Loading...
dk

Performance spoiler? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 14 '20

Hej folkens.

Synes LR bliver hurtigt måget efter vask.

Jeg har forstået at flere Performance vogne blev leveret uden spoileren, som skulle efterleveres og monteres senere.

Derfor spørger jeg om, der er nogen der har erfaring med om der er forskel på hvor svinet bagenden bliver med og uden spoiler?

Kunne måske godt forestille mig den blev mindre svinet med spoileren monteret.

Snakkede nemlig med en Octavia med en bagspoiler i stil med model 3's og han syntes ikke den blev særligt beskidt bagpå.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 15 '20
olerass
olerass Mar 15 '20
Min M3P (med spoiler) bliver nærmest sort bagpå efter bare én tur på våd vej. Den bliver desuden også meget beskidt op ad siderne, selvom den håndvaskes, har Opticoat Pro og eftertørrew med HyperSeal. Jeg har endda Carbon stænklapper på både for og bag. <br />
<br />
For et par uger siden købte jeg en Karcher OC3 batteri højttryksrenser med vandbeholder og en Flex 18v batteri biltørrer. De fylder ikke meget og ligger fast i bagagerummet. Efter tur på våd vej/regnvejr går jeg rundt om bilen med højttryksrenseren og skyller skidtet af og derefter blæser vandet væk. Det tager under 5 min og det kan let gøres alle steder, også i byen..<br />
<br />
Det er første gang i et år at jeg ikke har vasket bilen i flere uger, og den ser stadig sprit-ren ud. Hvis man kan overkomme det, er dette absolut at anbefale. Nu kommer jeg ud til en ren bil hver dag <3 og jeg kan endda nok nøjes med at hovedvaske bilen en gang om måneden. <br />
<br />

Ps: blæseren kan udelades, men der kommer en del pletter på lakken hvis vandet får lov at tørre derpå - også med demineraliseret vand :/
Forummets indlæg er redigeret af olerass Mar 15 '20
Ice2EV
Ice2EV Mar 15 '20

OK, så er det ikke sådan en jeg skal sukke efter af den grund........... Men den er nu alligevel lidt fed.

Nikolaj
Nikolaj Mar 15 '20

@Olerass

tak for det gode råd med mobilhøjtryksrenser og biltørrer. Det skal hermed bestilles.

Jeg tager selv og tømmer en stor vandkande med regnvand over bilens sider, når jeg kommer hjem efter en tur på en våd vej, hvor bilen er blevet beskidt. Det giver dog, som du siger pletter, når vandet tørrer, da det ikke er 100% rent. Samtidig kræver det også, at bilen ikke har stået på arbejde, eller hvor man nu har været, og tørret ind med noget andet snavs på lakken først.

Så fedt med en effektiv løsning, der får det relativt store arbejde med bilvask og ofte også voksbehandling, til at holde markant længere.

olerass
olerass Mar 15 '20
@Nikolaj nu er jeg selv lidt penippen med kvalitet og har derfor bestilt den specifikke blæser fra Slims Detailing (kan ikke fås i dk så vidt jeg vedk) fordi den er anmeldt som rigtig god til biler, men man kan sikker bruge andre lignende. Nogle advokerer også for deciderede løvblæsere men det skulle vidst støje af h til og ikke så nemt at have med rundt.

Løsnigen med højttryksrenseren virker heller ikke så godt hvis skidtet for lov til at tørre for meget ind. Derfor jeg gør det før parkering, også inden bilen parkeres på arbejde. Folk griner lidt om morgenen men gæt hvem der griner når de kommer ud til deres egne beskidte biler om eftermiddagen :D
PeterE
PeterE Mar 15 '20
Wau, hatten af for grundigheden - må jeg lidt forsigtigt spørge om I også var så grundige i at passe, nusse og pleje jeres tidligere biler? :)
Nikolaj
Nikolaj Mar 15 '20
Det startede for mit vedkommende med min nye model S for 4.5 år siden. Jeg vidste at almindelig vaskehal ville give vaskeridser, så jeg købte en højtryksrenser, skumlanse osv. så vasker jeg måske en gang om måneden, men hader selvfølgelig, at bilen bliver beskidt med det samme, når man kører ud i vådt føre. Derfor fedt, hvis bilen kan ligne en million længere tid med stort set den samme indsats.
P85DK
P85DK Mar 15 '20
Citat fra olerass Min M3P (med spoiler) bliver nærmest sort bagpå efter bare én tur på våd vej. Den bliver desuden også meget beskidt op ad siderne, selvom den håndvaskes, har Opticoat Pro og eftertørrew med HyperSeal. Jeg har endda Carbon stænklapper på både for og bag. <br />
<br />
For et par uger siden købte jeg en Karcher OC3 batteri højttryksrenser med vandbeholder og en Flex 18v batteri biltørrer. De fylder ikke meget og ligger fast i bagagerummet. Efter tur på våd vej/regnvejr går jeg rundt om bilen med højttryksrenseren og skyller skidtet af og derefter blæser vandet væk. Det tager under 5 min og det kan let gøres alle steder, også i byen..<br />
<br />
Det er første gang i et år at jeg ikke har vasket bilen i flere uger, og den ser stadig sprit-ren ud. Hvis man kan overkomme det, er dette absolut at anbefale. Nu kommer jeg ud til en ren bil hver dag <3 og jeg kan endda nok nøjes med at hovedvaske bilen en gang om måneden. <br />
<br />

Ps: blæseren kan udelades, men der kommer en del pletter på lakken hvis vandet får lov at tørre derpå - også med demineraliseret vand :/

Tænker en fuld respray hver anden måned havde været billigere ;-)