Jeg blev ringet op i torsdags og spurgt om jeg var klar til at hente bilen fredag (i går) til den tid som var booket. Det sagde jeg så, at jeg var, men at jeg ingen faktura havde fået. Det kunne delivery manageren fra Belgien ikke forstå, den var genereret 14/2, men hun sagde også at der var lidt problemer med systemerne. Hun sendte den så via mail og lovede at den skulle dukke op senere på tesla kontoen.
LÆRING: Stol ikke på at du får en faktura at betale på din tesla konto!
Anyways, hun fortalte at de ikke tager imod straksbetaling hos Tesla, så hvis den ikke senest er betalt dagen før (så de modtager på dagen), så er det ikke så godt. Jeg fik betalt via bankoverførsel. Husk at ringe banken først og bede dem fjerne den daglige grænse for betalinger, som i min bank var 200k mens andre banker har andre beløb.
Men modsat udleveringsfolket, så var delivery manageren Camilla Henriksen meget service mindet og behagelig.
Referral code: når man elektronisk underskriver at man overtager bilen som beset i Teslas mørke kælder (se indlæg under "Erfaringer med levering" tråden) så dukkede de 1500km op inde under Loot Box (skattekiste) ikonet i appen, ligesom andre har beskrevet her i tråden.
Tesla havde da sparet rigtig meget undren rundt omkring hvis de satte nogle kyndige it folk på at forbedre den Tesla Account. Det er sært at man ikke bliver varskoet når man får tildelt VIN, at fakturaer bliver væk og at man ikke kan se at referral code er korrekt registreret på ens bestilling. Jeg er selv it mand og ved at man intet sparer ved at ikke fikse fejl. Det afledte tidsforbrug på support og tilfredse kunder er er meget større end at bare få det fikset. Og det gælder især når man begynder at sælge til flere hundrede tusinder kunder om året!