Loading...
dk

Hvordan betaler man for bilen og hvad skete der med referral koden? | Tesla Forum

saldenryd
saldenryd Feb 18

Jeg skal hente min Tesla på fredag, så det bliver jo spændende. Har solgt den gamle bil, fået lader monteret, købt lidt udstyr, udprintet den lange checkliste fra https://github.com/mykeln/teslaprep og synes jeg er rimelig klar :) 

To ting undrer jeg mig over:

1. Hvordan har i andre egentlig betalt for bilen? Der står stadig bare "Vi er ved at udarbejde en faktura" inde på kontoen... Er det noget med bankoverførsel når man får fakturaen og så fremvise at betalingen er sket når man henter bilen?

2. Jeg bestilte bilen via en referral kode, men der ses ikke noget på kontoen om dette. Er det sådan at man først kan se koden og de 1500km gratis tanking efter afhentning af bilen? 

mvh Søren

voersaa
voersaa Feb 18

1. Du kan gøre det som du skriver altså lave en bankovførsel og så vise at det er betalt ved afhentning.

2. Du får udløst referral ved levering men bliv ikke overrasket hvis der går lidt tid før den dukker op. Tesla er ikke altid de hurtigste til at få opdateret den slags. Hvis du kender pågældende som du har koden fra kan du eventuelt høre om han/hun kan se at der er referral registreret på deres konto. De vil heller ikke få referral udløst før levering men de bør kunne se den.  

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Feb 18
voigt1
voigt1 Feb 18

Torsdag ved midnatstid før levering om Mandagen stod der pludselig på min side, at jeg skulle overføre restbeløbet til et kontonummer og fakturaen kunne nu ses. Jeg overførte og fik næste dag en bekræftelse på mail. Da jeg mødte frem til levering og jeg var tilfreds med bilen underskrev jeg på en sælgers mobil - ligesom når man får en pakke med posten :-) - Og bilen var min. Skal lige nævnes at jeg ikke havde behov for at låne noget, så det var en simpel bankoverførsel. Der var ikke et stykke papir eller slutseddel eller lignende, så helt utroligt nemt - men måske lidt grænseoverskridende at købe bil på den måde. Men nu det er prøvet er jeg ret begejstret for at købe på den måde. Jeg skulle forøvrigt sende et screendump af min overførset på mail til Tesla når jeg lavede bankoverførslen - men det var jo nemt nok.

De gratis km fra referral var synlig i min app. så snart jeg havde kvitteret for bilen - eller få minutter efter. Man kan ikke se noget på ens side, men jeg spurgte ham jeg fik koden af - og han kunne se det med det samme da jeg bestilte.

Forummets indlæg er redigeret af voigt1 Feb 18
RUNE2
RUNE2 Feb 19
Jeg havde en aftale med min bank om, at jeg skulle ringe til dem, så ville de overføre pengene med det samme. De mente det var bedre sådan, fremfor at hæve beløbsgrænsen.

Det gik fint at komme igennem på telefonen og bankdamen lovede at overføre pengene med det samme. Det viste sig dog at være for kompliceret en opgave for Nykredit Bank, da pengene efter 15min stadig ikke var overført ifølge mobilbank trods gentagne opkald til banken og forsikringer om, at NU sendte de dem. 
Sælgeren og jeg gad ikke vente mere, så jeg fik bare kortene og kørte. Et par timer senere var pengene overført.
Kemp
Kemp Feb 19
Jeg fik en faktura på rest beløbet og resten var tegnet gennem tesla (jyske finans), faktura skulle betales og udprint af betalingen skulle sendes til tesla elektronisk et par dage inden afhentning. Fik også en bekræftigelse på modtagelse og tesla support var super flinke. Jeg havde lidt lak problemer på min bil ved afhentning og min nummerplade bagpå var monteret skævt :-/ ellers yderst tilfreds med bilen (fantastisk bil).  Bonus info: du har gratis supercharging på dagen hvor du afhenter ;-)
saldenryd
saldenryd Feb 22

Jeg blev ringet op i torsdags og spurgt om jeg var klar til at hente bilen fredag (i går) til den tid som var booket. Det sagde jeg så, at jeg var, men at jeg ingen faktura havde fået. Det kunne delivery manageren fra Belgien ikke forstå, den var genereret 14/2, men hun sagde også at der var lidt problemer med systemerne. Hun sendte den så via mail og lovede at den skulle dukke op senere på tesla kontoen. 

LÆRING: Stol ikke på at du får en faktura at betale på din tesla konto!

Anyways, hun fortalte at de ikke tager imod straksbetaling hos Tesla, så hvis den ikke senest er betalt dagen før (så de modtager på dagen), så er det ikke så godt. Jeg fik betalt via bankoverførsel. Husk at ringe banken først og bede dem fjerne den daglige grænse for betalinger, som i min bank var 200k mens andre banker har andre beløb.

Men modsat udleveringsfolket, så var delivery manageren Camilla Henriksen meget service mindet og behagelig.

Referral code: når man elektronisk underskriver at man overtager bilen som beset i Teslas mørke kælder (se indlæg under "Erfaringer med levering" tråden) så dukkede de 1500km op inde under Loot Box (skattekiste) ikonet i appen, ligesom andre har beskrevet her i tråden.

Tesla havde da sparet rigtig meget undren rundt omkring hvis de satte nogle kyndige it folk på at forbedre den Tesla Account. Det er sært at man ikke bliver varskoet når man får tildelt VIN, at fakturaer bliver væk og at man ikke kan se at referral code er korrekt registreret på ens bestilling. Jeg er selv it mand og ved at man intet sparer ved at ikke fikse fejl. Det afledte tidsforbrug på support og tilfredse kunder er er meget større end at bare få det fikset. Og det gælder især når man begynder at sælge til flere hundrede tusinder kunder om året!

Micmex
Micmex Feb 22

saldenryd

Jeg kan genkende mange af de ting du skriver fra min egen afhentning, Kbh. sidst i dec 2019. En mørk parkeringskælder hvor det er svært at se evt. lakskader mv. og en kort og forvirrende instruktion efterfulgt af en underskrift på en telefon (som en anden gls pakke).

Fik du 2 (mormor+blå cee) stik med eller er det nu kun mormorstikket der følger med?

Det lille værktøj til at tage plastic boltkappen af, hvis det er 19" eller 20" hjul fulgte heller ikke med længere i mit tilfælde, håber at du evt. var heldigere.

Bortset fra det, tillykke med bilen, du bliver bliver helt sikkert glad for den :-)

Forummets indlæg er redigeret af Micmex Feb 22
saldenryd
saldenryd Feb 23

Der var ikke blå CEE med, spurgte til det, men de sagde at det fulgte ikke med. Jeg fortalte at det var med mormorladeren på det tidspunkt jeg bestilte bilen. Det vidste udleveringsdamen ikke om det betød noget, hun mente det var udleveringstidspunktet det gjaldt, men jeg kunne stile mig i kø ved service centret og snakke med dem om det. Det gad jeg så ikke, så det blev ikke noget CEE til mig.

Har Aero hjul, så tror ikke der skulle være noget værktøj med til dem.

Men har været ud og køre et par ture i weekenden, haft besøg af venner som skal sparke dæk, og det er svært at forestille sig en anden bil nu :)

mvh Søren

Ice2EV
Ice2EV Feb 23

Tjek med det samme om du får de 1500 km for ingen prøvekørsel i lootbox. Vores kom aldrig, heller ikke selv om jeg både har skrevet til delivery såvel som service aftale på APP.