Loading...
dk

Software 2020.12.5 | Tesla Forum

baldur
baldur Apr 27 '20
Kender i https://teslafi.com/firmware/ ? Det ser ud til at 85% har 12.5 eller højere.
Broholm
Broholm Apr 27 '20

Hentet min M3 SR+ i fredags, men jeg har kun 2020.8.3 og den siger den er fuldt opdateret.

 

Hvordan får man den nye? Har prøvet at genstarte den.

MikaelH
MikaelH Apr 28 '20
Citat fra Broholm

Hentet min M3 SR+ i fredags, men jeg har kun 2020.8.3 og den siger den er fuldt opdateret.

 

Hvordan får man den nye? Har prøvet at genstarte den.

Tesla udsender løbende nye software versioner, og kun nogle få af disse bliver sendt til masse udrulning. Dette sker når de føler sig sikrer på at den ikke indeholder kritiske fejl. Den seneste opdatering som fik den status er 2020.12.5.
Siden er de så begyndt at sende 2020.12.6, 2020.12.10 og 2020.12.11 ud. Disse er dog endnu ikke frigivet som en stabil release. 

Der har været en tendens til at når de først er begyndt at sende de næste versioner ud til test (i dette tilfælde videre udvikling af 2020.12 updaten), så stopper den stabile release også. 

Mit bud er altså at du må vente til den næste stabile update. Om det bliver en af de nuværende eller en helt 4. er ikke til at sige. Typisk går der 1-2 måneder mellem de stabile updates. 

Når masse udrulningen starter, så kan det godt være nødvendigt at gå ind i Software menuen i bilen. Herefter vil den automatisk lede efter ny opdatering. Husk blot at selve masseudrulningen foregår over nogle dage, så det er ikke sikkert at du er heldig at være med på dag 1.
 

selsoe
selsoe Apr 28 '20

Med andre ord: Det er ikke helt som når der er en opdatering tilgængelig til din telefon hvor den er tilgængelig for alle samtidig. De fleste/alle af Teslas opdateringer rulles langsomt ud. Min erfaring er, at der går 10-14 dage fra de første begynder at melde om ny version til jeg får den. Men det afhænger også om bilen har wifi. Den vil helst ikke opdatere over mobildata, så sørg for at den har wifi-forbindelse for at få opdateringen hurtigere.

CaptainChaos
CaptainChaos Apr 28 '20
Citat fra Broholm

Hentet min M3 SR+ i fredags, men jeg har kun 2020.8.3 og den siger den er fuldt opdateret.

 

Hvordan får man den nye? Har prøvet at genstarte den.

Husk at sætte den i "advanced" så burde opdateringer komme hurtigere og sikkert også med lidt flere fejl :)

Da jeg fik min bil i december 2019, der stod den til at downloade en update, men den ville ikke starte med at downloade. Jeg skrev til Tesla efter en uge og hørte intet tilbage. Da jeg nogle uger efter ringede til dem, fortalte teknikkeren jeg fik fat i, at den stod til at lave næste retry en gang i år 2200 (så lang tid regner jeg ikke med at bilen klare den). Han nulstillede retry timeout og jeg kunne hente opdateringen med det samme.

Udsnit fra manualen omkring updates
Software Update Preferences
You can choose how quickly and often you
receive software updates. To change your
preference, navigate to Controls > Software >
Software Update Preferences and choose
either of these options:
• STANDARD: Receive software updates
using the normal rollout timeframe for
your region and vehicle configuration.
When a software release is made available
it has generally been running on other
customer vehicles for a period of time.
• ADVANCED: Receive the latest software
updates for your region and vehicle
configuration as soon as they are
available. Tesla determines how, when, and
where to send updates to vehicles based
on various factors unique to each release.
Keep in mind that although you receive
updates as soon as they are available for
your specific vehicle, you may not be in
the first Tesla group of Tesla owners to
receive the update. Choosing Advanced
does not enroll your vehicle in Tesla's early
access program.
Note: Tesla does not update software upon
request for those wanting to receive the latest
features and improvements. Selecting
ADVANCED and consistently connecting to
Wi-Fi (see Connecting to Wi-Fi on page 161) is
the best way to receive the latest software
updates.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos Apr 28 '20
husfeldt
husfeldt May 6 '20

Øv underligt - har netop fået en 2020.8.3 -- havde godt nok håbet at få en 2020.12 .. jeg kører med ADVANCED .. så det er lidt underligt synes jeg :(

Skroget
Skroget May 6 '20
Citat fra husfeldt

Øv underligt - har netop fået en 2020.8.3 -- havde godt nok håbet at få en 2020.12 .. jeg kører med ADVANCED .. så det er lidt underligt synes jeg :(

Ja det er ikke helt til at gennemskue hvornår man får opdateringer. Men som CaptainChaos skriver så prøv at sætte den i Advanced og se om der så ikke kommer er ny FW i løbet af et par dage.
Jeg fik selv 2020.12.5 for  ca. 14 dage siden og i dag fik jeg 2020.12.11.1. Samme release notes til begge FW. Min er M3P uden FSD  og har fin wifi dækning når den er parkeret hjemme.
Burnix
Burnix May 6 '20
Jeg fik 2020.12.11.2 for et par dage siden. Har ikke lige haft tid til at se efter, hvad den skulle forbedre.
JanKN
JanKN May 7 '20

https://teslascope.com/teslapedia/software/2020.12.11.2

Det er primært opgraderinger til FSD, der er inkluderet i den nye opdatering. Så ikke det store impact, hvis man som mig har LR AWD uden FSD. 

Men ser ud til, den rent faktisk stoppe ved røde lys, med den nye opdatering, hvis man har FSD. Spændende :) 

Forummets indlæg er redigeret af JanKN May 7 '20
Burnix
Burnix May 7 '20
Har ligesom dig en LR AWD uden FSD og jeg har heller ikke bemærket noget. Dog vil jeg se om Dashcam Viewer er blevet forbedret, for første udgave kunne finde på at springe rundt i klippene.
bskaarup
bskaarup May 7 '20
Citat fra JanKN

Men ser ud til, den rent faktisk stoppe ved røde lys, med den nye opdatering, hvis man har FSD. Spændende :) 

Endnu en af de features der er slået fra i EU. Jeg har 2020.12.11.2 og FSD og har ikke fået muligheden for at slå det til og det står heller ikke i den danske release note.

Johannelund
Johannelund May 7 '20
Tjaa hvis det ikke er 110% sikker at den stopper ved rødt lys også når solen står lavt og skinner på trafiklyset, er det jo livsfarlig,
jramskov
jramskov May 7 '20
Citat fra Johannelund Tjaa hvis det ikke er 110% sikker at den stopper ved rødt lys også når solen står lavt og skinner på trafiklyset, er det jo livsfarlig,

Den argumentation køber jeg ikke. Der er nærmest intet der er 100% sikkert, hvis alt skulle være det før vi tog det i brug var bla. alle former for transport banlyst. Spørgsmålet hvor lille sandsynligheden er for et uheld/fejl. Sandsynligheden skal selvfølgelig være langt mindre end hvis det var et menneske, men hvor meget mindre? 

Forummets indlæg er redigeret af jramskov May 7 '20
HemligNemlig
HemligNemlig May 7 '20
Er det ikke stadigvæk meningen det skal være en der kan overtage styringen?
Så 100% lyder som et stort krav du skal jo ikke sove imens bilen kører ;)
Bare nysgerrig, hvordan er det tiltænkt at systemet skal agere ved lyskryds med fejl, der er gået helt ud eller hvor politiet regulerer?
Ved den det er et kryds ud fra GPS og ser den intet lys så gør den hvad?
Hvad med udrykning?
jramskov
jramskov May 7 '20

Kommer an på hvilket niveau vi snakker om, jeg snakker om niveau 4/5. 

MOS
MOS May 7 '20

Lige nu er det vist bare Level 2, så 100% sikkerhed er vel ikke nødvendigt, når det stadig er førerens ansvar at tage over, når det er nødvendigt.

Hvis det bare virker 50% af gangene, er det vel brugbart - omend temmelig begrænset og rimelig irriterende, hvis det fejler halvdelen af gangene.

90%... så begynder det at ligne noget, jeg ville have glæde af (hvis jeg altså havde FSD).

99%... så tror jeg, de fleste ville være begejstrede.

99,9%... så tror jeg, det ville begynde at kunne ses i ulykkestatistikkerne.

Men vi skal nok over 99,9999%, før der reelt er tale om level 4 og man trygt kan sætte sig om på bagsædet, mens bilen kører én hjem efter en våd bytur. Så der er et stykke vej endnu, før det er FSD med tryk på Full.

Forummets indlæg er redigeret af MOS May 7 '20
Sider: « 1 2