@MOS burde ikke udtale sig, hans bil er altid drøn beskidt :D
Efter at have undersøgt clear folie, diverse ceramiske coats osv. havde jeg vurderet det lidt ligegyldigt, det har jeg måske egenligt stadig. Hvis du vokser din bil får du meget af samme effekt. Jeg endte dog alligevel med en eller anden ceramisk coat og en aquafobisk lag ovenpå, det blev påført af en bilnørd jeg mødte som selv havde coated sin egen Model 3 (og lang række af andre biler han havde ejet) så betalte kun for produkterne og så fik han en anden tjeneste i bytte.
Som udgangspunkt synes jeg der er noget om snakken, det er nemmere at holde bilen ren, her knap et år efter ved jeg ikke om effekten er ved at være aftaget igen. Lige meget hvor tykt de siger laget er, så er det ikke noget jeg vil betale 10.000 for. Havde jeg en brugt Model S som så slidt ud i lakken og ville havde den shinet op, så måske.
Jeg vasker min i hånden og den har da fået vaskeridser, det kan ikke undgås, men i det mindste kan man vaske i 'lange træk' så man ikke får hvirvler der ser grimme ud. Jeg synes bilen ser helt ny ud her et år efter når jeg har vasket den.
Jeg har en gammel kollega som har en VW Passat fra 99 eller lign. og den er stadig ret frisk i lakken, han giver den turtle wax et par gange om året, gider man det så kommer man langt.
En sort bil bliver hurtig beskidt, men når den er ren så synes jeg sort er rigtig flot, ville nok stadig tage den over de andre hvis jeg skulle gøre det igen (nå nej, jeg er cheapskate og ville bare vælge den gratis igen).