Hej
Er der andre der har fået mail fra EON om man nu kan benytte både Dankort såvel som EON chip til at lade på andre udbydere, både her hjemme og i udlandet.
Roamingen kan dog være dyr, skriver de.
Hej
Er der andre der har fået mail fra EON om man nu kan benytte både Dankort såvel som EON chip til at lade på andre udbydere, både her hjemme og i udlandet.
Roamingen kan dog være dyr, skriver de.
De skriver ikke noget om Dankort. Hvis du vil vide prisen med det samme, skal du IKKE benytte dit eon kort. Dvs. betal på den måde som den lokale udbyder tilbyder. Ellers får du først prisen når eon er blevet faktureret, og de har faktureret dig.
I kølvandet på de nye retningslinjer for rejser til sommer vil vi bare fortælle dig, at du nu kan bruge dit E.ON-ladekort på andre netværk end E.ONs. Så hvis du står et sted i Danmark, hvor du skal have ladet op og ikke er i nærheden af en af vores ladestandere, kan du bruge dit E.ON-kort.
Virker også i udlandet
Går turen ud over landets grænser, kan du også bruge kortet i andre lande som for eksempel Norge og Tyskland – og Island, hvis du tager elbilen med derop. Og skulle regeringen åbne mod Sverige, kan du også bruge dit E.ON-kort der.
Pas på prisen
Desværre findes fri roaming endnu ikke for elbiler, som det gør for mobiltelefoner i EU, hvor man betaler sin normale abonnementspris, uanset hvilket netværk man er på. Indtil vi får fri roaming, skal du være meget opmærksom på prisen. De andre operatører bestemmer selv, hvilken pris du lader til, hvis du bruger deres standere med dit E.ON-ladekort. Vi kender ikke prisen på forhånd, og derfor kan vi heller ikke oplyse dig om den.
Sådan afregner vi
Når du bruger dit E.ON-kort hos andre operatører, sender de regningen videre til os, og du bliver opkrævet samlet på din E.ON-regning. Bemærk, at opladning på andre netværk og E.ONs ladestandere i udlandet ikke indgår i din aftale hos os. Det kan altså hurtigt blive en dyr fornøjelse – både herhjemme og i udlandet. Men vi fakturerer dig nøjagtig den samme pris, som vi har betalt operatøren – uden ekstra gebyrer eller afgifter.
Sikrest at bruge engangsbetaling
Vil du gerne være helt sikker på, hvad du kommer til at betale, er det bedst at bruge muligheden for engangsbetaling, som de fleste ladenetværk tilbyder.
Vi håber, du får en god sommer – og god tur i elbilerne derude.
Bedste hilsner
E.ON Danmark
Åh beklager, det var læst på mobilos med gamle øjne og uden briller, som så fik Dankort ud af det.
Vi var e.on-kunder dengang vi lånte en Nissan Leaf for mange år siden. Så jeg fik også mailen i dag.
Var det ikke sådan en: Tak, men nej tak - mail?
Har også modtaget den. Jeg læste den også som "Vi kan nu tilbyde dig xxx, men det er et lorteprodukt, så vi anbefaler dig ikke at benytte tilbuddet.
Ret skal være ret. Hvis vi lige ser bort fra Tesla ejere, så er det tilbud eon er kommet med ikke så ringe.
Bare fordi vi er så heldig stillet at Tesla har deres eget ladenetværk - som tilmed er gratis for S/X ejere, samt at navigationen er optimeret til navigation via SuC, så betyder det ikke det gælder for "de andre"
Ved godt at der efterhånden er kommet flere selskaber der håndtere roaming mellem ladeudbyder i hele europa. Men man skal ikke længere end et par år tilbage hvor en tur ud over Danmarks grænser skulle planlægges minutiøst som elbilsejer. Læs bare denne beretning : https://fdel.dk/ferietur-til-oestrig-i-elbil-2018/
Og samtidig skulle man oprette profiler hos X antal selskaber, og dermed efterlade e-mail og kreditkorts oplysninger, og så håbe på at når man kom til en ladestander man havde brug for, at man så havde en RFID der virkede til denne ene ladesøjle. Det skal man ikke hos eon - der trækker de pengene via din eksisterende PBS aftale.

Det er korrekt, den del er fin. Som jeg har forstået det kender man ikke prisen før pengene trækkes og det synes jeg ikke er OK.
Ps. Der er vist ikke gratis SuC for nye S/X ejere mere?
Det er korrekt, den del er fin. Som jeg har forstået det kender man ikke prisen før pengene trækkes og det synes jeg ikke er OK.
Ps. Der er vist ikke gratis SuC for nye S/X ejere mere?
100% enig, og nej - du har ret, det er ikke gratis SuC for nye S/X. Men der var for de 4000 som allerede er leveret, de fleste i al fald. Og når Tesla har skulle sælge S og X er 'gratis' (dvs forudbetalt) SuC vist også blevet forhandlet med.