Loading...
dk

Motor yde evne | Tesla Forum

kayjay
kayjay Aug 12 '15

@P85DK: Jeg reponderede på indlægget startet af Per Hansen, der spurgte til om en TMS mister pusten ved høje hastigheder. Det mener jeg ikke den gør. Den har stadig en høj ydelse.

Selvfølgelig skal du have 700HK som du er blevet lovet. Jeg gætter dog på at du ikke er blevet lovet ved hvilken hastighed du har 700HK, samt hvor stort et hastighedsspænd det varer :-) 

Citat fra P85DK

Det at hk kurven flader ud fortæller os jo netop at der er ikke flere hk som vores dejlige moment kan sætte i arbejde, hvorfor også accelerationskurverne flader ud.

HK = moment * rpm, i vores biler er hk umiddelbart den begrænsende faktor i denne ligning når vi er oppe i fart. Så i takt med at omdrejningerne stiger, så falder momentet kraftigt, da systemet bliver holdt tilbage og det sker i dag allerede ved ca. 50 km/t

Jeg er selvfølgelig enig i din formel.

HK (ydelse/power) er blot et resultat af dit moment og din hastighed her-og-nu, så man kan ikke snakke om at hk er den begrænsende faktor. Hurtig acceleration kommer gennem høj ydelse som kommer gennem højt moment og/eller høj hastighed... på samme måde som din benzin bil havde max ydelse ved 6000rpm og max moment ved f.eks. 4000rpm. Du skulle stadig op på 6000rpm for at få max acceleration.

Højt moment kommer så igen af den mængde størm du kan få motoren til at tage, og igen hvordan du styrer IGBT'erne i inverteren, så IGBT'erne ikke overophedes eller gennemtænder og har højest effektivitet og og og...

Sider: « 1 2 3