Loading...
dk

Bilen får hele tiden nye problemer | Tesla Forum

Bacardil
Bacardil Mar 3 '20

Hej

Er der andre der har en Model S fra slut 15 som oplever at der begynder at være en del problemer? Først for ca 1-2 måneder siden skulle hele skærmen skiftes pga den dårlige chip, nu skal der skiftes noget fordi den ikke kan parkere selv mere.

Det virker underligt at to store problemer kommer så tæt på hinanden

CanEl
CanEl Mar 3 '20

min er fra april 14, og der har kun været småting indtil videre.

P85DK
P85DK Mar 3 '20

Hvad er det du mener der er underligt ved at du får to fejl indenfor et par måneder? Det er vel to uafhængige fejl?

T3S7A
T3S7A Mar 4 '20

Husk Tesla har 24/7 adgang til din bil. De kan altid få en fejl frem, når de mangler penge i kassen. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 4 '20

@T3S7A Arh tænker den tanke er i stil med jorden er flad. Man skal kun fanges i den "fejl" en gang, så koster det big bugs, especially over there!

Smalle10
Smalle10 Mar 4 '20

Apple satte hastigheden ned på deres Iphone ved opdatering. Får en bøde.

Dieselgate i Tyskland. Får en bøde.

Britta Nielsen tjente pr dag hun skal i fængsel 35.000 kr skattefrit. 

Så man skal aldrig sige aldrig, men kan jo være uheldigt, at efter garantien udløber, så kommer der fejl.

PeterE
PeterE Mar 4 '20

Pas nu på at sølvpapirshattene ikke begynder at stramme, jeg magter ikke at vi skal bruge et ellers nogenlunde sagligt forum som dette på den slags ligegyldige og usaglig gætterier. Brug jeres tid på http://www.jeg-tror-ikke-på-at-vi-landede-på-månen.com/ hvis I vil dyrke den slags.  

God dag :)

P85DK
P85DK Mar 4 '20

Jeg tror nu nok at T3S7A skrev det med et glimt i øjet.

Når det er sagt, så behøver der ikke være onde tanker bag aktiv forringelse af et produkt for at en faktisk forringelse sker. Apple er et godt eksempel. Selvom de nok ikke havde onde tanker som selsoe skriver, så er effekten af deres 'gode hensigter' negativ for brugerne.

Tilsvarende så har Tesla indtil flere gange fortaget ændringer, som måske nok var drevet af positive hensigter men har vist at være negative for ejerne af bilerne. Det gælder både begrænsing af performance versionerne, begrænsning af batterikapacitet og ladehastighed.

Bare fordi hensigterne ikke er onde, så er det altså ikke sikkert at resultatet er i den enkelte ejers interesse.

Men selvfølgelig går Tesla ikke ind og aktivt fremprovokerer fejl på MCU, sensorer eller lignende.

Lige i Barcadil's situation har jeg svært ved at se noget belæg for andet end at han har været uheldig og at det er indenfor den statistiske sandsynlighed på en +4 år gammel bil, hvor der specielt for MCU'en er en overhængende sandsynlighed for fejl.

PeterE
PeterE Mar 4 '20
Citat fra P85DK

Jeg tror nu nok at T3S7A skrev det med et glimt i øjet.

Når det er sagt, så behøver der ikke være onde tanker bag aktiv forringelse af et produkt for at en faktisk forringelse sker. Apple er et godt eksempel. Selvom de nok ikke havde onde tanker som selsoe skriver, så er effekten af deres 'gode hensigter' negativ for brugerne.

Tilsvarende så har Tesla indtil flere gange fortaget ændringer, som måske nok var drevet af positive hensigter men har vist at være negative for ejerne af bilerne. Det gælder både begrænsing af performance versionerne, begrænsning af batterikapacitet og ladehastighed.

Bare fordi hensigterne ikke er onde, så er det altså ikke sikkert at resultatet er i den enkelte ejers interesse.

Men selvfølgelig går Tesla ikke ind og aktivt fremprovokerer fejl på MCU, sensorer eller lignende.

Lige i Barcadil's situation har jeg svært ved at se noget belæg for andet end at han har været uheldig og at det er indenfor den statistiske sandsynlighed på en +4 år gammel bil, hvor der specielt for MCU'en er en overhængende sandsynlighed for fejl.

Enig :)