Loading...
dk

Køb af engros Tesla. Garanti? | Tesla Forum

Knutsson
Knutsson Jun 18

hej,  Jeg er på jagt efter en brugt Tesla, og er stødt på en hvor der står "SÆLGES KUN ENGROS I REN HANDEL FOR KUNDE". Jeg tænker at det muligvis ikke har den store betydning. Som jeg forstår det betyder det blot at forhandleren (Flexlease.nu Odense A/S) forsøger at fralægge sig ansvar for bilens stand ved salget, men da Tesla er dækket af garantien under alle omstændigheder er det vel ligegyldigt? Det er en P85D fra Marts 2015

Forummets indlæg er redigeret af Knutsson Jun 18
PeterE
PeterE Jun 18

Læs det her først, forhandleren kan ikke tage de forbehold hvis du køber bil som forbruger: 

https://fdm.dk/alt-om-biler/koeb-leasing-salg/ny-eller-brugt-bil/brugt-bil-hos-forhandler 

Og sæt dig lidt ind i Teslas garanti(er). Din 8 års garanti på drivlinien (dvs primært motorerne/driveunits) og på din batterier imod både funktion og degenerering er nok vigtigst. Undersøg om bilen har fået skiftet: p-bremse, MCU (den store skærm i midten) og hør hvornår den er serviceret sidst.  

Held og lykke (!)

DeaconWP
DeaconWP Jun 18

Engros plejer at være fraskrivels af enhver form for garanti.

Lige som når de siger, den sælges for kunde.

Sælges for kunde. et lugter af, at det er en af deres egne leasede biler, der skal sææges efter endt leasing, for at få restværdien realiseret, og kunden der leasede den til at betale resten.

Løb den billigt,, så får firmaet bare tabet dækket ind ved den der hvade leaset den.

Måske paranoia??

PeterE
PeterE Jun 19
Citat fra DeaconWP

Engros plejer at være fraskrivels af enhver form for garanti.

Lige som når de siger, den sælges for kunde.

Sælges for kunde. et lugter af, at det er en af deres egne leasede biler, der skal sææges efter endt leasing, for at få restværdien realiseret, og kunden der leasede den til at betale resten.

Løb den billigt,, så får firmaet bare tabet dækket ind ved den der hvade leaset den.

Måske paranoia??

Jeg synes ikke at det er paranoia - jeg ville ikke selv købe en bil fra en forhandler der på forhånd forsøger at løbe fra sine forpligtelser. Når det er sagt, så ville jeg når som helst ‘turde’ at købe brugt Tesla. Men jeg ville få den serviceret hos Tesla inden jeg skrev under på en aftale. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 19
Twinauto
Twinauto Jun 20
Sælges engros betyder du skal have et cvr, og så er der kun evt Tesla garanti tilbage. Som der bliver skrevet, så hvis der sælges til cpr kan man IKKE skrive sig ud af 24 mdr rekl. Og 6 måneders formodningsregel
Knutsson
Knutsson Jun 21

Tak for gode svar. Jeg læser det som om I mener at man skal være særlig påpasselig med sådan et køb. -  - Det vil jeg så være hvis jeg forsøger at købe Tesla på den måde. :-).
Risikoen er vel egentlig lige så stor, elller større hvis man køber privat, for så køber man bilen "som beset" de fleste gange.

Vi får se hvor jeg lander købet :-) 

PeterE
PeterE Jun 22
‘Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er det det som regel også’.  

Hvis du bliver tilbudt en super deal men nogle underlige forbehold, så kig da videre. 
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jun 22