Loading...
dk

Røde kort, europadækning | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jun 17 '20

Hej Folkens.

Som nævnt andet sted, så forventer vi en tur til udlandet i juli.

Nu er jeg velsignet med en bedre halvdel der absolut ikke virker med tilfældigheder.

Eks kan man ikke go with the flow og se hvor langt man lyster at køre og så finde overnatning når man bliver træt..... Nej nej, det skal bookes forlods hjemmefra!

Så er det hun også er ved at gå i sort over det der røde kort med udlandsdækning, der hører med til alle kaskoforsikringer.

MEN det er jo ikke nok med udlandsdækning. Hun vil gerne høre om der er nogen der har brugt det og har en ide om respons tid.

Jeg har den holdning, at skulle uheldet være ude, så er det med rimelig sikkerhed den samme udrykningsvogn der kommer om man har europa vejhjælp enten ved Dansk autohjælp, falck eller om det er SOS rødt kort man kontakter.

Any idea?

Ice2EV
Ice2EV Jun 17 '20

Problemet ligger lidt i at hun nok skal køre lidt af vejen, ellers kunne jeg jo hælde en flaske rose på hende  ;-)

HemligNemlig
HemligNemlig Jun 17 '20
Hvad er forskellen for hende om der kommer hjælp om 1 eller 2 timer når bare den kommer?
Min kone har brugt det i på hendes bil engang i Sverige langt ude i en skov hvor hun pakkede bilen ud og låste sig ude. Det var virkelig langt ude i skoven og mener de var der inden for 1-2 timer ikke længere ihverfald.
Bianco
Bianco Jun 17 '20

Uanset hvilken service du vælger, så bruger de trediepart vogne. Derfor vil de alle ringe til den der er nærmest dig, fordi det er den der kan komme hurtigst, og dermed billigst.

PeterE
PeterE Jun 17 '20
Der er hverken sla eller udrykningsgaranti-tider at komme efter, så fyld rose i to-go koppen og afsted med jer :)
Ice2EV
Ice2EV Jun 17 '20

Hun er 2 gange vågnet på sygehuset efter uheld, og er kun fordi hun er mere bekymret over at sidde 180 personer i en sardindåse pt at hun vælger at køre langt.

Normalen er en overnatning, hvis vi skal køre mere end 3 timer. Så lidt syd for hamburg så overnatter vi normalt.(det kommer ikke til at ske denne gang) Meningen var kun en overnatning, men idet jeg går af vagt til middag, så ender det nok med 2 overnatninger, den første lige syd for Bremen, og den anden nede omkring Montpellier+/-, så har vi kun en lille 7-8 timers sidste dag.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jun 17 '20