Loading...
dk

Lakstift til performance fælge | Tesla Forum

Hpower
Hpower Apr 18 '20
Hej 
Har desværre kysset kantstenen på mine nye fælge. Der er kommet en lille bitte skramme... nogle der ved om Tesla service har en rep maling liggende? 
Ice2EV
Ice2EV Apr 18 '20

Jeg kunne godt tænke mig en til midnight silver lak. Men man kan jo ikke ringe til Tesla. 

 

PeterE
PeterE Apr 19 '20
Jeg spurgte Tesla fornyligt og de har ikke lakstifter længere. Henviser istedet til Chipex hvor jeg selv har bestilt netop Midnight Silver Metallic. 
 
Deres EU site er her: https://www.chipex.eu/

Husk at tilmelde jer deres nyhedsbrev - og få 10% rabat på første bestilling.
PeterE
PeterE Apr 19 '20
Det hele er med, spørgsmålet nok bare om jeg ‘tør’...




Ice2EV
Ice2EV Apr 19 '20

Peter E Det ligner umiddelbart det som firmaet ChipsAway benyttede for 20 år siden. Det var også noget lak på, lidt slibning, og noget væske der kunne fjerne overskydende lak, og så forsvandt stenslag nærmest. 

Hvis man vidste lige nøjagtigt hvor skaden havde været og have de skarpe briller på, så kunne man måske godt fornemme det.

Måske der har været udvikling siden.

http://chipsaway-kbh.dk/side3.html

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 19 '20
Mahler
Mahler Apr 20 '20

Jeg har prøvet det. Det virker rigtig godt på ensartede farver. Det er også super til stenslag med afgrænset kant. Stenslag kan fjernes så man skal have virkelig stærke briller for at se reparationen. Til gengæld er den ikke så god til:

Fine ridser. Malingen vil ikke rigtig binde i små ridser.  

Metal lakker. Det er næsten umuligt at ramme det omgivende metal glans. Men farven er matcher normalt godt. Men det kan altså ses ganske tydeligt. 

/Jan

 

 

PeterE
PeterE Apr 20 '20
Citat fra Mahler

Jeg har prøvet det. Det virker rigtig godt på ensartede farver. Det er også super til stenslag med afgrænset kant. Stenslag kan fjernes så man skal have virkelig stærke briller for at se reparationen. Til gengæld er den ikke så god til:

Fine ridser. Malingen vil ikke rigtig binde i små ridser.  

Metal lakker. Det er næsten umuligt at ramme det omgivende metal glans. Men farven er matcher normalt godt. Men det kan altså ses ganske tydeligt. 

/Jan

 

 

Tak, det handler vel mest om - om det er pænere eller værre end de 7-8 stenslag som jeg efterhånden har på min front :)) 

voersaa
voersaa Apr 20 '20

Har bestilt fra Tyskland. Har ikke modtaget det endnu så jeg ved ikke hvor godt det er men de har såvidt jeg kan se alle model 3 farverne.

https://colorndrive.com/en/touch-up-paint/tesla-model-3?year=2019

Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '20

Overvejer om jeg skal have et sæt. De har farven midnight silver fra Tesla i sortiment.

Midnight silver er jo en mørk metal lak og selvom jeg kun har ganske få stenslag, der er så store,  at de er nemt synlige, så må det alt andet lige dække bedre og pænere end lysgrå grunder.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Apr 20 '20
Mahler
Mahler Apr 20 '20

ChipEX matcher stort set alle farver. De giver garanti. Hvis ikke farven passer sender man blot et fotografi og beskriver forskellen så sender de nyt sæt UB med korrektion af farven. Det er et dyrt sæt men kundeservicen er helt i top. Håber ikke jeg lyder som en reklame men jeg synes jeg har fået super behandling. 

Vildgut
Vildgut Apr 20 '20
Quote from PeterE
Citat fra Mahler

Jeg har prøvet det. Det virker rigtig godt på ensartede farver. Det er også super til stenslag med afgrænset kant. Stenslag kan fjernes så man skal have virkelig stærke briller for at se reparationen. Til gengæld er den ikke så god til:

Fine ridser. Malingen vil ikke rigtig binde i små ridser.  

Metal lakker. Det er næsten umuligt at ramme det omgivende metal glans. Men farven er matcher normalt godt. Men det kan altså ses ganske tydeligt. 

/Jan

 

 

Tak, det handler vel mest om - om det er pænere eller værre end de 7-8 stenslag som jeg efterhånden har på min front :)) 

Kan du ikke give en tilbagemelding når du har prøvet det af? Så kunne det være det også kunne fungere på den hvide pony. Selvom jeg har hørt den Pearl effekt er svær at genskabe... 
Ice2EV
Ice2EV Apr 20 '20

Så bestiller jeg et sæt midnight silver i platinum pakken. Der kører vel 8-12 stykker i en radius af 15 km SV for AAL, bare her i flækken er der vel 4 i den farve.

Det kunne blive en fælles touchup eftermiddag, når coronaen tilllader det igen.