Loading...
dk

Autopilot safety/convenience features unavailable | Tesla Forum

PeterE
PeterE Feb 24
Ja tak, og reset af MCU eller full factory reset hjælper intet. Kamera er ikke tildækket, sensorer er rene og radar foran ser fin ud. Jeg har en Tesla Ranger service næste fredag, men hvem har en ide? Jeg kan umuligt være først - med noget :)

KimT
KimT Feb 24

Er du sikker på at Tesla ikke tror du har solgt bilen, og så i den forbindelse begynder at fjerne div. "features" som du jo bare har lejet af den, i den bil de har stillet til rådighed for dig ;-)

PeterE
PeterE Feb 24
Citat fra KimT

Er du sikker på at Tesla ikke tror du har solgt bilen, og så i den forbindelse begynder at fjerne div. "features" som du jo bare har lejet af den, i den bil de har stillet til rådighed for dig ;-)

Høhø, man ved aldrig ;)

Havde egentlig besluttet mig for at min Model S bliver en ægte klassiker og beholde den, men gider snart ikke flere problemer. Og så er Audi e-tron GT jo på vej, ville bare helst køre Tesla. Men har nu haft flere problem i en bil end i mine 13 tidligere biler. Det er lidt ærgerligt. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 24
P85DK
P85DK Feb 24

Højst sandsynligt en kalibrering af radar. Kan også være en ledningsfejl/dårlig jord. Men det er nok kalibreringen de prøver først.

PeterE
PeterE Feb 24
Citat fra P85DK

Højst sandsynligt en kalibrering af radar. Kan også være en ledningsfejl/dårlig jord. Men det er nok kalibreringen de prøver først.

Tak :)

Lyder ikke som noget jeg selv kan rode med, heldigvis.
Mahler
Mahler Feb 26

Den har jeg set flere gange... Hvis man ikke køre på AP og glemmer at holde ved rattet flere gange i træk bliver den "sur" og du får denne fejl. Sluk bilen i 10 min. og fejlen er væk. Har også oplevet det engang hvor bilen var ekstrem beskidt.. En vask fik fejlen til at forsvinde igen. 

PeterE
PeterE Feb 26

Ok, tak Mahler - jeg har prøvet alt, og den forsvinder desværre ikke.  Faktisk har jeg slet ikke slået AP til, det er en anden historie.Tesla kigger forbi mit arbejde her på fredag og så ved jeg mere.

PeterE
PeterE Apr 15
Update.

Var hos Tesla idag, god service - og problemet løst. Radaren sad skævt, fordi beslaget sad skævt. Vist efter en påkørsel sidste år. Fronten var afmonteret og alt sat på plads igen. Dernæst kalibrering. Betalte 1820,- for arb.løn og er tilfreds.