Loading...
dk

Service og værksted? | Tesla Forum

brenly
brenly May 28 '20

 

Hej :)

Jeg købte min Tesla for 3 måneder siden. Den er fra 2015 og kun kørt 61.000km.
Pt. Har jeg fået skiftet “driveline” under garanti heldigvis. Derover har jeg fået skiftet håndtaget. 
Kunne tænke mig at vide hvad i andre har haft af reparationer? Og måske hvad jeg kan forvente. Jeg ved MCU er noget de fleste nok har skiftet når det er den årgang eller ældre end den, men tænker mere andre dele på bilen, jeg måske skal tage højde for. Ved heller ikke med service? Er det noget den skal til? Og hvor ofte?

 

KimT
KimT May 28 '20

Da vores 70D rundede de 4år/160.000 var den hos Tesla for at få skiftet airbag. Der blev jeg gjort opmærksom på slør i bagerst bærearme, så de blev skiftet - det var lige før den skulle til syn. Men slid i sådanne dele er forventelig med så tung en vogn, og så mange km.

Ellers er det kun MCU der er skiftet, samt renovering af p-bremse, og 2x håndtag jeg har haft.

Bruger ikke "service", renser selv bremser. Hvis der er noget, så ryger den hellere til Hinnerup auto.

PS nåh ja det store batteri blev skiftet på garanti da bilen var lige under 2år/80.000km

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 28 '20
fmm1000
fmm1000 May 28 '20
Mcu, to håndtag, varmeapparat, håndbremse og bagklap
PeterE
PeterE May 28 '20
Håndtag, p-bremse og bagklap. Hos Autoskadestuen.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE May 28 '20
TSLA
TSLA May 28 '20

Håndtag, bagklap, bøsninger bagaksel, mcu, batteri (garanti). 5 år 245.000 km. I starten 2 x service hos Tesla, ellers Autoskadestuen.

Gyzz
Gyzz May 28 '20

tja MCU'en kan komme, så fik jeg igår skiftet "aktuatoren" til bagklaps låsen og han bekræftede at mit højre bagdørshængsel gav klonk lyde når jeg lukkede og skulle skiftet.... og det skulle males inden det kunne monteres ;-(

ellers har jeg haft lidt med mine dørhåndtag, men har indtryk af at der ikke er nær så mange problemer med dem som der var i starten af produktionen. 

RobertJ
RobertJ May 28 '20

1x Håndtag, Driveunit (på teslas initiativ), Toelinks bag, P-bremse, front kølerflap motor, knækket ledningsnet i venstre fordør, MCU skiftet præventivt. 2x service hos tesla v 60tkm og 120tkm hhv. 2 og 4år alder. næste service ved 200tkm.

190tkm 12/2014 P85+

Husk bremsevæske og kølevæske bør skiftes, 4års interval er min tommelfingerregel.

Husk at smøre gummi og hængsler, specielt frunk lås er udsat for rust og skidt, den får et godt lag tyk smørefedt. og så det med bremserens.

XOffer
XOffer May 28 '20

2x bagerste driveunit, 2x højspændings batteri, charge port skiftet, 12v batteri, LED i håndtag, connector i håndtag, bremseklodser foran (grundet manglende rens), MCU præventivt, forrude.