Loading...
dk

BMW i4 | Tesla Forum

koden
koden Mar 4 '20

https://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE11983214/til-naeste-aar-kommer-bmw-med-en-teslakonkurrent/

 

her de vigtigste detaljer fra den låste artikel:

 

Lang rækkevidde
Med hensyn til drivlinjen har BMW bekræftet de oplysninger, der allerede har været ude: Den får en WLTP-rækkevidde på op til 600 km, takket være batteripakken med en netto-brugbar kapacitet på 80 kWh. Den rækkevidde er på niveau med det bedste fra Tesla, hvor en Model S i øvrigt skal bruge et noget større batteri for at kunne køre ligeså langt på en opladning.

BMW i4 kan angiveligt lade med op til 150 kW i en lynlader, mens der ikke foreligger oplysninger om evnen til at lade hjemme eller på offentlige ladestandere, men vi gætter på, at den må have trefaset oplader ombord og dermed adgang til 11 kW.

Kraftig motor
Bilen kan betragtes som en konkurrent til Tesla Model 3 og Model S, og de kommende Audi e-tron GT og Polestar 2. Prismæssigt er der ingen informationer, men internationale iagttagere spekulerer i priser på niveau med en Tesla Model 3 Long Range, mens andre mener, at den snarere vil placere sig på niveau med Tesla Model S. Det kan betyde priser fra 500.000-700.000 kr.

BMW i4

selsoe
selsoe Mar 4 '20

Er de der BMW-næsebor store nok efterhånden?

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Mar 4 '20
PeterE
PeterE Mar 4 '20
Spændende, det er godt nyt hver eneste gang der kommer flere el-biler på markedet.
AgentP
AgentP Mar 4 '20

Jeg læste et sted, at det er kineserne, der efterlyser de store nyrer på BMW'erne. Et af de største marked for dem. Først set på X7.

MOS
MOS Mar 4 '20
Citat fra selsoe

Er de der BMW-næsebor store nok efterhånden?

Åbenbart ikke. Personligt ville jeg nok lukke grillen med noget gaffa-tape el.lign. Så kan det være, den faktisk kan køre 600 km på en opladning. Ellers forbeholder jeg mig retten til at tvivle.