Loading...
dk

Teslas lån via Jyske Finans | Tesla Forum

HJJ
HJJ May 15
Er det så et lån på 30 år?
JanKN
JanKN May 15
Citat fra HJJ Er det så et lån på 30 år?

Jeg ved ikke hvem du spørger? 
Men nej, mit lån er på 8 år. Generelt ville jeg ikke lave et billån, der skulle løbe over 30 år, da jeg, trods den lange levetid på en tesla, ikke forventer at have min bil i 30 år. Derudover løber de fleste billån over max 8 år eller i få tilfælde 10 år. 
Hvis jeg havde finansieret i friværdi var det enten blevet via det prioritetslån jeg allerede har til 2.8% i rente (Og dermed ÅOP, da det principielt bare ville være at købe bilen kontant), eller et 10 års fastforrented, som også ville ende omkring 2.8% i ÅOP. 

Vildgut
Vildgut May 15
Citat fra JanKN

Men nej, mit lån er på 8 år. Generelt ville jeg ikke lave et billån, der skulle løbe over 30 år, da jeg, trods den lange levetid på en tesla, ikke forventer at have min bil i 30 år. Derudover løber de fleste billån over max 8 år eller i få tilfælde 10 år. 
Hvis jeg havde finansieret i friværdi var det enten blevet via det prioritetslån jeg allerede har til 2.8% i rente (Og dermed ÅOP, da det principielt bare ville være at købe bilen kontant), eller et 10 års fastforrented, som også ville ende omkring 2.8% i ÅOP. 

Det er da en ret god rente på prio lånet. Må jeg spørge hvad bank det er hos? 
JanKN
JanKN May 18
Citat fra Vildgut
Citat fra JanKN

Det er da en ret god rente på prio lånet. Må jeg spørge hvad bank det er hos? 

Det ligger også stadig under 80% (fra ca. 60-75%) af boligværdien. Derfor man får den lidt lavere rente.  Men jeg har LSB

Sider: « 1 2