Jeg modtog min brik i dag. De har sendt brikken til faktureringsadressen.
Hvis man gerne vil starte sit eget firma, så er der vist basis for et nyt "telmore".
Mon ikke Frank eller en lignende snart kommer med noget smart på den front.
5.55 kr. !!!??? har de spist søm?
Snyd med refusion måske?? det bliver bedre og bedre...
@koden
Desværre er ladeudstyr dyrt og der er nok også en del spild indblandet i at konvertere 10kV AC > 400V DC, så er ikke sikker på det er så nemt at forrente sine penge med en investering i at lave sin egen DC ladestation.
Har været på Clever/EON supercharger i Halsskov i dag, der er allerede indført betaling for at komme videre med ladning, jeg undlod dog at betale med kort/telefon, så det er hjemmeladning til rimelige priser fra nu af.
Sperto tilbyder ladning for kr. 2,50 på alle deres offentlige ladere. Det kalder jeg rimeligt. Desværre er der ikke så mange offentlige ladere fra dem endnu. Håber at nogle hoteller, kommuner og andre får øjnene op for dem. Der er ikke meget konkurrence i valget mellem E.ON og Clever, desværre.
Sperto er fint, men man skal nok ikke undervurdere hvad en >150kW ladestation koster at opføre osv.
Man kunne sikkert også fint "nøjes" med 150 kW. Der er alligevel ikke mange elbiler her i DK, der kan lade med >150 kW. Mig bekendt er det vist kun Model 3 og Porsche Taycan. Og det er alligevel begrænset, hvor længe de kan lade med over 150 kW, før de skruer ned for ladeeffekten. Så det er reelt ikke mere end måske ~5 min. man sparer - og det er endda på en god dag.
Der er dog ingen tvivl om, at der efterhånden kommer flere elbiler, der - i hvert fald kortvarigt - kan lade med >150 kW.
Jeg ville dog foretrække, at man prioriterede at plastre landet til med 150 kW ladere frem for at stille nogle få >150 kW ladere op hist og her. For mig er det vigtigere, at man reelt kan komme ud i alle afkroge af landet og stadig få en rimelig ladehastighed (150 kW er mere end rimeligt i min optik), end at spare 5 min. på enkelte ruter. Man sparer mere tid på at gå fra 11 kW -> 50 kW, end at gå fra 50 kw -> 150 kW for ikke at sige at gå fra 150 kW -> 350 kW.
Så er der marketing nyt fra EON: https://www.eon.dk/nyheder/kunderne-har-talt.html
=== KLIP ===
”Selvom størstedelen af vores kunder ikke anvender lynopladning, vil vi eksempelvis gerne give dem den mulighed. I dag betaler elbilister særskilt for lynopladning, men inden længe bliver det omfattet nogle af vores løsninger,” siger Hanne Langseth Nilsson, som vurderer, at elbilmarkedet i højere grad vil blive præget af skræddersyede ladeløsninger i fremtiden.
=== KLIP ===
Så er der marketing nyt fra EON: https://www.eon.dk/nyheder/kunderne-har-talt.html
=== KLIP ===....
...som vurderer, at elbilmarkedet i højere grad vil blive præget af skræddersyede ladeløsninger i fremtiden.=== KLIP ===
Har de da ikke lært noget som helst af markedskræfterne de sidste 1000 år?