Loading...
dk

Autopilot, vognbaneskift? | Tesla Forum

tintin
tintin May 29 '20

Jeg skal heller ikke hive i rattet for at skifta bane. P85D fra 2015. Til gengæld er der kommet en ændring når man  fra stilstand vil accelerere. Der er kommet et delay lidt som i en ICE hvor turboen lige skal op i omdrejninger. Mon det er lavet for at beskytte akslerne?

Gyzz
Gyzz Jun 2 '20

Man behøver ikke at "hive" i rattet, men tidligere skulle systemet - efter man aktiverede afviseren - have en bekræftelse af at "man var der" ved bekræftelse i rattet .... ligesom når man kører med AP aktiveret.

det kan da godt være at den er fjernet i nye SW versioner, jeg er bare så vant til at bekræfte i rattet når jeg bruger vognbaneskifte, men vil da teste på vej hjem ;-)

Forummets indlæg er redigeret af Gyzz Jun 2 '20
Ice2EV
Ice2EV Jun 2 '20

@tintin Har ligeledes bemærket i vores model 3, at den nogen gange lige er lidt træg de første 30-50 cm. Måske det er det der "one foot rollout" der kommer i spil.

Nikolaj
Nikolaj Jun 2 '20

@Tintin og Ice2EV, 

husk at slå obstacle aware acceleration warning (hedder noget i den stil) fra i menuen. Det er blevet diskuteret før herinde, og hjalp øjeblikkeligt, da jeg slog det fra. Teslaen tror nemlig, at noget er i vejen, og reducerer så krafterne til ca. 50 HK, hvilket får bilen til at føles som en Ford Transit, når klampen trykkes ned ved grønt lys.

Forummets indlæg er redigeret af Nikolaj Jun 2 '20
koden
koden Jun 3 '20

Jeg synes aldrig det har været brugbart eller i det hele taget giver nogen fordel.

Så jeg har altid selv trukket ud og ind igen.

 

Måske på biltom motorvej til Esbjerg eller Hirtshals :-)

Men i stor kbh....glem det!!

Sider: « 1 2