Loading...
dk

Modtaget eins ladebrik under krisen? | Tesla Forum

Skroget
Skroget May 6 '20

Er der nogle der har været så heldige at modtage eins ladebrik her under coronakrisen?

 

 

TorbenS
TorbenS May 7 '20

Næ, jeg venter også

RUNE2
RUNE2 May 8 '20
Samme her. Venter og venter
HrMogensen
HrMogensen May 18 '20

Hvordan bestilles den?

Synes ikke lige jeg kunne greje det via "eins.de" hjemmesiden, men det er også længe siden jeg har haft tysk i skolen. Synes ikke lige jeg kunne finde en bestillingsformular?

Er ved at downloade app'en nu, men det er jo rart med en brik hvis man står uden net... 

bskaarup
bskaarup May 18 '20

Du bestiller brikken inde i app'en.

HrMogensen
HrMogensen May 18 '20

Haha okay ja det ser jeg så nu hvor jeg åbner den... tak :) 

selsoe
selsoe May 18 '20

Jeg modtog brikken for nylig. Ret kort tid efter jeg bestilte den. Eller dvs. kan ikke huske om jeg har bestilt den før (i så fald for måneder siden), så jeg gik ind og bestilte igen. Den dukkede op i postkassen efter en uges tid.

HrMogensen
HrMogensen May 27 '20
Har også modtaget.
Efter jeg bestilte mailede deres support for en uge siden og spurgte hvornår jeg kunne forvente modtagelse. En dag senere mail retur hvor de bekræftede det var afsendt... 

Er det rigtigt forstået at det kan benyttes som betaling (enten kortet eller app’en) på alle de stationer der vises i appen? 
Og korrekt forstået at man indimellem kan være heldig at prisen er lavere end standard hos fx Eon/Clever? 
Synes dig ikke jeg kan finde priser i app’en - kun at standere er ledige osv... 
bskaarup
bskaarup May 27 '20

@HrMogensen Jeg betalte 20% mindre end der stod i appen hos Clever

Prisen står helt inde på laderen:

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 27 '20
HrMogensen
HrMogensen May 27 '20
Fandt det - tak :) 

Ser ud til alt jeg klikker på nær mig er 32,25 Cent (Euro).

De der “Virta Ltd.”... er det Eon? 
Fsch
Fsch May 27 '20
Citat fra Skroget

Er der nogle der har været så heldige at modtage eins ladebrik her under coronakrisen?

Det virker tilsyneladende ikke når man bestiller ladekortet samtidig med at man opretter sin bruger.
Der skete i hvert fald intet for mig og heller ikke for min farbror.
Hvis man åbener eins appen Brugerkonto > Adgangsnøgle så kan man se hvilke betalingnøgler der er tilknyttet ens konto. Efter en uge bestilte jeg et nyt ladekort samme sted i appen og inden for 24 timer var ladekortet dukket op som adgangsnøgle. 
Dette var omkring påske så der gik små 14 dage før det lå i min postkasse. Min farbror bestilte fornylig og der gik vel en uges tid før han havde sit. 

Fsch
Fsch May 27 '20
Citat fra HrMogensen Fandt det - tak :)    Ser ud til alt jeg klikker på nær mig er 32,25 Cent (Euro).   De der “Virta Ltd.”... er det Eon? 

Ja det er EON. Det er lidt interessant hvis man begynder at søge på det, for så finder man ud af hvem der egentlig står bag roaming platformene for opladning af elbiler.

bskaarup
bskaarup May 27 '20

Det meste koster €0,3225. Ionity koster €0,83

HrMogensen
HrMogensen May 27 '20
Troede faktisk Tesla med de 2,9 kr. var i den lidt billigere ende ift Eon/Clever når man ikke havde abonnement (når man ser bort fra lynladning hvor Eon/Clever er åndsvagt dyrt).
Men dejligt at fruen så nogenlunde billigt kan lade op ved Herlev Hospital (flere muligheder). Ved skæve vagter (aften/weekend/nat) er hun i bil. Ved godt det fås billigere men lige for tiden er forbruget lavt... Jeg kører MC til job. 

Hvorfor er Clever/EONs lynlader ved Fredericia mon ikke med på Eins appen? 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen May 27 '20
Skroget
Skroget May 28 '20

@Fsch

Tak - det er nok lige det der skulle til. 

I går bestilte jeg kort igen - og her til morgen kan jeg se at det er tilføjet under adgangsnøgle.  Så nu er det bare at vente.

Håber så at Eins får landet en fornuftig aftale med Clever. Da det er min primære årsag til at bestille Eins ladekort. 

 

 

 

jonsiii
jonsiii May 28 '20
Citat fra HrMogensen    Hvorfor er Clever/EONs lynlader ved Fredericia mon ikke med på Eins appen? 

Til info er den heller ikke med i Plugsurfing. Det er utroligt, at de efter så lang tid, ikke har fået landet nogle fornuftige aftaler med andre end Clever og et parkeringsselskab.

PeterE
PeterE May 28 '20

Det er vel ikke så underligt, det et forsøg på at markedsføre et produkt og et forsøg på at få os alle over på Clever aftaler. Jeg har vist ind imellem sagt det modsatte, men så kunne jeg godt bruge noget 'roaming' pva at en lille smule lovgivning.

selsoe
selsoe Jul 5 '20
Er der nogen der kan forklare hvordan betaling foregår med Eins? Jeg har kun opgivet bankoplysninger, ikke kreditkort. Hvad sker der når man har ladet op? Får man en faktura der skal betales?
HrMogensen
HrMogensen Jul 5 '20
Citat fra selsoe Er der nogen der kan forklare hvordan betaling foregår med Eins? Jeg har kun opgivet bankoplysninger, ikke kreditkort. Hvad sker der når man har ladet op? Får man en faktura der skal betales?
Regnede med de trak fra der VISA/DK kort jeg har gemt i appen? Men opdager nu de har sendt mig en regning via mail - jeg forstod den i første omgang som en oversigt da hele møget er på tysk :/ 
Har mailet dem... 
bskaarup
bskaarup Jul 5 '20

Jeg har været i samme situation. Opgav også iban, men fik efterfølgende en rykker med gebyr uden at have fået en regning.

Jeg skrev til dem og fik at vide at visse danske banker ikke tillader direkte træk fra udlandet så de sender regningen på email i stedet. Så laver man bare en overførsel til udlandet i netbank. Jeg slap for gebyret på €4.

Sider: 1 2 »