Loading...
dk

Søvnig Model S | Tesla Forum

ElPeter
ElPeter Jun 11 '20

På det sidste er den lille/venstre skærm på min 2015 model S blevet meget langsom til at komme til live. Selv hvis det kun er relativt kort tid siden bilen har være benyttet så skal den venstre skærm tilsyneladende først boote (med T-logo) og det tager vel omkring 20-30 sekunder. Den store skærm er typisk klar nogenlunde med det samme, men kan være nogle sekunder om at være klar til at tage imod pinkode.

Jeg har 'Energy Saving' og 'Always Connected' aktiveret. Andre der har oplevet lignende? Jeg tror det er kommet med 2020.20.1 eller muligvis den forrige software version.

gd61
gd61 Jun 11 '20

Jeg fornemmer samme symptomer på samme FW (MS 85D marts 2015) som dig.
Der er en klar pause fra at man trykker på pedalen - til den ar klar til at rulle.

Jeg må checke mine settings næste gang jeg ser bilen

MOL
MOL Jun 12 '20

Oplever nøjagtigt det samme issue og der er klart kommet med en af de seneste software updates.

VIlle være godt hvis vi kunne identificere andre (MS 85D Juni 2015) som ikke oplever dette og kunne tjekke diverse indstillinger. 

Gyzz
Gyzz Jun 15 '20

Hey

jeg har en TMS 85D 2015 med SW 2020.20.01 of jeg syntes ikke jeg oplever at min lille/venstre skærm booter når jeg "Starter" bilen, den (begge) er på og tændt som de plejer når jeg åbner en af dørene.... har i hvertfald ikke lagt mærke til andet ;-)

Jeg har også 'Energy Saving' og 'Always Connected' aktiveret så vidt jeg husker, men har IKKE "PIN to drive" .

sig til hvis der er nogle indstillinger i vil have tjekket ;-)

Silden
Silden Jun 15 '20

Har en 70D 2015, som også gjorde det et par dage. Det holdt op igen, og jeg er ret sikker på at var da den blev opdateret til 2020.20.1.

Venlig hilsen

Silden

Dec14
Dec14 Jun 19 '20

Opdaterede til 2020.20.1 lørdag d. 6.6.  Opdateringen har medført at vores venstre skærm er blevet markant længere tid om at starte. Her knap 14 dage senere er den stadig meget lang tid om at starte.

Den store skærms opstartstid er uforandret.

ollos
ollos Jul 17 '20

Jeg har også med min TMS85D 2015 oplevet, at den er langsommere til at vågne. Ca. 30 sec. før der er liv på skærmen. Har software 2020.20.1. 

Andersen
Andersen Jul 17 '20

Præcis det samme her - men kun en gang imellem - S85  2015 - samme indstillinger

ElPeter
ElPeter Aug 3 '20
Jeg fik at vide af Tesla Service at den ekstra forsinkelse på den lille skærm skyldes at den nu, i modsætning til tidligere, bliver lukket helt ned når man vælger ‘Energy Saving’. Dette for at spare mere strøm. Så altså ikke en bug, men en feature. Løsningen er at slå ‘Energy Saving’ fra. Nu prøver jeg det, håber det ikke giver for meget ekstra idle-forbrug.
Mahler
Mahler Aug 7 '20

Har også problemet.  Virker det at slå "Energy Saving" fra eller er der andre forslag. Det mærkelige er at nogen gange kan jeg gå i Lidl i 5 minutter også tager den en evighed når jeg kommer ind i bilen. Andre gange har været ved stranden i flere timer og der har den været instant klar. Det er lidt mystisk.

ElPeter
ElPeter Aug 8 '20
@Mahler: Ja det virker at slå ‘Energy Saving’ fra. Den taber et par pct over en nat, til gengæld er den klar med det samme.