Loading...
dk

Disable trailer mode selvom man har en trailer på? | Tesla Forum

Vildgut
Vildgut Jun 22
Hej

Er der noget i vejen for at kunne deaktivere trailer mode så man kan benytte AP selvom man har en lille trailer bag på? 

Jeg tænker om der er noget sikkerhedsmæssigt i det? Det kunne bare være lækkert med aktiv Lane assist når man tøffer afsted i indersporet. 
bskaarup
bskaarup Jun 22

Det virkede fint da jeg gjorde det her til morgen. Men den var sur da jeg skulle bakke traileren på plads. Når trailer mode er enabled slår den baksensorerne fra.

Ellers har jeg ikke opdaget nogen forskel. Den ved jo godt at traileren er monteret da den viser campingvognen med orange farve.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Jun 22
Vildgut
Vildgut Jun 23

Det lyder fint, det vil jeg prøve.

Jeg faldt over den her (gamle) video. Har det noget på sig?

https://www.youtube.com/watch?v=j7--RP7xk3w

bskaarup
bskaarup Jun 23

Den viser også en del forkerte ting på skærmen når man slår det fra. Der bliver f.eks. tegnet en bue rundt om bagenden af bilen og så ser det ud som om der kører en bil lige bag ved.

AgentP
AgentP Jun 23

Det handler om sikkerhed. Lane Assist er kalibreret til bilens karakteristika.

Spænder du 800 kg efter bilen, gør bilen ikke som systemet forventer.

Jeg er selv skide træt af, at ligge med den trailer på lange stræk. Men det er nu engang sådan det er.

Vildgut
Vildgut Jun 23
Ja det er også lidt det jeg tænkte... Men kan ikke helt se der er noget fundamentalt ændret ved at spænde 300 kg bag på... Og så køre med 80 i timen i et spor. Jeg mener... Det handler udelukkende om at bilen skal kunne centrere I et spor og så holde afstand til forankørende. 
Bianco
Bianco Jun 24

Hvis bilen ikke ved at der er trailer på, så vil den få sværere ved at støtte dig i en undvigemanøvre f.x.

bskaarup
bskaarup Jun 24

Den viser jo det orange/gule ikon, men det ser ud til det er noget man f.eks. bruger til cykelholder med lygtebom

Danbra56
Danbra56 Jun 24

Er der nogen der ved om man kan få aktiveret de ikoner hvis krogen er eftermonteret (cykelanhænger)

RUNE2
RUNE2 Jun 29

Siden en softwareopdatering for SVJH et par måneder siden, har min M3P understøttet autosteer i trailer-mode. Meget rart, når man ligger på motorvejen med hænger ved 80km/t.

Vildgut
Vildgut Jun 29
Citat fra RUNE2

Siden en softwareopdatering for SVJH et par måneder siden, har min M3P understøttet autosteer i trailer-mode. Meget rart, når man ligger på motorvejen med hænger ved 80km/t.

Hvad er sjvh? Og ja... Det kunne være godt med autosteer når man ligger der så langsomt. 
Vildgut
Vildgut Jun 30
Og understøtter den kun autosteer hvis du slår trailer mode fra eller hvordan? 
bskaarup
bskaarup Jul 1

@RUNE2 M3P med trailer? Er det den model med de små bremser osv. der kun må trække 500 kg?

@Vildgut svjh betyder "så vidt jeg husker" 

Da jeg prøvede at slå det fra virkede alle funktioner inkl. navigate on autopilot.

RUNE2
RUNE2 Jul 1
Quote from bskaarup

@RUNE2 M3P med trailer? Er det den model med de små bremser osv. der kun må trække 500 kg?

Da jeg prøvede at slå det fra virkede alle funktioner inkl. navigate on autopilot.

Ja, det er det. Stealth performance med træk på desværre kun 500kg. Her virker AP nu i trailermode. Gør den ikke det hos jer? 
Vildgut
Vildgut Jul 1
Citat fra RUNE2
Quote from bskaarup

Ja, det er det. Stealth performance med træk på desværre kun 500kg. Her virker AP nu i trailermode. Gør den ikke det hos jer? 
Hej... Nej det virker ikke som udgangspunkt. Men tanken var så bare at slå trailermode fra så det fungerer. 

Men det står bare i manualen at man aldrig må slå trailermode fra. du siger stealth... Er det så eftermonteret træk? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jul 1
RUNE2
RUNE2 Jul 1
Købt ny fra Tesla med træk.
Vildgut
Vildgut Jul 1
Citat fra RUNE2 Købt ny fra Tesla med træk.
Ah nice da.... Bare jeg kunne have fået en stealth da jeg købte :D det er stort set fuld plade :)!!

Men der står ikke i manualen til din at man ikke må slå trailermode fra så autosteer fungerer? Eller virker det bare selvom du trailer mode aktiveret? 
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Jul 1