" fælge og er godt tilfreds med det. Jeg har ikke udvidet lydpakke - godt tilfreds med standardpakken.

Den skal køre som bil nr. 2, så 10.000 km. er mere end rigeligt til mit behov. Forventet forbrug er snarere omkring 6-7000 km. Kunne vælge mellem 0-5000 km. og 5-10.000 km. Måtte hellere dække mig ind, just in case.

Dejligt med streamingsmuligheden, alt det ledninge halløj er en killer i mine øjne. Ser i øvrigt heller ikke godt ud, at have div. synlige ledninger rundt omkring :-) Ved du om der er et gemt V12 udtag nogle steder? Kunne være dejligt at have mobilopladeren gemt lidt væk, i stedet for at have den siddende frit fremme.

Fedt fedt fedt - lige hvad jeg søgte af oplysninger Kaj, tak :-) Udvidet nappalæder bliver et must så, det pifter bare en kabine ekstra op, at have læderbeklædt instrumentbord og dørsider.

kajakaj
kajakaj Oct 31 '14

12 v udtaget sidder i kardanboxen på forsiden af midterarmlænet. Jeg har sat et 12v udtag i handskerummet med permanent strøm i

LarsH
LarsH Oct 31 '14
Citat fra kajakaj

12 v udtaget sidder i kardanboxen på forsiden af midterarmlænet. Jeg har sat et 12v udtag i handskerummet med permanent strøm i

Det var en go' idé, det vil jeg huske Kaj - tak :-)

LarsH
LarsH Oct 31 '14

Fedt, tak for hjælpen :-)

Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 1 '14

Hej Lars

Med risiko for at bidrage til en evt genovervejelse, vil jeg da gerne sige, hvad jeg overvejede omkring interiør pakken og lydpakken. :-)

Jeg bestilte min S85D for godt 1 uge siden. Jeg bor ved Århus og der har jo ikke rigtig været mulighed for at tjekke interiøret "live". Så da vi var en tur i Kbh i sidste uge var jeg inde og kigge det grundigt igennem hos Tesla i Bredgade.

Jeg har bestilt min Tesla med sort lak, Piano decor, sort læder betræk og sort Alcantara beklædning. Jeg fravalgte interiør pakken og gjorde det af følgende årsager:

Jeg regner med at købe midterkonsollen på Tesla shop, så at midterstykket ved gulvet foran (yacht floor) bliver matchet med Piano decoren er ligegyldig - midterkonsollen kommer til at dække den alligevel.

Nappalæderet til at matche lædersæderne er rigtig lækker, men kunstlæderet på dørene synes jeg var rigtig godt lavet og så flotte ud med de synlige syninger. I hvert fald i forhold til prisen på de godt 34.000 for pakken, synes jeg ikke det gav nok værdi.

Det sidste omkring LED belysningen er jeg til gengæld lidt træt af, ikke at kunne få med. Den var et helt sikkert valg da den stod som selvstændig pakke. Vi har lige købt en Audi A3, hvor vi har denne belysning med og det er altså meget cool :-).

Mht lydpakken, så er det garanteret en smagssag. Jeg hører rigtig meget musik og vi satte os simpelthen ind i en Tesla med standardanlægget og een med hifianlægget - og knaldede så ellers op for lyden. Det gjorde klart, at jeg valgte hifilydpakken. I forhold til prisen synes jeg den giver rigtig god værdi. DAB funktionaliteten er ikke noget der drev valget, men da et meget rart "add on" :-). 

Pøj, pøj med valget - tro mig det er en lettelse at have trykket bestil - i hvert fald når man som mig, har kredset om den varme grød i over 1 år :-)

VH
Jan

Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 1 '14

Citat fra kajakaj

Link til hvordan man finder 12V i handskerum

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/26023-DIY-Dashcam-(BlackVue-550-fron-rear)-constant-power-source-from-dash

Hej Kajakaj

Ser spændende ud! Desværre går det nok udover mine evner :-)

Jeg kunne egentlig godt tænke mig et 12V udtag i bagagerummet. Vi benytter det til at have køleboks tilsluttet på lidt længere ture. Har du evt. erfaring med dette eller kender til nogen, der har fået placeret et udtag i bagagerummet?

Vh
Jan 

LarsH
LarsH Nov 2 '14
Citat fra Lyngedrengen

Hej Lars

Med risiko for at bidrage til en evt genovervejelse, vil jeg da gerne sige, hvad jeg overvejede omkring interiør pakken og lydpakken. :-)

Jeg bestilte min S85D for godt 1 uge siden. Jeg bor ved Århus og der har jo ikke rigtig været mulighed for at tjekke interiøret "live". Så da vi var en tur i Kbh i sidste uge var jeg inde og kigge det grundigt igennem hos Tesla i Bredgade.

Jeg har bestilt min Tesla med sort lak, Piano decor, sort læder betræk og sort Alcantara beklædning. Jeg fravalgte interiør pakken og gjorde det af følgende årsager:

Jeg regner med at købe midterkonsollen på Tesla shop, så at midterstykket ved gulvet foran (yacht floor) bliver matchet med Piano decoren er ligegyldig - midterkonsollen kommer til at dække den alligevel.

Nappalæderet til at matche lædersæderne er rigtig lækker, men kunstlæderet på dørene synes jeg var rigtig godt lavet og så flotte ud med de synlige syninger. I hvert fald i forhold til prisen på de godt 34.000 for pakken, synes jeg ikke det gav nok værdi.

Det sidste omkring LED belysningen er jeg til gengæld lidt træt af, ikke at kunne få med. Den var et helt sikkert valg da den stod som selvstændig pakke. Vi har lige købt en Audi A3, hvor vi har denne belysning med og det er altså meget cool :-).

Mht lydpakken, så er det garanteret en smagssag. Jeg hører rigtig meget musik og vi satte os simpelthen ind i en Tesla med standardanlægget og een med hifianlægget - og knaldede så ellers op for lyden. Det gjorde klart, at jeg valgte hifilydpakken. I forhold til prisen synes jeg den giver rigtig god værdi. DAB funktionaliteten er ikke noget der drev valget, men da et meget rart "add on" :-). 

Pøj, pøj med valget - tro mig det er en lettelse at have trykket bestil - i hvert fald når man som mig, har kredset om den varme grød i over 1 år :-)

VH
Jan

Hej Jan,

Jeg har heller ikke fået tjekke interiøret ud live - ikke andet end jeg har luret igennem et sidevindue :-)

Min skal også være med sort lak og sort læderindtræk og alcantara, dog med kulfiber indlæg i stedet.

Midterkonsol, den var ny - det er lige præcis sådan en, som jeg synes mangler i Tesla. Men det må jeg da lige kigge nærmere på, for så skal jeg da helt klart have fat i sådan en konsol!

Jeg hopper på den udvidede nappa læderpakke, den ser ud til at være pengene værd. At få læder div. andre steder, det er lige det der i mine øjne, pifter en kabine op.

Regnede bestemt også med at lydpakken var merudgiften værd og den er, som du selv nævner, guld værd hvis man elsker god musik :-)

Tak for dine imputs - jeg regner med at bestille kommende uge.