Loading...
dk

Green mobility - suk | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Jun 21

Dette billede er taget lørdag d 20/6 kl ca 1400 på Schmeltz Plads i Roskilde hvor der er 8 Eon lade pladser. 2 af green mobility bilerne var ikke engang sat til. Der er uvist hvor mange af dem der var sat til der så var igang med at lade - sikkert ikke mange, da det ikke tager lang til ad lade en Zoe op.  Det er fint at Green mobility har en aftale med Eon men det fungerer bare ikke at de optager hele lele lortet. De må finde på en måde at få det til at fungere bedre på eller investere i flere ladestandere - eventuelt bare med en fase.  Måske en "præmie" for at flytte en bil der er færdig med at lade? Hvad mener I? Det er jo værdiløst at have adgang til Eons net når det meste at nettet er blokeret af en kunde. 

Noogi
Noogi Jun 21

Sålænge der ikke ændres noget strukturelt er der kun en måde at få afhjulpet problemet på. Ring og skriv til EON, Greenmobility og især kommunen eller den der ejer pladsen. Har jævnligt oplevet det både med greenmobility og drivenow i KBH og andre steder hvor delebilerne er hyppigt brugt.

Har selv gjort det med blandet succes. Ring og forklar problemet. Dokumenter det evt med billeder. De hævder som regel at det er deres kunder der parkerer bilerne men det er som regel greenmobility og drivenows ansatte der kører rundt og parkerer bilerne ved ladestanderne. Så de kan sagtens gøre noget ved det.

Boomle
Boomle Jun 21

Det er efterhånden blevet et kæmpe problem. Jeg har overvejet at oprette mig som bruger, og så bare flytte deres lort når jeg skal bruge pladsen. Det må vel være en mulighed?

Noogi
Noogi Jun 21
Quote from Boomle

Det er efterhånden blevet et kæmpe problem. Jeg har overvejet at oprette mig som bruger, og så bare flytte deres lort når jeg skal bruge pladsen. Det må vel være en mulighed?

Irriterende at skulle gøre det men ja det er en mulighed. Hvis man ellers kan finde en ledig plads i nærheden.

Fsch
Fsch Jun 21
Der er kun en måde at komme det problem til livs på, og det er at gøre det ulovligt at parkere på ladepladser til elbiler. Opladning er selvfølgelig tilladt. Der udover kan men gøre eneafgørende to ting 1) sætte en tidsbegrænsning på 2) Have en høj “tomgangs” takst mår bilen er færdig med at lade.
Bianco
Bianco Jun 22

Det grundlæggende problem er vel at et firma har fået tilladelse til at monopolisere et fælles gode. 

Nogen... (!) burde gør kommunen klar over at de har skudt sig selv i foden, og de bliver nød til at lave nye ladestandere (og p-pladser) til kommunens borger, eller annullere aftalen med Green Mobility.

rosomak
rosomak Jun 24

NRGI ejer Greenmobility, de ejer også CLEVER, som er eneste konkurrent til EON....

webercarbmann
webercarbmann Jun 24
Citat fra rosomak

NRGI ejer Greenmobility, de ejer også CLEVER, som er eneste konkurrent til EON....

OK - hvorfor pokker laver de så ikke en aftale med "sig selv"   Det er selvfølgelig en smart måde at blokere konkurenten på hvis den aftale de har med Eon er tilpas attraktiv for Green Mobility.  Jeg "opdrager" snart lidt på Eon ved at skride.  

jramskov
jramskov Jun 24

Det er helt sikkert skuffende at der ikke er opsat en række flere ladestandere i forbindelse med at Green Mobility blev lanceret i Aarhus.

webercarbmann
webercarbmann Jul 29

Så er har jeg endelig fået svar på min skriftlige henvendelse til EON vedrørende Green mobilitys brug af EON`s net.  Svaret er kort og klart. 

#Hej Peter

Du er utilfreds med at Green Moblity holder og optager ladepladserne.

Jeg skal bede dig om at rette henvendelsen til Green Mobilty.

De skal sørge for at flytte bilerne.#

........ Nej - EON skal kontakte Green Mobility og få styr på sagerne. Hvad er det for et svar at give efter mere end en måneds betænkningstid?  Jeg forventer at opsige min aftale omkring årsskiftet. 

DeaconWP
DeaconWP Jul 30

Kære kunde. (Green Mobility).

Nu vil vi fra E.On gerne endnu engang klage til jer over, at I bruger vores ladere.

Vi har andre kunder, der en gang imellem skal bruge vores ladere, så selvom I køber strøm af os for en million kroner om året, så vil vi bede Jer om, at I fjerner jeres biler fra vores lade standere, så andre kunder kan komme til.

Kan I ikke snart finde ud af det, så må vi opsige Jeres abonnement hos os.

Med Venlig Hilsen.

Direktøren for E.On.

Bianco
Bianco Jul 30

Kære kunde. (Green Mobility).

Nu vil vi fra E.On gerne endnu engang klage til jer over, at I bruger vores ladere TIL P-PLADS

Kan I ikke snart finde ud af det, så må vi opsige Jeres abonnement hos os.

Med Venlig Hilsen.

Direktøren for E.On.

Bianco
Bianco Jul 30

Kære E.ON,

De offentlige arealer I har fået stillet gratis til rådighed til ladepladser sælger i nu som P-PLADSER.

I fratages hermed retten til at benytte de offentlige arealer.

VH Kommunaldirektøren

MOS
MOS Jul 30

Kære Kommunaldirektør.

Du har misbrugt dit embede ved gratis at lade E.ON bruge offentlige arealer til at drive privat virksomhed. Du fratages hermed embedet som Kommunaldirektør.

VH Byrådet

Ice2EV
Ice2EV Jul 30

Kære Byråd

I har som sædvanligt ikke været jeres opgaver voksne og ladet det hele sejle.

Idet besværet med at uddele ansvar på sådan en offentlig stilling er en træls opgave, så frafaldes alle næser, påtaler etc.

Fortsæt det gode arbejde.

VH

Borgmesteren.

MOS
MOS Jul 30

Kære Borgmester.

Du har ikke styr på dine byrødder, som har ladet det hele sejle. Der er nok ikke så meget at gøre ved det lige nu. Men du skal nok ikke regne med genvalg til næste kommunalvalg.

VH Vælgerforeningen

webercarbmann
webercarbmann Jul 30

Tak for de mange gode forslag.  Jeg sender dem videre til min kontaktperson hos EON :)