Loading...
dk

Overophedning af kabinen? | Tesla Forum

HrMogensen
HrMogensen May 28 '20
Nu fik jeg lidt mere tid til at kigge alle menuerne mere grundigt igennem efter nogle travle dage og ikke mindst endeligt adgang til Tesla App’en.

Man kan tage et menuvalg om at hvis kabinevarmen (ved parkering) overstiger 40 grader så kan man automatisk få kabineblæseren (med eller uden airconhjælp) til at starte. 
Havde egentlig tænkt det var noget pjat, men så opdager jeg via App’en at stakkels “Elsa” er oppe på 55 grader - straks er jeg inde og vælge “vent” funktionen hvor alle ruder åbnes et par cm. Skal siges bilen holder ude foran rækkehuset uden mulighed for carport og skygge (indtil kl 18). 
Er jeg pjanket? Er der nogen der bruger det? Vil tro de fleste har en carport - en elbilsejer har jo ofte et hus med en oplader.

Min anden bil (til salg) lige ved siden af halvkoger sikkert også indvendig men det har man jo aldrig skænket en tanke for man åbnede jo bare døren før man skulle afsted.
Forrige bil var en Kadett GSI og efter ferie hvor bilen havde holdt uden døråbning i 14 dages bagende sommersol der hang loftsbeklædningen ned som er limosinegardin bag forsæderne :O 
Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen May 28 '20
MOS
MOS May 28 '20

I et relativt koldt land som Danmark er det måske ikke en funktion, der er super nødvendig. Men hvis man parkerer bilen i direkte sol på en varm sommerdag, er det måske smart nok. Lædersæderne kan blive så varme, at man knapt kan sidde på dem, hvis man har bar hud mod sædet og det tager alligevel lidt tid, inden de bliver kølet ned. Hvis man efterlader hunden eller små børn i bilen er det vel også et spørgsmål om sikkerhed.

CaptainChaos
CaptainChaos May 28 '20
Man kan desværre ikke benytte "Beskyttelse mod overophedning i kabinen" hvis man har  "vippe-/indbrudsregistrering" slået til og det bliver automatisk slået til når sentry mode er slået til :(

@MOS hvis man har levende væsener i bilen så skal man bruge dog/camp mode i stedet da den holder bilen på 22 grader eller hvad man end sætter den til.

You can use my referral link to get 1.500 free Supercharger km on a new Tesla: https://ts.la/morten30069
Forummets indlæg er redigeret af CaptainChaos May 28 '20
MOS
MOS May 28 '20
Citat fra CaptainChaos  @MOS hvis man har levende væsener i bilen så skal man bruge dog/camp mode i stedet da den holder bilen på 22 grader eller hvad man end sætter den til.

Det ved jeg. Men det kan jo ske, at man glemmer det. Og så er "Cabin overheat protection" jo en ekstra sikkerhed. 

MikaelH
MikaelH May 28 '20

En varm kabine kan også give udfordringer i forhold til Sentry mode optagelser. Jeg har lagt mærke til at når bilen står i solen, så mangler der ofte optagelser fra nogle af kameraerne. Jeg tænker det er fordi at det lagringsmedie jeg bruger bliver for varmt. 
Har både oplevet det med et High endurance SD kort liggende løst i midterkonsollen, og med min nuværende løsning som er en Samsung SSD gemt væk i en Jeda USB hub. 

Ice2EV
Ice2EV May 29 '20

@MikaelH Det kan også være fordi et eller flere kameraer er blændet af solen.

HrMogensen
HrMogensen May 29 '20

Jeg tror jeg forsøger at finde en solskærm der passer til indersiden af forruden og evt til den siderude der også får en del sol. Det er ikke så træls at flytte når bilen ikke triller hver dag :) 

Googlede lige den der JEDA USB HUB... Den er dælme smart!

Fandt også denne TAPTES som er meget billigere => 

https:///...try-mode-model-3-hub

Sammenligning her =>

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/jeda-usb-hub-vs-taptes-usb-hub.183349/

HrMogensen
HrMogensen May 29 '20

Og selvfølgelig falder jeg over en foldbar solskærm fra "Covercraft" som er lavet specifikt til Model 3 - og så sender de ikke til Europa.

Har prøvet Amazon og eBay men uden held. Orker ikke de der bløde krøllede 20kr alufilm-solskærme som man kan købe allesteder...

Nogle med et godt tip?

fmm1000
fmm1000 May 29 '20
Shopusa
bskaarup
bskaarup May 29 '20

Jeg har hub'en fra Taptes. Den er pengene værd. De har mange sjove ting i den butik. F.eks My Precious

HrMogensen
HrMogensen May 29 '20

Har bestilt hub'en :) ... Nu fik jeg endelig adgang til Tesla App forleden dag og foretrækker heldigvis den fremfor en ring :D 

Citat fra bskaarup

Jeg har hub'en fra Taptes. Den er pengene værd. De har mange sjove ting i den butik. F.eks My Precious

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen May 29 '20
HrMogensen
HrMogensen May 29 '20

Ender med at betale for solskærmen en ekstra gang :/ Fandt en shop via eBay med samme pris på næsten 70$

Citat fra fmm1000 Shopusa

Forummets indlæg er redigeret af HrMogensen May 29 '20