Loading...
dk

Premium connectivity tilkøb | Tesla Forum

chrisdk
chrisdk Mar 5 '20

Så blev det min tur til at få leveret min nye Model 3 SR+ - og hold da op det er noget af en bil! Jeg er helt overvældet af alle dens muligheder, og især dens infotainment system.

Som bekendt har bilen ikke Premium Connectivity, og så vidt jeg kan forstå kan det tilkøbes. Men ikke i DK? Hver gang jeg går ind på siden står det lidt kryptisk, og jeg kan ikke finde det under min konto på tesla.com.

Hvad har i af erfaringer med det?

KimT
KimT Mar 5 '20

Et spørgmål fra en S ejer. 

Hvor meget kan du hvis du deler din internet forbindelse på din mobil - altså kører via "wifi"

ankjaers
ankjaers Mar 20 '20

Jeg er i samme situation at der er fuldt LTE på bilen hvor streaming osv fint fungerer på farten. Men ingen information i hverken app eller på teslas hjemmeside omkring tilkøb eller om jeg er i prøveperiode. 

AgentP
AgentP Mar 23 '20

Forumets egen konklusion, da Premium Connecivity blev frigivet til SR+ var, at vi er med på en gratis omgang. En eller anden dag, får du mulighed for at tilkøbe. Første fix er gratis, du ved...

Om det er den officielle prøveperiode, det vides ikke, da der ikke er kommet så meget info omkring det.  Så lige nu er det bare med at nyde det.

bskaarup
bskaarup Apr 19 '20

Check evt. igen på din konto på hjemmesiden. Min er ganske vis en LR, men har ikke set muligheden før. Nu står der at det koster kr. 99/måned at få:

  • Live trafikvisualisering
  • Kort med satellitvisning
  • Streaming af video
  • Caraoke
  • Streaming af musik
  • Internetbrowser
chrisdk
chrisdk Apr 19 '20
Citat fra bskaarup

Check evt. igen på din konto på hjemmesiden. Min er ganske vis en LR, men har ikke set muligheden før. Nu står der at det koster kr. 99/måned at få:

  • Live trafikvisualisering
  • Kort med satellitvisning
  • Streaming af video
  • Caraoke
  • Streaming af musik
  • Internetbrowser
Yes, jeg fik også lige mailen. 

I mellemtiden skrev jeg til Tesla og fik det aktiveret. Men det var kun et spørgsmål om tid før de fik betalingen op at køre
BKC
BKC Apr 19 '20
Jeg har en SR+ fra SEP19. Jeg har netop i dag modtaget en mail fra TESLA om at mit Premium Connectivity udløber slut maj og at det koster 99kr/md, hvis jeg fortsat vil have det. Og det vil jeg selvfølgelig gerne :)
Ice2EV
Ice2EV Apr 19 '20

Sidder lige og kigger mailen selv.

 

Vi benytter aldrig

internet

Caraoke

Satelit visning

 

Benyttes af og til

Netflix, ca 45-60 minutter på 1 år.

DAB, Er det streaming? Hvis ikke så ryger streaming på hylden aldrig, dvs datteren benytter spotify af og til, men hun kunne ligeså godt gøre det på min eller hendes mobil og via Bluetooth.

 

Navigation, absolut kun de ture hvor jeg ikke aner en dadel om hvor jeg skal hen eller måske hvis jeg er tæt på max range.

 

Trafiktæthed, glemmer jeg at kigge på, indtil der dukker en kø op. Og så bemærker jeg at de trafiktætheds røde farver, tit er steder hvor jeg ikke ser andre end mig i nabolaget.

 

Kan man selv sætte et simkort i bilen? (Jeg tænker jeg har et firma data kort liggende til en 30 kr i kvartalet)

eller

Kan man nøjes med at dele internet fra egen telefon? Så tænker jeg vi gør det. 

 

Så ville jeg nok heller betale en sum for at få apple carplay installeret.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 19 '20
Bianco
Bianco Apr 20 '20

Jeg vil tro at du kan få den helt samme funktionalitet hvis du laver wifi-internetdeling på din telefon og logger bilen på den wifi. Så det kunne være en plan b f.eks. på sjældne langture.

mbk
mbk Apr 20 '20

Du kan se hvor sim-kortet sidder på dette teardown af MCU

https://github.com/lewurm/blog/issues/3

jramskov
jramskov Apr 20 '20

Spotify ville vi helt sikkert savne.

PeterE
PeterE Apr 20 '20

Jeg er ret sikker på at I får det samme med en telefon og internet deling, det handler jo at have adgang til et netværk - uanset om det er wifi eller 3/4/5G LTE osv osv osv. 

 

Men for 99,- om måneden - giver man spare det for at have besvær med telefon eller et bærbart modem eller lign? Jeg gjorde ikke - men det er bare mig, og i min S har jeg allerede betalt. 

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '20

Tænker vi lader det gå en måned eller 3 og ser om det er noget vi savner eller ej. Vi er jo ikke forvænt med slige detaljer i tidligere eller nr 2 bilen.

 

Og så tænker jeg måske vi vil være afklaret med om vi kan nøjes med en model Y uden Premium connectivity. 

Så måske det ligefrem bider Tesla i røven at folk opdager de godt kan undvære disse ting og spare en formue på den næste bil.

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 20 '20
Vildgut
Vildgut Apr 20 '20
Quote from Ice2EV

Tænker vi lader det gå en måned eller 3 og ser om det er noget vi savner eller ej. Vi er jo ikke forvænt med slige detaljer i tidligere eller nr 2 bilen.

 

Og så tænker jeg måske vi vil være afklaret med om vi kan nøjes med en model Y uden Premium connectivity. 

Så måske det ligefrem bider Tesla i røven at folk opdager de godt kan undvære disse ting og spare en formue på den næste bil.

 

Fandt du ud af om man kunne få sat sit eget simkort i? I så al ville jeg rigtigt gerne sætte mit eget i, så jeg kunne komme på et bedre netværk... 
MikaelH
MikaelH Apr 20 '20
Citat fra Ice2EV

Så måske det ligefrem bider Tesla i røven at folk opdager de godt kan undvære disse ting og spare en formue på den næste bil.

Hvordan skulle det bide Tesla i røven? 
Det er jo ikke en service du kan til eller fravælge i købsprocessen, og hvis folk ikke vælger at forlænge Premium Connectivity efter gratis perioden, så er det jo kun positivt for Tesla hvis alternativet er at gøre det gratis. Det giver jo et mindre dataforbrug og dermed en mindre regning eller bedre udgangspunkt for prissætning af deres mobilaftaler, hvis folk fravælger det. 

Tesla har dog helt sikkert prissat servicen, så de tjener penge på at tilbyde det.

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '20

Fordi hvis jeg kan nøjes med simple connectivity, så kunne det være jeg valgte en SR+ istedet for en LR model Y, der er vel alt andet lige 100 k i forskel i omsætningen. (hvis jeg nogensinde for overtalt generalkonsulinden)

selsoe
selsoe Apr 20 '20

Det giver ingen mening. De 100k er jo ikke for Premium Connectivity, men for større batteri? PC kan du vel tilkøbe eller fravælge uanset om du vælger SR+ eller LR?

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '20

Umiddelbart er det et dyrt tilkøb for 20 kW og en ekstra motor

 

Så kunne man udlede at et nyt batteri på 75 kW koster 260.000, for motoren koster tilsyneladende ca 40 k idet forskellen på en LR RWD og AWD vel lå på ca 40k. det holder jo ikke

selsoe
selsoe Apr 20 '20

Det kan vi godt diskutere, men det har vel ikke noget med PC at gøre? PC fås uanset hvilken model du køber som jeg forstår det og selv hvis det ikke var, var det et sølle argument for, at betale 100k mere for bilen.

Forummets indlæg er redigeret af selsoe Apr 20 '20
BKC
BKC Apr 20 '20
Quote from Ice2EV

Fordi hvis jeg kan nøjes med simple connectivity, så kunne det være jeg valgte en SR+ istedet for en LR model Y, der er vel alt andet lige 100 k i forskel i omsætningen. (hvis jeg nogensinde for overtalt generalkonsulinden)

Jeg har en SR+ med Premium Connectivity, så det har intet at gøre med modellen. 
Sider: 1 2 »