Loading...
dk

Car may not restart | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 21
Du skal ikke ærgrer dig, jeg har to gange fået renoveret batteri og begge gange har jeg mistet en del range.
tintin
tintin Mar 21

P85DK

Der står kun Drive unit - sport - all regions (1002633-01-M) Fortæller det noget?

tintin
tintin Mar 21

HemligNemlig: Ok så vil jeg kunne sove i nat og ikke ærgrer mig mere ;-)

P85DK
P85DK Mar 21
Citat fra tintin

P85DK

Der står kun Drive unit - sport - all regions (1002633-01-M) Fortæller det noget?

Står der noget a la: ASY, P-TRAIN, SPORT, LARGE DU?

tintin
tintin Mar 21
Citat fra P85DK
Citat fra tintin

P85DK

Står der noget a la: ASY, P-TRAIN, SPORT, LARGE DU?

Nej der står kun Drive unit - sport - all regions (1002633 - 01 -M
P85DK
P85DK Mar 21

Så kan det være begge dele på nuværende tidspunkt

tintin
tintin Mar 29

I forbindelse med at jeg hentede min model S fra 2015 efter garanti rep. fik jeg en snak med folkene hos Tesla Odense om skift og priser på batteri. De oplyste at et renoveret bat. kostede 100000 kr. og et nyt kostede 150000 kr. De fortalte også at jeg aldrig ville kunne få et batteri som ville gøre at jeg ville kunne lade lige så hurtigt som en ny model 3 elle y. Vi der har biler ramt af charge gate vil aldrig komme til at lade hurtigere end nu var udmeldingen

MOS
MOS Mar 29
Citat fra tintin

Vi der har biler ramt af charge gate vil aldrig komme til at lade hurtigere end nu var udmeldingen

Hvilket så er direkte forkert. De nye 350 V batterier lader ca. lige så hurtigt som vores originale batterier gjorde før chargegate. Men det er lidt et lotteri, om man får et nyt 350 V batteri eller et gammelt, renoveret batteri, når man får et defekt batteri byttet på garantien. Hvis jeg selv skulle betale for at få udskiftet batteriet, er jeg ikke et sekund i tvivl om, hvad jeg ville vælge.

KimT
KimT Mar 29

Det er jo rigtig nok at bilen ikke kommer til at lade lige så hurtig som 3/Y med et nyt batteri = op til 250kW. Men man kan vel nøjes med de oprindelige 130kW.....

tintin
tintin Mar 29

Jeg kan ikke sige andet end det Tesla oplyste og det var at hvis man skal have nyt batteri i en ældre model S så er det helt den samme teknologi som det batteri vi har nu og det vil ikke kunne tåle en øget ladehastighed. Det synes jeg sgu er lidt ærgerligt

P85DK
P85DK Mar 29

Grunden til at de ikke tilbyder et batteri med højere ladhastighed end da den var nu er at ledningsnettet og ladeport ikke er dimensioneret til mere end 140 kW eller deromkring. Så det ville ikke give mening.

MOS
MOS Mar 29

Men ladekurven kunne stadig være langt bedre, hvis den f.eks. kunne holde den relativt høje effekt i længere tid. Ikke som nu, hvor den peaker i få sekunder for derefter at falde til pinligt lave niveauer.. og derefter falde endnu mere... og mere...

En ladekurve med konstant 130-140 kW op til ~50% SoC og derefter gradvist faldende til ca. 50 kW @ 90% SoC burde være teknisk mulig med nyere batteriteknologi - selv som retrofit i en ældre Model S med gammelt ledningsnet, køling osv. Men det er jo Teslas beslutning, at de ikke har prioriteret dette. Og det kan jeg på en måde også godt forstå, selvom jeg da ville ønske noget andet.

Der, hvor jeg synes, Tesla for alvor har svigtet, det er på manglende kommunikation og at de ikke har kompenseret de tidlige Model S ejere, der har fået ødelagt deres ladekurve via en software opdatering. Tesla burde for det første have meldt klart ud, hvad de gjorde med den softwareopdatering og hvorfor. Og for det andet burde de have tilbudt Model S ejerne enten et nyt batteri med minimum de oprindelige specifikationer eller en økonomisk kompensation. Det andet er noget fordækt fedtspilleri og ansvarsforflygtigelse.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 29
PeterE
PeterE Mar 29
Citat fra P85DK

Grunden til at de ikke tilbyder et batteri med højere ladhastighed end da den var nu er at ledningsnettet og ladeport ikke er dimensioneret til mere end 140 kW eller deromkring. Så det ville ikke give mening.

Og det lyder jo - umiddelbart - plausibelt nok, men er det fra en troværdig kilde? :)
KimT
KimT Mar 30

Det har jeg også kørt. Var det ikke nogle S'er de skulle opgraderes da de gik til 135kW (kan ikke huske om det var de første S'er eller om det var 60'ern)

P85DK
P85DK Mar 30
Citat fra PeterE
Citat fra P85DK

Og det lyder jo - umiddelbart - plausibelt nok, men er det fra en troværdig kilde? :)

Kalder du mig en løgner eller uvidende ;-)

Os med de gamle kasser startede ud med 120 kW som max og da de fandt ud at batterierne godt kunne tåle mere, så satte de den op til 145 kW som var hvad ledningsnettet var dimensioneret til. Da de så fandt ud af at batteriene faktisk slet ikke kunne lide hverken 120 eller 145 kW, så satte de det ned til 70? i 2019 for at spare ejerne for en tur til værkstedet for en garantisag - som du jo ved :-)

Dokumentation fra Tesla - det må du lede længe efter, de troede ikke på release notes eller dokumentation dengang

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 30
fmm1000
fmm1000 Mar 30

Flere forkerte ting i denne tråd. En nerfed Tesla kan peake ved over 130 kw i få sekunder. Ikke kun 70. 
Dog kan der sagtens være enkelt-biler som kun peaker ved 70 kw, da Tesla modsat mange andre har bms som overvåger den enkelte bil og ikke bms som er en one size fits all.

Når Tesla siger vores gamle 15-modeller aldrig kommer til at lade hurtigere end da de var nye er det forkert. Med et nedskaleret 100-batteri bliver ladekurven meget bedre end da bilerne var nye (gælder for 85-biler). De vil med nyt batteri få samme ladekurve som 90erne, der kan lade med 100kw ved 50 pct. Det har 85erne aldrig kunnet. 

P85DK
P85DK Mar 30

@fmm1000 - Det er der så ikke helt.

Vi snakker ikke få sekunders peak - vi snakker hvad du charger med ... Initiel peak er kun imens lader og bil finder ud af hvad der skal lades med. Om det er 70, 80 eller 100 kW er egentlig sagen underordnet, da det på måde er 130 eller 140, hvilket det ville være hvis de ikke var begrænset af Tesla.

Ladekurve og højeste ladeeffekt er to forskellige ting. Det nye 350V 90 kWh batteri har fx. en max ladeeffekt omkring de 125 kW. Som sagt så har de gamle biler en max ladeeffekt på ca. 145 kW ved 400V, hvilket er ca. 360A. Ladeport og ledninger i bilen kan max klare ca. 360A, hvilket med det nye batteri og 350V bliver ca. 125 kW.

Det er korrekt at de optimalt lader med ca. 100 kW ved 50%

Med hensyn til BMS, så er det i sin grundfunktion noget der tilpasser til det enkelt batteri, så jeg forstår ikke hvad du mener med at Teslas skulle være anderledes end andre elbiler på markedet i dag?

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 30
HemligNemlig
HemligNemlig Mar 30
Fmm1000, nu tolker du jo selv helt vildt. Det de siger er jo korrekt. Bilerne kommer aldrig i deres nuværende konfiguration til at lade hurtigere end de gjorde fra start. Når de ved der er problemer der har gjort hastigheden måtte sættes ned så kommer den aldrig tilbage og den sættes jo slet ikke yderligere op.
tintin
tintin Mar 31

Jeg fik skiftet bageste motor hos Tesla i Odense og hentede den for 3 dage siden. Opdagede i dag at der i funken lå disse 4 plastikdimser og to gummidutter. Det var tydeligt at se hvor gummidutterne skulle sidde men er der mon nogen blandt jer der selv har haft hænderne oppe af lommerne der kan fortælle mig hvor disse plastikdimser skal sidde?

Ice2EV
Ice2EV Mar 31

Uden at have skilt en S bagmotor og foring deromkring ad. Så tænker jeg montøren har brugt nye. De koster ikke alverden.

https:///...w-120-stk-2000047638

Sider: « 1 2 3 4 5 6 »