Loading...
dk

Car may not restart | Tesla Forum

KimT
KimT Mar 14 '23

Måske 12V. Er det ikke noget med at man kan se det hvis man går ind i service menuen. Ellers er det vel bare at skrive til Tesla - de kan lave remote diag.

tintin
tintin Mar 14 '23

Har skrevet til Tesla. Der kommer en ranger på torsdag. De skriver at det koster 906,25 kr. Men de skriver ikke noget om hvad der er galt

PeterE
PeterE Mar 14 '23
Citat fra tintin

Har skrevet til Tesla. Der kommer en ranger på torsdag. De skriver at det koster 906,25 kr. Men de skriver ikke noget om hvad der er galt

Man skal passe på med at gætte, men 906,25 lyder som et 12V batteri eller en fejlsøgning. Jeg håber at du får det fikset i en fart. 

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 14 '23
tintin
tintin Mar 14 '23

Jeg købte bilen den 15 marts 2015 så hvis det er noget med det store batteri så er jeg vel dækket. garantien udløber jo i dag ;-) 

P85DK
P85DK Mar 14 '23

Det ligner batterivarmeren

tintin
tintin Mar 14 '23

Kender alle denne

https://www.youtube.com/watch?v=shLxVexNOOg

tintin
tintin Mar 14 '23

Nogen der har et bud på hvad dette betyder?

MOS
MOS Mar 14 '23

Den mangler sprinklervæske ;-)

MOS
MOS Mar 14 '23

BTW, det ser ud til, du har et issue med dit HV-batteri. "Low isolation condition" lyder lidt som "næsten kortslutning" eller noget i den retning. Jeg ville være bekymret. Men heldigt for dig, at det sker lige på dagen før garantiudløb.

tintin
tintin Mar 14 '23

MOS. Ja med mindre at Tesla siger at garantien udløb i går den 13. marts. Når jeg tjekker min garanti står der at den udløber den 14. marts, ved ikke om det betyder den 14 marts inklusiv eller eksklusiv. Lidt spændende. 

P85DK
P85DK Mar 14 '23
Citat fra MOS

BTW, det ser ud til, du har et issue med dit HV-batteri. "Low isolation condition" lyder lidt som "næsten kortslutning" eller noget i den retning.

Det kunne tyde på fugt, specielt når den skriver at 'the condition clears'.

Men jeg tror stadig batterivarmer

Gronhund
Gronhund Mar 15 '23

Nu har jeg ikke set på, hvad der ville stå i "Service alerts" (det sidste billede du sendte). Men det første billede (Alerts), ligner meget min bil i sommers. Der var det motoren der skulle skiftes.

Det skal så også siges, at omkring 12 timer senere, stod bilen helt stille, og kunne ikke engang starte op med skærmene.

Forummets indlæg er redigeret af Gronhund Mar 15 '23
tintin
tintin Mar 15 '23

Spændende hvad Tesla finder ud af i morgen. Hvis det er motoren så er det næsten for heldigt at det skete den sidste dag med garanti på batteri og drive unit 

tintin
tintin Mar 16 '23

Har netop fået en besked fra Tesla. Der kommer ingen ranger fordi de kan se at det er en HV fejl så den skal til Århus.

tintin
tintin Mar 21 '23

Lige en opdatering: Det var den bageste motor der var gået. Har fået en model 3 som lånebil. Der vil gå flere uger inden jeg får min tilbage fordi motoren skal bestilles i Holland. Den iøvrigt meget flinke dame fra Tesla mente at jeg måtte side i held fordi motoren gik i udu den sidste dag hvor jeg stadig var dækket af garantien og hun foreslog at jeg købte en lottokupon. Den bageste motor til en Tesla P85D koster 36000 kr. Hvorfor sidder jeg alligevel og ærger mig over at det ikke var batteriet ;-)

P85DK
P85DK Mar 21 '23

Det kan jeg godt forstå du ærger dig over, men når noget skal gå i stykker, så er det alligevel rart det er under garantien, og så er det det næstdyreste, så det er altid noget

PeterE
PeterE Mar 21 '23

Tjah, det ville jeg nu ikke ærgrer mig over - du får en NY driveunit, og hvis du skulle have udskiftning af batteripakken istedet så ville du have fået en brugt/renoveret/nedskaleret.

P85DK
P85DK Mar 21 '23

Jeg er ret sikker på at du får en refurb driveunit :-)

Plus, det er betydeligt billigere og nemmere at få fat på en brugt eller få en driveunit renoveret end et batteri. Det findes rigtig mange steder de lever af at renovere en elmotor - de bruges alligevel en i industrien.

Desuden så får P85D'erne i langt de fleste tilfælde et af de nye 350V batterier ved udskiftning - men man kan selvfølgelig være uheldig i lotteriet.

tintin
tintin Mar 21 '23

Jeg vil forsøge at få lidt oplysninger om motoren når jeg på et tidspunkt får bilen igen. Er der nogen der ved om der er garanti på en ny motor. F.eks. 2 år ?

P85DK
P85DK Mar 21 '23

Du kan se på det overslag de har sendt til dig, reservedelsnummeret vil fortælle dig det.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »