Loading...
dk

Kamera inde i bilen lige over bakspejlet | Tesla Forum

Micmex
Micmex Mar 4

Jeg kan se at der er et kamera inde i bilen lige over bakspejlet, det er formentlig en del af alarmsystemet (som hunden sætter igang, hvis man glemmer dog-mode), men har det andre funktioner? EM skriver på nettet, at det var tiltænkt overvågning af passagerer i forbindelse med taxakørsel, så burde bilen jo lave/gemme optagelser.

Har netop checket sentry-usb og der findes ikke optagelser fra dette kamera, kan man evt. tilgå disse optagelser på en anden måde eller gemmes de bare ikke?

Synes ikke jeg er stødt på omtale af dette kamera nogen steder i manualen mv.

Kunne der være andre fremtidsplaner med dette kamera, og har i blændet det af i "person-data-sikkerhedens" navn?

ElPeter
ElPeter Mar 4
Citat fra Micmex

Jeg kan se at der er et kamera inde i bilen lige over bakspejlet, det er formentlig en del af alarmsystemet (som hunden sætter igang, hvis man glemmer dog-mode), men har det andre funktioner? EM skriver på nettet, at det var tiltænkt overvågning af passagerer i forbindelse med taxakørsel, så burde bilen jo lave/gemme optagelser.

Har netop checket sentry-usb og der findes ikke optagelser fra dette kamera, kan man evt. tilgå disse optagelser på en anden måde eller gemmes de bare ikke?

Synes ikke jeg er stødt på omtale af dette kamera nogen steder i manualen mv.

Kunne der være andre fremtidsplaner med dette kamera, og har i blændet det af i "person-data-sikkerhedens" navn?

Jeg mener ikke at det er aktivt pt, mit indtryk er at det er til brug i den fremtidige 'robo-taxi'. Model S og X har det vist i øvrigt ikke. 

Viggo
Viggo Mar 4

Det indvendige kamera er omtalt i manualen.

Det er til fremtidigt brug.

MOS
MOS Mar 4
Citat fra Micmex

(...) og har i blændet det af i "person-data-sikkerhedens" navn?

Jeg mener også, at kameraet p.t. er inaktivt, så ingen grund til bekymring for at det misbruges. Men hvis man er over gennemsnitligt konspiratorisk anlagt og er typen, der sætter et sort stykke tape hen over kameraet på sin laptop, mobiltelefon osv., så kan man vel også gøre det på sin Model 3, hvis det får én til at sove bedre om natten.

Micmex
Micmex Mar 5

Er bestilt, så bestemmer man da selv om kameraet kan se noget eller ej :-)

Kiefer
Kiefer Mar 6

Hvis man bare en gang imellem kommer på en IT messe, er der masser af udstillere der plejer at have dem med, specielt dem der forsøger at sælge dig et produkt inden for IT sikkerhed.

Jeg havde på et tidspunkt en kasse med en 50-100 stykker jeg smed ud sammen med en masse andet IT skrald. Troede ikke der var nogen der ville have dem, og jeg selv syntes det var noget pjat :)

/Martin

AgentP
AgentP Mar 8

Tesla gemmer alle de klip, hvor du piller næse; og de logger, hvor du gør af det, der komme ud. :-) 

MOS
MOS Mar 8
Citat fra AgentP

Tesla gemmer alle de klip, hvor du piller næse; og de logger, hvor du gør af det, der komme ud. :-) 

LOL! Det må da virkelig være essentielt for deres machine learning algoritmer til udviklingen af FSD... ;-)