Loading...
dk

Mud flaps med eller uden splash guards? | Tesla Forum

chrisdk
chrisdk Mar 30
Jeg har i dag modtaget en pakke med mud flaps og splash guards til min model 3 - lidt syret siden Tesla ikke havde givet mig besked, og jeg er ikke den eneste i DK som har modtaget dem i dag kan jeg se.

Min stort set nye M3 har allerede mud flaps på, mens splash guards lå frit i mit bagagerum ved levering. Mine mud flaps er i forvejen ret lavt ved vejen, og spørgsmålet er om splash guards er det værd? Eller bare skaber flere problemer?
Burnix
Burnix Mar 31

Jeg modtog også en pakke i går og nu går jeg og overvejer om jeg selv skal montere dem eller om jeg skal bestille en tid i Vejle (bor ikke så langt fra Vejle). Umiddelbart skulle det jo ikke være den store kunst at montere, men på den anden side så kunne man jo også bare overlade det til Tesla.

chrisdk
chrisdk Mar 31
Citat fra Burnix

Jeg modtog også en pakke i går og nu går jeg og overvejer om jeg selv skal montere dem eller om jeg skal bestille en tid i Vejle (bor ikke så langt fra Vejle). Umiddelbart skulle det jo ikke være den store kunst at montere, men på den anden side så kunne man jo også bare overlade det til Tesla.

Jeg ville få Tesla til at installere mudflaps. Du skal skære et stykke af plasten på bilen, hvilket jeg personligt selv synes er lidt for grænseoverskridende. Splash guards, den anden del, skal bare installeres oven på. Det kan man sagtens selv gøre
Vildgut
Vildgut Mar 31

Er mud flaps og splash guards ikke det samme? Og vil I anbefale at montere både foran og bagpå? 

selsoe
selsoe Mar 31

De kan kun monteres foran (ihvertfald dem fra Tesla). Der følger et sæt pluto-ører (mud flaps?) med som man kan montere uden på den inderste hårde plastikdel der udgør den simple beskyttelse (splash guards?). Jeg har ikke monteret pluto-ørerne. Det er simpelthen for grimme og splash guards er fine til mit behov. Måske hvis du ofte kører på grusveje eller lignende, kan mud flaps være en god ide.

jramskov
jramskov Mar 31

Jeg fik Tesla mobile service til at installere de små for cirka 200kr i forbindelse med en anden aftale.

Burnix
Burnix Mar 31
Citat fra jramskov

Jeg fik Tesla mobile service til at installere de små for cirka 200kr i forbindelse med en anden aftale.

Da jeg hentede bilen for et par uger siden fik vi at vide, at de skulle have været monteret, men var i restordre. Så min forventning er egentlig at Tesla vill montere dem u.b.
Forummets indlæg er redigeret af Burnix Mar 31
jramskov
jramskov Mar 31

Vores Model 3 er et år gammel.

baldur
baldur Mar 31
Jeg har også modtaget et sæt. Jeg ved ikke om jeg gider montere det. Det gør ikke bilen kønnere og synes måske ikke at der er et problem.
Ice2EV
Ice2EV Mar 31

De små er ikke så frastødende. MEN hvis din indkørsel falder i stedet for vandret og der er 2 cm fra vej til kantsten, så skal man ikke bakke lige ind, så skraber de let imod.

De store flapper virker meget store. Overvejede egentlig at sætte dem på bagpå, men er ikke kommet videre.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 31
kapsel
kapsel Mar 31

Tesla har bare eftersendt dem ud til alle, så de kan sige "jamen, I HAR fået mudflaps for at undgå at malingen falder af over tid, at I ikke har valgt at montere dem, det er ikke vores problem"

baldur
baldur Mar 31
Citat fra kapsel

Tesla har bare eftersendt dem ud til alle, så de kan sige "jamen, I HAR fået mudflaps for at undgå at malingen falder af over tid, at I ikke har valgt at montere dem, det er ikke vores problem"

Hvis de tager så meget som en krone for at montere dem, så kan jeg ikke være forpligtet til at afholde den udgift. Det er ikke almindeligt vedligehold.

Men derudover er jeg ikke specielt bekymret. Jeg kører meget lidt på grusvej og kører meget forsigtigt de få gange det sker. De sager jeg har hørt om, der har ejeren også mere eller mindre dagligt sandblæst bilen med hans kørsel :-)

Boomle
Boomle Mar 31

Jeg monterer dem heller ikke. De ligner lort, og jeg synes min bil er flot som den er. Jeg kører aldrig på grus, og har i øvrigt ikke haft nogle problemer med lakken endnu - har dog også kun kørt 10.000 km.

Mikany
Mikany Apr 1

Jeg har iøvrigt valgt disse i stedet, umiddelbart ser de noget bedre ud end de "skovle" Tesla har sendt.

https://www.taptes.com/products/mud-flaps-for-tesla-model-3

Ice2EV
Ice2EV Apr 2

Jeg har et sæt der ligner Taptes liggende, som kan samles op for en hund.

Jeg har fået monteret Tesla's er er rimelig tilfreds.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 2
RUNE2
RUNE2 Apr 2
Relativt bøvlet at installere selv, så få Tesla til det.