Loading...
dk

Ladekabel “slow” og defekt Wall charger | Tesla Forum

H
H Mar 3

Hej alle

Hustruen kom hjem idagmed ca 17% tilbage og så virker vores Wall charger ikke. Øv

Panikken var stor da vi prøvede med det sorte ladekabel men det virkede ikke, den skrev den manglede jord?

Nogle erfaringer med det sorte kabel - har jeres to ben?

Skal det virke i alm stikkontakt?

Jeg har prøvet at genstarte og resette Wall charger uden held. Nogle der har oplevet af de holder op med at virke? Den bliver grøn men efter reset men rød når den sættes i bilen og forbliver rød.

Lidt surt at skulle betale for udskiftning af Wall charger for en elektriker.

Prøvede at ringe til Tesla men blev omstillet to gange og fik selvfølgelig ingen hjælp da de kun kunne sige jeg skulle ringe til mit eget vejhjælp - endnu engang er deres support under alt kritik.

mvh

Tesla 3 ejer 

selsoe
selsoe Mar 3
Du skal have en Schuko-adapter for at kunne lade med husholdningsstikket:
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/adapter-til-schuko-stik
selsoe
selsoe Mar 3
Har selv Wall charger men har aldrig oplevet det du beskriver. Har du prøvet at tage strømmen i skabet og tilslutte den igen?
H
H Mar 3

Great tak.. må straks ud at have sådan et.

Sætter pris på det hurtige svar. 

Yes strømmen er også forsøgt taget.

KimB
KimB Mar 3
Kan være du har en schuko adapter på vaskemaskinen eller lignende?
Ellers har jeg en ekstra hvis du er i nærheden af Jyllinge (Sjælland). 

Mvh
Tesla ejer i morgen :)
Micmex
Micmex Mar 3

Har også en ekstra hvis du er i nærheden af Korsør -:)

Bianco
Bianco Mar 3

Det kunne lyde som om der er jord-fejl i hele din hus installation... 

Du skal tage strømmen til wall-charger, tænde for den igen, og så tælle hvor mange gange de tre farver blinker (grøn gul rød) og så se på side 21 i manualen: https://www.tesla.com/...-v2.pdf?201612081439

H
H Mar 4

Tak guys.

Jeg har købt en adapter til nødbrug og testet den virker.
har talt med Tesla og de siger der ikke er adapter med fordi det ikke er tilladt at lade herhjemme i alm stikkontakter. WTF? Bruger i alm stikkontakter?

neverthelsss det er kun til nød da det slet ikke kan følge med forbruget og nu er jeg nødsaget til at tanke ude.

Jeg har kontaktet Tesla pr tlf grundet Wall charger problemet og blev henvist til en mail og har skrevet men intet hørt.

For mig er det kritisk men virker ikke helt som Tesla har samme opfattelse.

CaptainChaos
CaptainChaos Mar 5
Citat fra H

Tak guys.

Jeg har købt en adapter til nødbrug og testet den virker.
har talt med Tesla og de siger der ikke er adapter med fordi det ikke er tilladt at lade herhjemme i alm stikkontakter. WTF? Bruger i alm stikkontakter?

neverthelsss det er kun til nød da det slet ikke kan følge med forbruget og nu er jeg nødsaget til at tanke ude.

Jeg har kontaktet Tesla pr tlf grundet Wall charger problemet og blev henvist til en mail og har skrevet men intet hørt.

For mig er det kritisk men virker ikke helt som Tesla har samme opfattelse.

Sikke noget fis de har fortalt dig. Men man kan ikke belaste en normal 220/230/240v stikkontakt med fuld ampere i lang tid, så hvis man ikke kender installationen i detaljer så kan man ende med en brand.
Hvis jeg skal lade på 230v så begrænser jeg ladningen til 6amp i bilen så burde de fleste installationer kunne følge med, men så tager det også lang tid at lade :(
Bianco
Bianco Mar 5

"Du må altid belaste en stikkontakt med op til 6 A uanset mærkestrøm ved gentagne, vedvarende belastning på mere end 2 timer om dagen."