Hej Lars
Med risiko for at bidrage til en evt genovervejelse, vil jeg da gerne sige, hvad jeg overvejede omkring interiør pakken og lydpakken. :-)
Jeg bestilte min S85D for godt 1 uge siden. Jeg bor ved Århus og der har jo ikke rigtig været mulighed for at tjekke interiøret "live". Så da vi var en tur i Kbh i sidste uge var jeg inde og kigge det grundigt igennem hos Tesla i Bredgade.
Jeg har bestilt min Tesla med sort lak, Piano decor, sort læder betræk og sort Alcantara beklædning. Jeg fravalgte interiør pakken og gjorde det af følgende årsager:
Jeg regner med at købe midterkonsollen på Tesla shop, så at midterstykket ved gulvet foran (yacht floor) bliver matchet med Piano decoren er ligegyldig - midterkonsollen kommer til at dække den alligevel.
Nappalæderet til at matche lædersæderne er rigtig lækker, men kunstlæderet på dørene synes jeg var rigtig godt lavet og så flotte ud med de synlige syninger. I hvert fald i forhold til prisen på de godt 34.000 for pakken, synes jeg ikke det gav nok værdi.
Det sidste omkring LED belysningen er jeg til gengæld lidt træt af, ikke at kunne få med. Den var et helt sikkert valg da den stod som selvstændig pakke. Vi har lige købt en Audi A3, hvor vi har denne belysning med og det er altså meget cool :-).
Mht lydpakken, så er det garanteret en smagssag. Jeg hører rigtig meget musik og vi satte os simpelthen ind i en Tesla med standardanlægget og een med hifianlægget - og knaldede så ellers op for lyden. Det gjorde klart, at jeg valgte hifilydpakken. I forhold til prisen synes jeg den giver rigtig god værdi. DAB funktionaliteten er ikke noget der drev valget, men da et meget rart "add on" :-).
Pøj, pøj med valget - tro mig det er en lettelse at have trykket bestil - i hvert fald når man som mig, har kredset om den varme grød i over 1 år :-)
VH
Jan
Hej Jan,
Jeg har heller ikke fået tjekke interiøret ud live - ikke andet end jeg har luret igennem et sidevindue :-)
Min skal også være med sort lak og sort læderindtræk og alcantara, dog med kulfiber indlæg i stedet.
Midterkonsol, den var ny - det er lige præcis sådan en, som jeg synes mangler i Tesla. Men det må jeg da lige kigge nærmere på, for så skal jeg da helt klart have fat i sådan en konsol!
Jeg hopper på den udvidede nappa læderpakke, den ser ud til at være pengene værd. At få læder div. andre steder, det er lige det der i mine øjne, pifter en kabine op.
Regnede bestemt også med at lydpakken var merudgiften værd og den er, som du selv nævner, guld værd hvis man elsker god musik :-)
Tak for dine imputs - jeg regner med at bestille kommende uge.