Jeg modtog også en pakke i går og nu går jeg og overvejer om jeg selv skal montere dem eller om jeg skal bestille en tid i Vejle (bor ikke så langt fra Vejle). Umiddelbart skulle det jo ikke være den store kunst at montere, men på den anden side så kunne man jo også bare overlade det til Tesla.
Jeg ville få Tesla til at installere mudflaps. Du skal skære et stykke af plasten på bilen, hvilket jeg personligt selv synes er lidt for grænseoverskridende. Splash guards, den anden del, skal bare installeres oven på. Det kan man sagtens selv gøreJeg modtog også en pakke i går og nu går jeg og overvejer om jeg selv skal montere dem eller om jeg skal bestille en tid i Vejle (bor ikke så langt fra Vejle). Umiddelbart skulle det jo ikke være den store kunst at montere, men på den anden side så kunne man jo også bare overlade det til Tesla.
Er mud flaps og splash guards ikke det samme? Og vil I anbefale at montere både foran og bagpå?
Jeg fik Tesla mobile service til at installere de små for cirka 200kr i forbindelse med en anden aftale.
Da jeg hentede bilen for et par uger siden fik vi at vide, at de skulle have været monteret, men var i restordre. Så min forventning er egentlig at Tesla vill montere dem u.b.Jeg fik Tesla mobile service til at installere de små for cirka 200kr i forbindelse med en anden aftale.
De små er ikke så frastødende. MEN hvis din indkørsel falder i stedet for vandret og der er 2 cm fra vej til kantsten, så skal man ikke bakke lige ind, så skraber de let imod.
De store flapper virker meget store. Overvejede egentlig at sætte dem på bagpå, men er ikke kommet videre.
Tesla har bare eftersendt dem ud til alle, så de kan sige "jamen, I HAR fået mudflaps for at undgå at malingen falder af over tid, at I ikke har valgt at montere dem, det er ikke vores problem"
Tesla har bare eftersendt dem ud til alle, så de kan sige "jamen, I HAR fået mudflaps for at undgå at malingen falder af over tid, at I ikke har valgt at montere dem, det er ikke vores problem"
Hvis de tager så meget som en krone for at montere dem, så kan jeg ikke være forpligtet til at afholde den udgift. Det er ikke almindeligt vedligehold.
Men derudover er jeg ikke specielt bekymret. Jeg kører meget lidt på grusvej og kører meget forsigtigt de få gange det sker. De sager jeg har hørt om, der har ejeren også mere eller mindre dagligt sandblæst bilen med hans kørsel :-)
Jeg monterer dem heller ikke. De ligner lort, og jeg synes min bil er flot som den er. Jeg kører aldrig på grus, og har i øvrigt ikke haft nogle problemer med lakken endnu - har dog også kun kørt 10.000 km.
Jeg har iøvrigt valgt disse i stedet, umiddelbart ser de noget bedre ud end de "skovle" Tesla har sendt.