Er jeg den eneste der fryser i min M3 for tiden og samtidig får stegt mine fødder? Jeg har snart prøvet alt for at finde en fornuftig indstilling for klimaanlægget. Et eksempel:
- Klima sat på 24c auto
- Udetemp omkring 1-2c
Her er varmen dejlig fin når bilen varmes op, men efter et stykke tid begynder den at blæse relativt kold luft ud ved dash mens den blæser glohed luft til fødderne. Det skifter den så lidt frem og tilbage mellem. Resultat: mine fødder bliver stegt, mens jeg samtidig fryser, da jeg får kold luft på hals og arme.
- Klima sat på 22c auto
- Udetemp omkring 1-2c
Fint i starten men igen efter kort tid helt hen i vejret. I forhold til auto 24c blæser den her noget koldere luft ud ved dash, så det fx er meget ubehageligt at sidde i t-shirt. Samtidig blæser den meget varm luft ved fødderne - det føles som identisk temp ved 24c auto men kan godt være det er en smule koldere.
Den bedste (mindst dårlige..) indstilling jeg har fundet er:
- Klima på 24c manuel
- Kun luft ved dash
Ulempen her er dog at den er meget langsom til at varme bilen op, så jeg skal skifte mellem auto 24c og denne manuelle hver gang jeg kører - træls! Desuden bliver der en smule koldt ved fødderne efter 15-20 mins kørsel, hvor det igen er nødvendigt at toggle auto 24c på og tilbage igen efter lidt tid.
Er det kun mig der oplever dette umulige apparat til klimaanlæg? Jeg forstår simpelthen ikke logikken ved at blæse glohed luft ved fødderne, samtidig med at blæse kold luft ved dash. Hvorfor kan den ikke bare blæse lunken luft både ved fødder og dash som alle andre biler? Fik i forbindelse med et servicebesøg Tesla til at kigge på anlægget, og de siger at det kører som det skal. Er dog ikke sikker på hvor meget de faktisk har kigget på det, da der var en del andre ting..