Loading...
en

Bestillingsforløb (stati på My Tesla) oversigt

Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 1 '14

Hej

Jeg har lige bestilt en S85D og i den forbindelse er jeg da lidt nysgerrig efter, hvilke stati man gennemgår på My Tesla.

Har spurgt Tesla om de har en oversigt over sådan et forløb (evt med ca. tidsperioder mellem de enkelte skift), men det har de ikke p.t.

Er der nogen af Jer, der allerede har været igennem bestilling/levering, som evt. har nedskrevet forløbet? Kunne da være rart med en oversigt i stedet for som nu, hvor jeg jo praktisk talt er inde og tjekke dagligt til trods for levering hedder tidligst april og sandsynligvis min 1-2 mdr senere :-)

Status har allerede skiftet lidt derinde i forbindelse med man skulle bekræfte bestillingen, men dem har jeg desværre ikke noteret. Lige nu står den til:

Ordre bekræftet
Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien.

VH
Jan

SimonHN
SimonHN Nov 1 '14
Jeg følger lige med.

Lagde ordre ind D.20 Oktober på en P85D. Jeg har bekræftet den for 3 gang nu.

Den står også bare i produktionskøen. Dog har leveringen ændret sig fra Late Marts 2015 til Marts 2015.
The Forum post is edited by SimonHN Nov 1 '14
Hookmaker
Hookmaker Nov 1 '14

1. Du får VIN nr. fra nu af til slut december

2. Mytesla skifter til "your car is now in production"  - ca. 2- 2 1/2 mdr. før forventet levering, det burde være medio/slut Januar, så er det ikke sket da, så kan du evt ringe Tesla Holland, måske kan de fortælle noget om hvor din bil er i køen. 

3. Herefter: skifter den til noget lignende Your car has now left/or is in transport, og herfra går der ca. 6 uger til den lander i Europa og måske allerede DK

MyTesla er ret upålidelig, så når tiden er ved at være der kan det være en god ide at give Tesla et kald.

Selvom det skulle være forbedret, leverer Tesla stadig flest biler i slutningen af kvartalerne, så har man levering feb/marts, så kommer den som regel senest slut marts. Har man levering i April, ja så kan man med mindre sandsynlighed godt belave sig på forsinkelser helt frem til Maj/juni.

Men glæd dig, det bliver en laaaang vinter - hvor de fleste rammes af en eller anden form for Tesla syge. Men husk, når du får bilen så er det forår og fuglesang i Danmark...;-) 

The Forum post is edited by Hookmaker Nov 1 '14
Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 1 '14

Hej Hookmaker

Mange tak for det! Rart at vide, hvad man skal igennem og så er "Teslavinteren" vist hård lyder det til. Synes nu allerede der er ulidelig lang tid til... :-)

Kan slet ikke vente til jeg speeder lydløst ud af vejene med fuglesang og dansk sommer som omgivelser og panoramasoltaget nede - det bliver uhyggelig godt! :-)

Vh
Jan

SimonHN
SimonHN Nov 1 '14
Hookmaker: skifter den ikke også til sourcing parts for youre Tesla. Eller noget i den stil inden den går i produktion?

Jan: Vi må bare gå til lægen her til vinter og sige vi tror vi har fået Tesla syge. :D
Maho
Maho Nov 1 '14
Min gik direkte fra kø til produktion for en uge siden....
Hookmaker
Hookmaker Nov 1 '14

Simon, sourcing parts er den ækvivalente engelske betegnelse for befinder sig i køen...;-) Sourcing parts/køen kan føles at vare mega længe for der sker rent ud sagt ikke en bjælde i den periode. UNDTAGEN lyspunktet når VIN nummeret kommer..;-)

SQLCPH
SQLCPH Nov 1 '14
Så har jeg trykket bestil :-) stort øjeblik :-) jeg bemærkede at man kunne vælge ønsket levering i december allerede? Er det bare et eller andet tilfældigt? Man kunne også vælge fra marts og frem?? Men ikke januar og februar? Er der nogle der kan kaste lys over det?
Ap
Ap Nov 1 '14
Hej sqlcph hvad det så står for ud over cph
Ap
Ap Nov 1 '14
Glemte at sige tillykke har selv været på lykke piller siden 14-7 og er det stadig.
SQLCPH
SQLCPH Nov 1 '14
Ap tak :-) fik du leveret i juli? SQL er mine initialer og cph hjembyen ;-)

Vh Søren
Lyngedrengen
Lyngedrengen Nov 1 '14
Hej Søren!

Til lykke!! Hvad har du bestilt? Ønsket leverance dato kan sagtens have noget med dine valg at gøre. D modellerne kan f.eks tidligst leveres fra februar hhv april for hhv P/ikke P versioner

VH
Jan
SQLCPH
SQLCPH Nov 2 '14
Hej Jan

Jeg har bestilt en Metalgrå S60 med tech, SuC, Panorama roof, sort læder, sikkerhedspakke og that is it. Øvelsen var at begrænse mig ;-)

Jeg prøvede for sjov nu at ændre til s85 og det gav samme mulighed for levering sidst i december. Hvis jeg valgte D så startede det fra april.

Jeg ved ikke hvad det skal betyde men hvis jeg får bilen inden jul så er det noget af en overraskelse og julegave ;-)
Ap
Ap Nov 2 '14
Hej Søren
Nej får leveret i dec, så det er nok en lang måned vi er gået ind i. Da jeg bestilte var det levering okt, og den dato er så ændret til først nov og så dec. Og jeg er ham der tror på julemanden så dec må det blive :-)
DeaconWP
DeaconWP Nov 2 '14

SQLCPH. Jeg har da løsningen på det der med, at fabrikken ikke leverer S modeller i januar og februar.

Det er fordi så snart de sidst i november/først i december er færdige med at lave de S modeller, der skal leveres inden 31/12, så starter de op på at lave Signature X modeller til TSLA og mig. :-)

SÅ lige efter 5 november, hvor der er aktionær info/status, så bliver der åbnet for færdiggørelse af reservationer på Signature X. Og der bliver travlt med de 1800 X'er, så der er ikke plads til S modeller i den periode. 

Så skal der laves D modeller i S udgaven, og når den pukkel er nede, gælder det både S og almindelige X modeller igen.

Det synes jeg da selv lyder som en god teori.

The Forum post is edited by DeaconWP Nov 3 '14
SQLCPH
SQLCPH Nov 2 '14

He he DeaconWP - det er da en teori og hvis jeg får leveret i december så er jeg da helt enig i dine tanker ;-) Jeg tvivler desværre på at jeg kan være så heldig at jeg får i dec., men din teori kan for så vidt godt passe ;-) SIKKE NOGET at stå i kø til X signatur... Gaaaaab det gad jeg da godt nok ik ;-)

(ironi kan forekomme i slutningen)

Werge
Werge Nov 2 '14
Hej Jan, tillykke og velkommen i vente klubben. Vente tiden er lang, og kan forstå på alle den kun bliver sværer efterhånden som man kommer tættere på.
Du kan se mit bestillingsforløb ved at klikke på min profil.
Venlig hilsen, Werge
DeaconWP
DeaconWP Nov 3 '14

Nu siger min hustru, (efter et stort glas Bailey): Jamen den Tesla medarbejder jeg var ude at køre testkørsel med i fredags sagde, at den nye X model kommer til butikkerne i Januar." Så vi skal gerne kunne se den fysisk i januar.

Kiefer
Kiefer Nov 3 '14

Mjae, det skal nok også være tilfældet at han hat sagt det og Baileys er jo ikke helt skidt :-) Jeg tvivler dog meget på vi får dem at se allerede i januar i Europa. Der er ikke nævnt noget om det i de udenlandske fora og ingen har endnu set en X udover de Model X alfamodeller man har set tidligere, kan hun huske hvem det var der sagde disse meget interessante ord?

Men der er jo også shareholders conference call på onsdag, der kommer forhåbentligt mere og ny information omkring X modellen, det er jo ved at være op over hvis de skal igang med at kunne producere så Signatures kan blive leveret inden sommerferien.

Men det kunne da være ekstra fedt at vi kan køre til Tilst i januar og se den nye X, de skulle jo åbne her i december.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Nov 3 '14

Hun erindrer ikke personens navn. Men jeg synes hun lyder troværdig. Hun fortalte nemlig at hun skulle ud og køre i en Tesla, fordi hendes mand havde bestilt en Tesla. " Så er det da også på tide du får prøvet en tur". Og han blev da pænt overrasket, da hun sagde, :"Ja altså en X model." Deraf kom samtalen. Om deres forventninger.

Pages: 1 2 »