Loading...
dk

HW 3.0 opgradering i DK ? | Tesla Forum

TM3Norge
TM3Norge Feb 17 '21
Nå fikk jeg en e-post om at min servicetime er annulleret på min anmodning. Jeg har ikke anmodet om annullering. Underlig tekst å skrive. 

Jeg antar det betyr at de ikke bytter til HW3 i Danmark enda. 
TM3Norge
TM3Norge Apr 11 '21
Jeg prøvde meg på nytt...bestilte time for bremseservice og la samtidig inn at jeg ønsket FSDcomputer. Fikk telefon to dager i forveien om at det «har de ikke på lager». 
sojborg
sojborg May 2 '21

Hej igen, Tesla i Hillerød siger at det skulle komme på lager sidst i andet kvartal.....

baldur
baldur May 2 '21
Citat fra sojborg

Hej igen, Tesla i Hillerød siger at det skulle komme på lager sidst i andet kvartal.....

 

Vi er ved at være der, hvor Tesla skal i gang med at lave delvis refundering af pengene eller måske skal man overveje en politianmeldelse? Der er gået 2 år hvor de har undladt at levere det system de har solgt. De kan godt være at FSD ikke er i nærheden af at være det lovede, selv med HW3, men de forsøger ikke engang at levere det de trods har fået lavet og godkendt.

Der er ingen undskyldninger der holder i retten. De producerer en halv million biler årligt med HW3 og alligevel kan de ikke finde "reservedele" til en håndfuld biler i Danmark med HW2.5 og FSD. Det er et simpelt spørgsmål om at vi har købt en vare, som Tesla finder det billigere at undlade at levere. Det kaldes også bedrageri.

Forummets indlæg er redigeret af baldur May 2 '21
MOS
MOS May 2 '21

@baldur

Selvom jeg har al mulig sympati for din holdning, så tror jeg ikke det er så ligetil. Så længe din bil ikke har fået en opdatering, der gør den væsentlig bedre med HW3, så kan Tesla argumentere for, at du ikke ville være bedre stillet end med din nuværende hardware. FSD har meget begrænset funktionalitet i EU pga. lovkrav m.m. Derudover er det vist kun et meget lille mindretal, der er i gruppen af beta-testere, og hvor HW3 reelt gør nogen forskel.

DrKvist
DrKvist May 2 '21

Men FSD kan dog mere, og vil formentlig hen ad vejen tilføje mere, om end ikke US. Der er tidl skrevet om fx birds eye senere som del af pakken også. Måske V11 byder på lidt godter. Uanset kan man bestille tid til opgraderingen nu (har fået tid i Vejle om 2 uger).

TM3Norge
TM3Norge May 8 '21
Interessant! Jeg har bestilt en servicetime i begynnelsen av juni, og la samtidig også inn at jeg ønsker FSD-computer. Får se om de snor seg unna igjen. 

Men allerede nå er det faktiske forskjeller i autopiloten avhengig av om du har HW2.5 eller 3.0. De med 3.0 har lesning av trafikkskilt og avpassing av farten ift. dette, samt at de stanser selv på rødt lys. 

Dette har ingenting å gjøre med om FSD er tillatt i EU eller ikke.

Min reserveløsning blir å forsøke å få FSD-computer installert i Norge i sommer om jeg ikke kommer noen vei her. 
loeweman
loeweman May 25 '21
Citat fra DrKvist

Men FSD kan dog mere, og vil formentlig hen ad vejen tilføje mere, om end ikke US. Der er tidl skrevet om fx birds eye senere som del af pakken også. Måske V11 byder på lidt godter. Uanset kan man bestille tid til opgraderingen nu (har fået tid i Vejle om 2 uger).


Ja, FSD kan mere med HW3, selv i Europa: https://www.teslarati.com/tesla-fsd-hw3-retrofit-promise-delayed/
Jeg håber snart at få den i.
TM3Norge
TM3Norge May 26 '21
Kastrup har akseptert min anmodning om FSD-computer! Da er det fremgang å spore her! Jeg gleder meg! :)
Viggo
Viggo Jun 8 '21

 

Jeg har i dag fået skiftet til HW3 i Kastrup.

Bilen skal nu lige kalibrere sig.

Jeg glæder mig til de nye funktioner.

 

Joe73
Joe73 Jun 8 '21
Hvor lang tid tager det at få skiftet hardware?
Et par timer? Eller er det en heldags forestilling?
Viggo
Viggo Jun 8 '21

Hardware udskiftning og efterfølgende opdatering ialt 2 timer og 45 minutter.

Joe73
Joe73 Jun 8 '21
Ok tak.
Skal ud og have skiftet min på fredag.
TM3Norge
TM3Norge Jun 17 '21
Jeg fikk beskjed om at det skulle ta 4 timer, dvs få tilbake bilen kl 13 ( jeg kom 9). Kl. 14:30 sa de at de trengte 1 time til. Kl 16:30 sa de at de trengte litt tid til. Jeg fikk den ca kl 18. Dvs. 9 timer. Mer enn dobbelt så lang tid som de anslo. 
Joe73
Joe73 Jun 17 '21
Ved mig sagde de 2-2;5 time, det tog så 3,5 time. Noget med at software downloaden var længe om at gå igennem.
mbk
mbk Jun 17 '21

Hvis de følger en 2-årig kadance i print udvikling, så må det da snart være tid til et nyt, kald det HW3.1, HW4.0 eller 'The New Fully Self Driving System' alt efter hvilket salgshumor Elon er i. De kan vel ikke have en afdeling med chip-designer hvis de ikke kommer med noget nyt med et par års mellemrum.

 

Edit: electrek har nogle spekulationer: https://electrek.co/...tion-q4-2021-report/

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 17 '21
TM3Norge
TM3Norge Jun 17 '21
Til meg sa de at noen ganger kan softwareoppdateringen henge seg opp, og at de da må prøve på nytt. 
Jenskh
Jenskh Jun 22 '21

Jeg har fået HW3. Den kan da en del mere end HW2,5 og det er godt.

Det jeg savner mest af alt er at den blev bedre til at sætte de rigtige hastigheder blandt andet ved at kunne læse vejskiltene.

Desværre forstår den ikke de danske byzone skilte - hverken start eller ophør. Ligeledes har den problemer med at se hastighedstavlerne hvis de står mere end ca 2 meter fra vejbanen.

Jeg håber der kommer en opgradering der kan håndtere dette

 

Sider: « 1 2